Consiliul Local Câmpina a aprobat prețul unui bilet de călătorie pentru transportul public local - 5 lei
- Actualitate -
Luni, 21 martie 2022, în cadrul unei ședințe extraordinare a Consiliului Local Câmpina, a fost aprobat un proiect de hotărâre prin care se stabilește un nou tarif pentru transportul public local - 5 lei/călătorie.
Proiectul a fost inițiat de Comisia de administrație publică locală, condusă de Adina Gârbăcică, iar includerea sa pe ordinea de zi a unei ședințe extraordinare poate fi pusă și pe seama presiunilor exercitate de operatorul local de transport, societatea Eliro, care a transmis administrației câmpinene o adresă prin care atenționează că, dacă nu se aprobă cât mai curând noul tarif, de 5 lei/călătorie, atunci se va solicita creșterea tarifului la 7 lei/călătorie, situație generată în primul rând de creșterea prețurilor la carburanți. Consilierul Adina Gârbăcică: ”Creșterile de tarif nu vin și pe fondul creșterii calității serviciilor oferite de Eliro” Din partea comisiei care a inițiat proiectul, președintele acesteia, Adina Gârbăcică a spus, printre altele: ”În octombrie anul trecut, firma Eliro a depus o notificare prin care solicita rezilierea unilaterală a contractului privind transportul public. În urma discuțiior, au fost de acord să ne asigure acest transport, dar cu majorarea tarifului. Atributul asigurării transportului public local revine, conform legii, Consiliului Local. Pe de altă parte, acest tarif nu a fost majorat din luna mai 2015. Comisia a inițiat acest proiect fiind nevoită de prevederile legale. Creșterea substanțială a prețurilor carburanților, a asigurărilor, a salariului minim pe economie, am considerat că justifică această creștere a tarifului. Din păcate, aceste creșteri nu vin și pe fondul creșterii calității serviciilor oferite de Eliro. Atrag atenția Primăriei că vă revine atribuția de a verifica periodic calitatea serviciilor oferite de această firmă, dar și că de aproape șase luni, de când am fost notificați, Primăria ar fi avut timpul necesar pentru a face un caiet de sarcini, astfel încât dacă acest proiect nu trece și firma încetează contractul, să nu lăsăm orașul fără transport public local”. Primarul Alin Moldoveanu: ”Nu avem cum să rămânem fără transport public local” Primarul municipiului Câmpina, Alin Moldoveanu, a răspuns la afirmațiile consilierului Adina Gârbăcică: ”Nu avem cum să rămânem fără transport public local, pentru că acest contract nu expiră acum. Noi pregătim toată documentația pentru viitoarea licitație, ținând cont că actualul contract se încheie în toamnă. Operatorul este obligat de lege să asigure serviciul de transport public chiar dacă și-ar dori să renunțe la contract”. Viceprimarul Liviu Dumitrache: ”Într-una dintre mașinile Eliro, după o stație mi-au înghețat picioarele” Viceprimarul Liviu Dumitrache a ținut să completeze discuția pe marginea asigurării servicului de transport public local: ”Am făcut o verificare în trafic și am făcut cele două trasee locale în calitate de călător. Pe ambele trasee volumul de călători este foarte mic. Nu există căldură, astfel că, după o stație, mi-au înghețat picioarele. Mașinile troncăne din toate încheieturile, iar mirosul este speciific unui atelier de reparații auto. Ajuns la capăt de linie, am întrebat șoferul de ce nu au căldură. Mi-a răspuns că atât se poate și mi-a cerut să mă dau jos din mașină. Mai avea puțin să-mi dea și două palme. Singurul lucru îmbucurător, afli tot ce se întâmplă în oraș!” Chiar dacă nimeni nu pare mulțumit, cel puțin la stadiul declarativ, de situația transportului public local, proiectul a fost votat cu o majoritate confortabilă: au votat în favoarea noului tarif de 5 lei/călătorie consilierii: Adina Gârbăcică, Viorica Vane, Roxana Gheorghe, Costel Filip, Florin Marcu, Valentin Crețu, Liviu Briciu, Marius Anghelescu, Bogdan Ene, Liviu Dumitrche și Liviu Davidescu. S-au abținut de la vot Horațiu Zăgan și Andrei Duran, iar consilierii Livia Lupu, Noemi Ionescu, Cosmin Raț, Dan Nica, Cezar Grama, Aron Sabo au lipsit de la acestă ședință extraordinară a Consiliului Local Câmpina.
