Primăria Câmpina pregătește un nou proiect pentru accesarea de fonduri europene. De această dată este vorba despre un proiect pentru informatizarea instituției, care va fi depus în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă (POCA), Axa Prioritară 2. "Soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației la nivelul municipiului Câmpina" - este denumirea proiectului. Valoarea acestuia - aproximativ 3 milioane de lei, din care 2% (58.527 lei) reprezintă contribuția de la bugetul local.
Concret, obiectivul acestui proiect îl reprezintă eficientizarea activității la nivelul Primăriei prin simplificarea unor proceduri și reducerea birocrației. După cum a afirmat primarul Horia Tiseanu, ar urma să se achiziționeze și implementeze o platformă integrată care să includă o platformă web, arhivare electronică, fluxuri de lucru cu documentele, registratură electronică etc, platformă care va contribui la eficientizarea procesării documentelor depuse / solicitate de cetățeni și va asigura accesul online la serviciile publice gestionate de Primărie. (video)
În cadrul aceluiași proiect, 50 de persoane din cadrul Primăriei ar urma să fie instruite, evaluate și testate în vederea utilizării serviciilor informatice. Dacă proiectul va fi aprobat și se va obține finanțarea europeană, termenul de implementare a proiectului va fi de 18 luni.
După cum se precizează în raportul de specialitate al managerului de proiect, Dana Hoitan, în perioada 2017-2018, la Primăria Câmpina au fost înregistrate 68.458 documente de la cetățeni. Relația cetățenilor cu Primăria este caracterizată, în general, de proceduri greoaie, de termene lungi de rezolvare a solicitărilor, de foarte multe formulare care trebuie completate. "Reducerea birocrației și simplificarea procedurilor, atât pentru cetățeni, cât și pentru mediul de afaceri, sunt de natură să eficientizeze activitatea administrației locale și să crească gradul de transparență și integritate în prestarea serviciilor", se menționează în raportul managerului de proiect.

Ca urmare a umplerii conductelor și a reintroducerii apei în sistem au fost identificate avarii punctuale, fiind necesară intervenția operativă pentru stabilizarea rețelei. Totodată, în conformitate cu recomandările primite de la Direcției de Sănătate Publică Prahova la reluarea furnizării de noaptea trecută, este obligatorie efectuarea spălărilor și purjărilor sistemului de alimentare cu apă.

Sâmbătă dimineață, alături de echipele Hidro Prahova, Virgiliu Nanu, președintele Consiliului Județean Prahova, a mers în Câmpina și Breaza pentru monitorizarea evoluției situației după repornirea sistemului de alimentare cu apă. La aproximativ 12 ore de la introducerea apei în rețea, sistemul se stabilizează treptat, iar alimentarea ajunge deja în majoritatea localităților afectate.

Chiar dacă este sâmbătă, chiar dacă este sărbătoare și chiar dacă apa a revenit la robinete, fără a fi potabilă, la Câmpina, continuă să funcționeze și sâmbătă trei centre de distribuire a apei potabile îmbuteliate.

Chiar dacă furnizarea apei s-a reluat, populația trebuie să respecte indicațiile autorităților și să nu consume apă de la robinet. De asemenea, acesta nu trebuie sa fie folosită pentru gătit sau pentru igiena personală.