Despre pericolul real pe care îl reprezintă podul de cale ferată de peste râul Prahova și DN1, dintre Câmpina și Poiana Câmpina, am scris de mai multe ori. Pilonul din mijlocul DN1 se afundă pentru că stă, practic, pe un bloc de sare pe care apele subterane îl dizolvă încet, dar sigur. Podul a fost monitorizat permanent, iar în urma unei verificări efectuate în luna mai a acestui an s-a luat decizia dezafectării grinzilor din beton din zona de deasupra DN1.
Podul aparține CFR și este în administrarea Secției L5 Câmpina. A fost construit în 1974. Rotiri ale pilei nr. 5 (pilonul din mijlocul DN1) s-au constatat încă din anul 1985. Podul a fost monitorizat prin măsurători cu aparate optice și a fost expertizat de două ori, în 2000 și 2015. Din cauza denivelării grinzilor care se află pe piciorul de pe DN1, cel care se afundă în sare, CFR a interzis circulația feroviară pe acest pod în septembrie 2013.
Potrivit informațiilor furnizate de Inspectoratul de Stat în Construcții, la solicitarea noastră în baza Legii 544/2001, "fenomenul de tasare / dizolvare lentă a blocului de sare masivă (generat de nivelul fluctuant al apelor subterane) pe care este fundată pila nr. 5 a podului are o evoluție continuă, fapt pentru care, în cursul lunii mai 2018, împreună cu factori de decizie din cadrul CFR - Sucursala Regională București au fost evaluate condițiile tehnice necesare pentru dezafectarea elementelor din beton armat, componente ale tablierului pe zona adiacentă deschiderilor 5 și 6, adică zona pe care podul supratraversează DN1".
Mai exact, este vorba despre scoaterea grinzilor din beton situate de o parte și de alta a piciorului de pod situat pe DN1 astfel încât să fie îndepărtat pericolul unei eventuale prăbușiri.
"În prezent, la CN CFR - Sucursala București sunt în analiză soluțiile tehnice care ar putea fi adoptate pentru punerea în siguranță a podului și implicit pentru desfășurarea în siguranță a traficului pe DN1, în zona podului de cale ferată. Până la adoptarea soluției tehnice de intervenție și până la execuția acesteia, Secția L5 Câmpina va monitoriza în continuare comportanrea în timp a podului afectat de tasările produse în zona pilei nr. 5, conform obligațiilor ce îi revin potrivit Legii 10/1995 privind calitatea în construcții, cu modificările și completările ulterioare", se menționează în răspunsul pe care l-am primit de la Inspectoratul de Stat în Construcții.
Citiți și Podul de cale ferată de peste DN1, din zona Câmpina, se afundă ușor în sare
Pentru 726 tineri din toate județele țării, ziua de 26 aprilie și Câmpina vor rămâne în amintirea lor ca momentul unic în care au absolvit Școala de Agenți de Poliție ”Vasile Lascăr” și au depus jurământul de credință.
În cursul zilei de marți, 23 aprilie, în jurul orei 19.00, polițiștii câmpineni au oprit un autoturism pentru control pe Strada Mihai Eminescu.
În dimineața zilei de miercuri, 24 aprilie, a avut loc concursul pentru postul de director medical al Spitalului Municipal Câmpina.
La data de 23 aprilie, în jurul orei 22.30, polițiștii din cadrul Poliției municipiului Câmpina au fost sesizați de către o femeie din municipiu, despre faptul că fiul său Ionuț Cătălin Cernat, în vârstă de 35 de ani, din comuna Poiana Câmpina a plecat de la domiciliu în cursul dimineții și nu s-a mai întors.