21 Mar 2022 21:02 6197 vizualizari
31.03.2022 14:27 ionescu - contabil firma transport Avand in vedere ca fiecare isi da cu parerea cat ar fi pretul biletului, luand in calcul salariile calatorilor, dar si pensiile, am ajuns la urmatoarea concluzie: biletul trebuie sa coste 67 de bani deoarece: a) autobuzele merg pe baza de apa, deci nu conteaza pretul motorinei, b) la transportul de persoane nu este obligatorie asigurarea RCA nici inspectia tehnica ITP, c) firmele de transport nu platesc TVA(este zero), d) soferii vin de placere la serviciu, nu cer salariu, f) societatile de transport nu platesc contributiile la stat nici impozite pe salariu sau pe masini, g) autobuzele nu se defecteaza niciodata pentru ca strazile sunt ca afara - nu gasesti nici macar o gropita sau denivelare, deci nu exista costuri cu piesele de schimb sau anvelope, h) ca sa faci transport de persoane nu ai nevoie de nici un fel de acte( licente,autorizatii,etc.).i) firmele de transport persoane nu au voie sa mareasca pretul biletului niciodata. Adevarul este ca firmele de transport sunt de fapt niste fundatii non-profit care nu trebuie sa castige nimic, doar acte de caritate si sunt obligate sa transporte elevii la scoala, angajatii la serviciu, pensionarii la cumparaturi, etc., etc., sa fie curse din 5 in 5 minute si nu care cumva sa intarzie! Lasand gluma la o parte, consider ca pretul unui bilet este influentat de o serie de factori, unii descrisi mai sus, dar mai sunt si altii. In nici un caz de nivelul salariilor si pensiilor. Ca sa-ti dai cu parerea despre tot( sub protectia anonimatului), dar sa nu cunosti de fapt situatia, mi se pare o prostie. Dar asta e romanul, se pricepe la toate: fotbal, politica si .....transport de persoane. Suntem foarte buni sa facem calculele la altii, dar nu si pe ale noastre. Am invatat numai adunarea, am lipsit la ora cand se preda scaderea. Stim sa criticam pe altii, dar nu ne uitam in curtea noastra.Noi suntem perfecti, altii au numai defecte.
30.03.2022 11:49 Ana Nedelcu Este cel mai scump preț din țară, așa este de ani buni și nimeni nu face nimic.Nu este adevarat ca nu s-a majorat prețul de mult ,ba periodic se pune 50 de bani indiferent daca prețul combustibilului creste sau scade. O alta problema pentru care masinile sunt mai mult goale este faptul ca nu au pret diferit in funcție de distanță. De la gara pana in Bănești este acelasi pret cat este si pe distanța gara centru. Vi se pare corect. Gânditi-vă ca in Poiană sunt mulți pensionari cu pensii mici, acestia merg de cele mai multe ori pe jos . Pretul de 5lei este foarte mare!!!
23.03.2022 17:03 Cetateanu Sunt curios dacă pana la Sf anului coșul zilnic nu se scumpește și ei vor sari în sus sa mărească iar biletul. Ca ei sunt 9 nu se înțeleg la imparteala sincer nu ma interesează. Dacă angajații de la spitalul Voila au salarii ok sa îl lase la Eliro.... Sa raportam salariile mărețe din Câmpina ca omul de rand ia minim pe economie 10 ron/zi x24 zile egal 240 RON. Dacă mai ai și 2 copii la școală.... Și câinele nu pleacă de la măcelărie asa ușor. Șoferii acestei firme se cred regii șoselelor. Au o aroganta de zic ca cine știe ce au făcut la viata lor. Ca stau la bârfă, cafele și zaruri. Asta e tipologia șoferului în transportul din Câmpina. Dacă vor respect sa știe noțiunea din DEX
23.03.2022 12:46 Anonim Dragă Ciprian,
Chiar dacă o parte din afirmațile tale sunt corecte, nu poti învinovăți ”primăria ” respectiv ”autoritățile locale” pentru proasta întreținere a mașinilor și mai ales asta nu dă dreptul șoferilor să se compoerte ca și cum ar transporta cartofi și nu oameni. să nu mai punem la socoteală că masini noi pe traseele din Câmpina și pe traseul Gară - Bănesti nu au fost văzute de foarte mult timp, cred că de aproximativ 10 ani.
