Cum resimte mediul de afaceri local efectele pandemiei de coronavirus. Iată cum a fost ultimul an pentru câteva dintre firmele importante din Câmpina

Social (Categoria articolului)

A trecut un an de când România se confruntă cu pandemia de coronavirus. Un an greu pentru noi toți. Dincolo de măsurile sanitare impuse, de restricții, de suferințe, de îndoieli, am vrut să vedem cum resimte mediul de afaceri local efectele pandemiei de coronavirus. În general, firmele mici au fost lovite din plin, ca să nu mai vorbim despre cele din domeniul HoReCa (hoteluri, restaurante, catering). Dar haideți să aflăm împreună cum a fost ultimul an pentru câteva dintre firmele importante din municipiul Câmpina.

Ioan Simion, patron Confind
”Noi nu am fost afectați de pandemie. Am avut și avem de lucru, planul financiar pentru anul 2021 fiind deja acoperit. Ca perspectivă, avem avantajul că nu depindem de economia națională, activitatea noastră fiind direct legată de prețul tonei de țiței. Dacă acest preț crește, atunci producătorii fac investiții, au nevoie de reparații, iar asta înseamnă că noi avem de lucru”.

Cristian Neagu, director EdilConst
”Nu am avut probleme în anul 2020. Nu am fost nevoiți să dăm oameni afară, ba chiar am mai făcut angajări. Privind retrospectiv la ultimii 12 ani, pot să vă spun că 2020 a fost cel mai bun din punct de vedere al rentabilității. Pentru anul 2021 avem contracte care să acopere întreg anul. Din păcate, se văd germenii unei posibile crize economice – au început să apară întârzieri la plată, prețul materialelor de construcție a derapat, dar sper ca odată cu aprobarea bugetului național și apoi, rând pe rând, a celor județene și locale, lucrurile să se mai liniștească și probabil că din al doilea trimestru al acestui an lucrurile vor fi mai așezate. De asemenea, sper să înceapă să se vadă și efectele vaccinării împotriva COVID-19 și să fim mai aproape de normalitate și din acest punct de vedere”.

Bogdan Cord, patron Cirex
”Societatea noastră a fost afectată de pandemie, dar, totuși, domeniul în care noi ne desfășurăm activitatea nu a  fost chiar atât de grav lovit, precum alte domenii. Având în vedere specificul activității noastre, pot spune că, față de alte domenii, chiar a fost ok. Și vă dau un exemplu concret – dacă începi un proiect în construcții, în cele mai multe cazuri, cum-necum, trebuie să-l duci la bun sfârșit. Astfel că am putut să ne desfășurăm activitatea atât în cadrul contractelor pe care le aveam, cât și în activitatea de furnizare de materiale de construcții. La fel ca în anul 2008, când am avut de-a face cu o criză economică, anul respectiv a fost unul bun pentru noi, dar prin 2011 am început să resimțim efectele. De data aceasta, cred că efectele vor apărea mult mai repede, pentru că lucrările au fost de o mai mică amploare, de o durată mai scurtă și probabil că, în perioada următoare, va exista o reticență în începerea unor proiecte noi în construcții”. 

Rudolf Leica, director Neptun
Este foarte clar pentru toată lumea că pandemia a afectat, cu câteva excepții, toate domeniile economice, industrie și servicii deopotrivă. HoReCa, turismul, transporturile, industria auto au fost printre cele mai afectate domenii, însă și domeniile de activitate pe orizontală au fost influențate negativ. În ceea ce privește societatea Neptun SA, Divizia Transmisii mecanice, ca fabricantă de produse cu aplicație în aproape toate domeniile industriale, a resimțit o scădere a portofoliului de comenzi, atât pe piața internă, cât și pe piața externă. Cu atâtea activități blocate și în lipsa investițiilor, extracția de cărbune, producția de energie, oțel, ciment, transportul de persoane au scăzut considerabil și, implicit, nevoia lor de utilaje, echipamente și piese de schimb a fost mai mică. În același context, Divizia de Carburanți, ETU OIL & GAS, a avut o scădere evidentă a volumului de vânzări atât pe segmentul corporate, cât și pe retail. Până în acest moment, consider însă că această criză cauzată de pandemie nu este la fel de gravă precum cea de acum 10 ani sau poate că experiența acelei crize ne-a ajutat să fim mai pregătiți. Astfel, în ciuda blocajelor despre care vorbeam, noi am continuat un proiect de investiții de circa 3 milioane de euro, instalând și punând în funcțiune cinci utilaje noi și am făcut toate eforturile posibile să păstrăm numărul de angajați și să menținem un grad de mulțumire cât mai ridicat al acestora. De asemenea, așa cum bine știți, prin acțiunile derulate anul trecut, despre care și dumneavoastră ați relatat, am încercat să venim și în sprijinul comunității locale. Prin prețurile promoționale aplicate la stațiile de carburanți ETU și prin contractele de mecenat derulate împreună cu firmele din grup, eu cred că am și reușit. În ceea ce privește situația epidemiologică, am fost printre aceia care am tratat cu seriozitate măsurile de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV 2 și am raportat transparent cazurile pozitive atunci când au fost astfel de situații. În momentul de față, nu avem deloc probleme în acest sens, pentru că testăm angajații săptămânal, efectuăm telemuncă acolo unde este posibil și menținem ridicat nivelul de alertă respectând cu strictețe măsurile stabilite. Pentru anul 2021 am prevăzut o creștere a veniturilor față de anul precedent, de aproximativ 7% și sunt convins că acest obiectiv este posibil să fie atins și chiar poate fi depășit. Cu toate că se preconizează un al treilea val al pandemiei, odată cu derularea campaniei de vaccinare, dar și cu adaptarea treptată a mediului de afaceri la noile condiții după șocul neașteptat suferit în anul 2020, cred că lucrurile se vor îmbunătăți considerabil. Noi suntem optimiști și rămânem în continuare alături de comunitatea locală, pregătind un proiect de susținere a firmelor autohtone, care sper să fie lansat în câteva săptămâni și despre care vă vom ține la curent și pe dumneavoastră”.

