Documentul a ajuns la Ministerul Economiei și Turismului, Autoritatea Națională pentru Turism, ADR Sud Muntenia și a fost publicat inclusiv pe SEAP, la o categorie specială. Este, practic, pentru prima dată când se confirmă oficial că, în cazul Centrului Turistic din Câmpina, s-a creat un prejudiciu prin nerespectarea termenelor de execuție a investiției.
Documentul a fost emis de Primăria Câmpina și demonstrează, o dată în plus, că tot ce am scris noi în ultimele luni în legătură cu problemele de la Centrul Turistic a fost cât se poate de adevărat. Pentru că firma executantă nu a realizat lucrarea la timp și în conformitate cu proiectul, municipiului Câmpina i s-a creat un prejudiciu valoric. Potrivit unor surse din cadrul Primăriei, valoarea prejudiciului ar fi egală cu suma alocată de la bugetul local pentru continuarea lucrărilor în 2016 (90.000 lei), după pierderea fondurilor europene sistate la 31 decembrie 2015.
Vă reamintim, pentru Centrul de Informare şi Promovare Turistică, municipiul Câmpina a obţinut finanţare europeană de aproximativ 620.000 lei prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 “Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”. Firma General Service Grup 98 SRL Bucureşti a obţinut contractul pentru realizarea centrului turistic prin atribuire directă, de către Primăria Câmpina, valoarea acestui contract fiind de 372.000 lei. Contractul a fost semnat pe 7 mai 2015, lucrările au început pe 18 iunie și ar fi trebuit finalizate până la 23 noiembrie 2015. S-a încheiat un act adițional prin care s-a prelungit cu o lună termenul de execuție, dar lucrările au fost gata abia în februarie 2016.
Pentru General Service Grup 98 SRL, emiterea acestui document constatator reprezintă o mare problemă, pentru că i-ar putea bloca participările la viitoare licitații. Iar dacă se va emite un document similar și pentru Policlinica Municipală, unde lucrează aceeași firmă, lucrările sunt întârziate și unde, de asemenea, s-au alocat bani de la bugetul local pentru continuarea lor după pierderea fondurilor europene, atunci situația devine și mai complicată și s-ar putea ajunge chiar în instanță.

Unii dintre noi știam de existența Bazinului de Apă Curată de la Lunca Mare. Alții au auzit pentru prima dată acum, odată cu criza apei care a afectat 12 localități din Prahova. O criză care nu s-a încheiat după reluarea furnizării apei, deoarece problemele tehnice de la Barajul Paltinu nu au fost rezolvate.

Criza apei care a afectat Câmpina și alte localități a creat disfuncționalități și în programul cursurilor Școlii de Agenți de Poliție ”Vasile Lascăr”.

Anunțul HidroPrahova de sâmbătă seară privind oprirea din nou a apei a generat reacții destul de dure din partea câmpinenilor, după ce o săptămână nu a fost apă la robinet.

Ca urmare a umplerii conductelor și a reintroducerii apei în sistem au fost identificate avarii punctuale, fiind necesară intervenția operativă pentru stabilizarea rețelei. Totodată, în conformitate cu recomandările primite de la Direcției de Sănătate Publică Prahova la reluarea furnizării de noaptea trecută, este obligatorie efectuarea spălărilor și purjărilor sistemului de alimentare cu apă.