Corect în această perioadă puteți să justivicați majorarea prețului unei călătorii , pe seama creșterii cheltuielilor cu : asigurările, combustibilul, salariilor .... dar asta nu înseamnă că până acum când aceste cheltuieli erau mai rezonabile, dumneavoastră ați oferit servivii de transport la o calitate rezonabilă, pote nu stiți de căte ori pasagerii pe relația Gară-Bănești erau înghesuiți mai ceva ca sardinele în conservă, iar în perioada stării de alertă vă durea undeva de distanțarea socială în mijloacele de trasport.
Deci, să recunoaștem ambele părti au dreptate și sunt si vinovate în egală măsură dar călătorii au de suferit din cauza acestor neînțelegeri.
PS. Apropo de zdrâncinăturile provocate de starea proastă a carosabilului. Oare căte mașini sunt echipate cu amortizoare pe puntea spate ( specifice transportului de persoane) și căte sunt dotate cu arcuri lamelare (specifice transportului de marfă) . Ce înseamnă echiparera adaptarea unei masini la transportul de persoane? Doar dotarea cu scaune și alte necesități, acelea care sunt vizibile de către călători....
22.03.2022 12:53 Sa radem cu ElNino de Campina Cat pot fi de penibili angajații și conducerea Eliro. Ăștia au răspuns la orice și numai ei sunt victime. Ca le da primăria subvenție, sa mai taie din șefi și acționari. De ce pe Băicoi sunt mașinile noi și pe Voila cotete de găini... ala nu e transport de oraș cu intelectuali. Singurii care ii ard pe patronii de rable din Câmpina și inprejurimi sunt șoferii. De aceea se scot și cursele, ii dau afara și ii reangajeaza, alții de unde...
22.03.2022 10:59 ciprian Lucrez de ani de zile la aceasta firma. Am vazut cum masinile noi au fost distruse zi de zi pe strazile din Campina.Nu mi se pare corect ceea ce s-a spus.Vreau sa intreb:1.Unde era dl. viceprimar cand am circulat ani de zile prin gropile de pe Calea Doftanei? 2.Unde era dl. viceprimar cand am ocolit 6 km la fiecare cursa din cauza reparatiilor la Calea Doftanei (circa 60 km in plus pentru fiecare masina pe zi) si de abia ne incadram in timp sa facem cursele? 3.Unde era dl. viceprimar cand unii calatori au stricat scaune, capitonaje, etc.? Eu nu l-am vazut! Atunci de ce a venit acum? Ar trebui sa mearga cu un sofer o zi intreaga(220 km) dar numai portiunea de la intersectia Calea Doftanei cu strada Voila pana la spital. Poate zdruncinaturile cauzate de gropi, denivelari, etc. il vor face sa repare strazile.Daca dansul ar merge zilnic cu masina personala prin aceste gropi, oare masina nu ar incepe sa scartaie? Oare nu ar baga multi bani in reparatii? Puteti sa spuneti orice dar pe mine, care am vazut aceste lucruri, nu ma poate pacali nimeni.
Un bărbat de 57 ani a murit într-o explozie pe un șantier din Prahova
Sâmbătă după-amiază, pe șantierul Autostrăzii A7, în zona Dumbrava - Albești, a avut loc o explozie soldată, din păcate, cu moartea unui bărbat de 57 ani.
Trei mașini au fost implicate într-un accident pe DN1, între Câmpina și Ploiești. O femeie de 22 ani a ajuns la spital
Sâmbătă după-amiază, pe DN1, între Ploiești și Câmpina, pe raza orașului Băicoi, a avut loc un accident rutier în care au fost implicate trei autovehicule. O tânără de 22 ani a ajuns la spital.
Idei pentru noua administrație. Trebuie găsită o reparație morală față de Dimitrie Barbu Știrbei!
Chiar dacă noua administrație locală, rezultată în urma alegerilor din 9 iunie, și-a intrat deja ”în pâine”, totuși, noi vom continua să prezentăm o serie de idei care - fără bani prea mulți - ar putea conbtribui la o mai bună imagine a Câmpinei.