Dragoș Chițu, patron Hotel Restaurant Muntenia
”Pentru noi, a fost foarte, foarte greu în anul 2020. Practic, am fost deschiși cinci luni. În primăvara anului trecut, după declanșarea pandemiei, hotelul și restaurantul au fost închise, apoi au fost restricții, apoi din nou închidere totală, astfel că ne-am descurcat foarte greu, ca de altfel întregul domeniu HoReCa. În primăvara anului trecut, după izbucnirea pandemiei, am trimis oamenii în șomaj tehnic, iar cheltuielile au fost suportate de stat, dar apoi, când incidența a crescut foarte mult la Câmpina, chiar dacă noi am fost printre categoriile cele mai grav afectate, nu am mai primit niciun fel de ajutor de nicăieri. S-au anulat rezervările, au fost interzise evenimentele, dar impozitele și dările la stat au tot curs, astfel încât pot să spun că anul 2020 a fost un adevărat calvar. Așteptăm cu optimism vara și sperăm ca, odată cu redeschiderea terasei, să revenim încet-încet la normalitate”.

4563 vizualizari

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii

Social

112 vizualizari
23 sept. 2021 12:08

Proiectul "Informați suntem mai puternici pentru copiii noștri", derulat de Asociația Glasul Autismului din Câmpina, a ajuns la final

Asociația Glasul Autismului din municipiul Câmpina a derulat anul acesta proiectul "Informați suntem mai puternici pentru copiii noștri", realizat cu sprijinul financiar al ”Active Citizens Fund România”, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Pe parcursul anului, noi am mai scris despre acest proiect destinat în special părinților copiilor cu tulburări din spectrul autist. Acum, proiectul a ajuns la final.

3351 vizualizari
22 sept. 2021 18:44

Acțiune de control și prevenție a polițiștilor câmpineni la mai mulți agenți economici din municipiu și comunele vecine, pe tema COVID-19

Polițiștii câmpineni au desfășurat astăzi, 22 septembrie 2021, în municipiul Câmpina și în câteva dintre comunele învecinate (Brebu, Telega, Cornu și Provița de Jos), o acțiune de control și prevenție care a avut la bază noile reglementări legale privind măsurile de prevenire a îmbolnăvirii cu COVID-19. Au fost verificate 45 de obiective economice, dintre care șapte restaurante, cinci hoteluri, 30 baruri/cafenele, trei stații de combustibil, trei săli de jocuri, dar și mijloace de transport în comun.

Alte stiri recente

988 vizualizari
23 sept. 2021 07:45

9.756 candidați la școlile de poliție de la Câmpina și Cluj-Napoca, la sesiunea de admitere septembrie-octombrie-noiembrie 2021

S-au încheiat înscrierile pentru sesiunea de admitere septembrie-octombrie la unitățile postliceale de învățământ ale Ministerului Afacerilor Interne. Pentru cele 1.292 locuri de la Școala de Agenți de Poliție "Vasile Lascăr" din Câmpina s-au înscris 8.232 candidați, iar pentru cele 300 de locuri de la Școala de Agenți de Poliție "Septimiu Mureșan" din Cluj-Napoca s-au înscris 1.524 candidați. În total, 9.756 candidați la această admitere de toamnă.

2831 vizualizari
22 sept. 2021 18:55

Încă o clasă de la Colegiul ”Grigorescu” din Câmpina trece în... online

După ce săptămâna trecută, imediat după începerea noului an școlar, două clase a XI-a de la Colegiul Național ”Nicolae Grigorescu” din Câmpina au intrat în scenariul roșu, cu desfășurarea cursurilor exclusiv online, acum și o clasă a IX-a trece de joi, 23 septembrie 2021, în sistemul online de învățământ.