Despre pericolul real pe care îl reprezintă podul de cale ferată de peste râul Prahova și DN1, dintre Câmpina și Poiana Câmpina, am scris de mai multe ori. Pilonul din mijlocul DN1 se afundă pentru că stă, practic, pe un bloc de sare pe care apele subterane îl dizolvă încet, dar sigur. Podul a fost monitorizat permanent, iar în urma unei verificări efectuate în luna mai a acestui an s-a luat decizia dezafectării grinzilor din beton din zona de deasupra DN1.
Podul aparține CFR și este în administrarea Secției L5 Câmpina. A fost construit în 1974. Rotiri ale pilei nr. 5 (pilonul din mijlocul DN1) s-au constatat încă din anul 1985. Podul a fost monitorizat prin măsurători cu aparate optice și a fost expertizat de două ori, în 2000 și 2015. Din cauza denivelării grinzilor care se află pe piciorul de pe DN1, cel care se afundă în sare, CFR a interzis circulația feroviară pe acest pod în septembrie 2013.
Potrivit informațiilor furnizate de Inspectoratul de Stat în Construcții, la solicitarea noastră în baza Legii 544/2001, "fenomenul de tasare / dizolvare lentă a blocului de sare masivă (generat de nivelul fluctuant al apelor subterane) pe care este fundată pila nr. 5 a podului are o evoluție continuă, fapt pentru care, în cursul lunii mai 2018, împreună cu factori de decizie din cadrul CFR - Sucursala Regională București au fost evaluate condițiile tehnice necesare pentru dezafectarea elementelor din beton armat, componente ale tablierului pe zona adiacentă deschiderilor 5 și 6, adică zona pe care podul supratraversează DN1".
Mai exact, este vorba despre scoaterea grinzilor din beton situate de o parte și de alta a piciorului de pod situat pe DN1 astfel încât să fie îndepărtat pericolul unei eventuale prăbușiri.
"În prezent, la CN CFR - Sucursala București sunt în analiză soluțiile tehnice care ar putea fi adoptate pentru punerea în siguranță a podului și implicit pentru desfășurarea în siguranță a traficului pe DN1, în zona podului de cale ferată. Până la adoptarea soluției tehnice de intervenție și până la execuția acesteia, Secția L5 Câmpina va monitoriza în continuare comportanrea în timp a podului afectat de tasările produse în zona pilei nr. 5, conform obligațiilor ce îi revin potrivit Legii 10/1995 privind calitatea în construcții, cu modificările și completările ulterioare", se menționează în răspunsul pe care l-am primit de la Inspectoratul de Stat în Construcții.
Citiți și Podul de cale ferată de peste DN1, din zona Câmpina, se afundă ușor în sare

Primăria municipiului Câmpina a transmis un comunicat de presă privind stadiul lucrărilor în cadrul poiectului cu fondurie uropene derulat de HIdoPrahova privind înlocuirea și extinderea rețelei de apă și canalizare.

În ședința din 27 noiembrie 2025 a Consiliului Județean Prahova au fost prezentate oficial concluziile Raportului de audit financiar realizat de Curtea de Conturi - Camera de Conturi Prahova asupra situațiilor financiare pentru perioada 2020-2024.

În cadrul ședinței Consiliului Local Câmpina de joi seară, primarul Irina Nistor a vorbit despre continuarea lucrărilor prin HidroPrahova în cadrul proiectului european privind modernizarea și extinderea rețelei de apă și canalizare.

Polițiștii din cadrul Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase al Inspectoratului Județean de Poliție Prahova au pus în executare, la data de 26 noiembrie, două mandate de percheziție domiciliară în comunele Bărcănești și Florești, la adresele unei persoane bănuite de comiterea infracțiunii de prepararea, producerea, experimentarea, deținerea, transmiterea sub orice formă, depozitarea, distrugerea, comercializarea, precum și foloisrea de articole pirotehnice din categoriile F2, F3, F4, T1, T2, P1, P2, efectuate fără drept, faptă prevăzută de Legea nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive.