Consiliul Local Câmpina recunoaște că sunt nereguli în privința Târgului Mierii. Organizatorul anunță suspendarea evenimentului

Actualitate (Categoria articolului)

Consilierii locali au discutat aseară aproape o oră pe tema finanțării ediției din acest an a Târgului Mierii, iar apoi s-a luat decizia retragerii proiectului de pe ordinea de zi a ședinței. S-a convenit ca, săptămâna viitoare, la Primărie, să aibă loc o nouă întâlnire între președinții comisiilor Consiliului Local și Mihail Apostolescu, președintele Asociației Apicole "Valea Prahovei", organizatorul manifestării. Iar apoi să fie convocată o ședință extraordinară pentru aprobarea finanțării. Dar nu oricum. Mai exact, nu ca până acum.

Pentru ca lucrurile să fie clare, trebuie să precizăm faptul că nu s-a pus niciun moment problema să nu se mai aloce bani de la bugetul local pentru Târgul Mierii, eveniment programat pentru perioada 24-26 februarie 2017. Discuțiile din plenul Consiliului Local au avut altă direcție, cea a legalității. Într-un fel, s-au dat cărțile pe față și reprezentanții administrației locale au vorbit despre ceea ce noi am scris de mai multe ori în ultimii ani, dar nu ne-a băgat aproape nimeni în seamă.
Știm cu toții și recunoaștem cu toții că Târgul Mierii este un eveniment frumos, care promovează Câmpina. Vin apicultori din toată țara și destui turiști. Dar în același timp, este o afacere privată, plătită din bani publici. Consiliul Local pune gratuit la dispoziția organizatorului (Asociația Apicolă "Valea Prahovei") spațiile de la Casa Tineretului (parterul cu tot cu fostul restaurant, holurile de la primul etaj, platoul și parcarea din fața instituției, parcarea din spate) și contribuie cu o sumă importantă de bani de la bugetul local. Anul acesta este vorba despre 27.400 lei. Iar contribuția asociației provine în cea mai mare parte din închirierea spațiilor puse gratuit la dispoziție de administrația locală (în jur de 130 standuri pentru care apicultorii plătesc 500 lei sau 550 lei pentru cele trei zile cât are loc manifestarea).
O altă problemă este aceea că de 12 ani de când la Câmpina se organizează Târgul Mierii, niciodată nu a existat un contract între Consiliul Local (prin Casa Tineretului) și Asociația Apicolă "Valea Prahovei", iar deconturile nu au fost întotdeauna justificate corect, astfel încât să se știe cu exactitate cum au fost cheltuiți banii alocați de la bugetul Câmpinei. Anul acesta, pentru prima dată, s-a venit cu un contract de parteneriat, dar aleșii locali și-au dat seama că nici așa nu e bine, pentru că un partener (Consiliul Local) dă o mare parte din suma necesară organizării, asigură spațiile pentru eveniment, dar nu știe ce și cât se cheltuie, pe ce se duc banii, cu cât contribuie Asociația Apicolă "Valea Prahovei", care este, de fapt, organizatorul și... partenerul care încasează.

Discuțiile din ședința de aseară au fost sintetizate de primarul Horia Tiseanu: "Purtăm cu toții o vină colectivă pentru că nu ne-am dat seama până acum că acest eveniment este conceput greșit. Poate ar fi fost mai corectă o finanțare pe Legea 350/2005, dar anul acesta nu mai este timp. Trebuie să știm exact cu ce vine și cât cheltuie fiecare partener, deoarece constat că avem un contract de parteneriat, dar noi doar plătim. Iar închirierea unor spații puse gratuit la dispoziție de Consiliul Local chiar nu se poate. Am mai multe nemulțumiri. Vă spun sincer, sunt unele cheltuieli pe care tradițional domnul Apostolescu le pune mai mari. Sunt și cheltuieli cu care în alți ani nu am fost de acord, dar în anul următor le prezintă din nou în fața noastră. Trebuie să găsim o soluție pentru ca toate lucrurile să fie în regulă".
În urma discuțiilor, proiectul a fost retras de pe ordinea de zi, spre nemulțumirea lui Mihail Apostolescu, prezent în sală. S-a stabilit, după cum scriam la începutul articolului, să se găsească o altă variantă, corectă și legală, pentru finanțarea Târgului Mierii, iar apoi să fie convocată o ședință extraordinară pentru votarea proiectului. După ședința Consiliului Local, pe site-ul Asociației Apicole "Valea Prahovei" și pe pagina de Facebook a apărut anunțul cu suspendarea Târgului Mierii - Câmpina 2017. Noi sperăm să se revină asupra acestei decizii. Indiferent ce probleme au apărut pe parcurs, în fiecare an Consiliul Local a dat bani de la buget pentru acest eveniment și în mod cert va da și în acest an. Dar mai cu grijă, pentru a preîntâmpina probleme de altă natură.

6411 vizualizari
14

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • un apicultor 27.01.2017 16:34 Nu este adevarat ca spatiile de la Casa Tineretului se pun la dispozitie GRATUIT. In fiecare an d-l Buda a fortat asociatia sa plateasca chirie. Consilierii pot verifica incasarile de la Casa Tineretului si dupa aceea ...sa se faca afirmatii....
  • Ovidiu 27.01.2017 19:39 Coool! Practic, Tiseanu recunoaste ca stia de toate manevrele sforarului de la asociatia apicola, dirijat din spate de un maestru a smecheriilor, fostul sef de la Cercetari Penale de la Politia Campina. Deci, Tiseanu s-a mai lins si el pe degete de la borcanul cu miere. Acum, fantoma DNA il bantuie sa se mai gandeasca la borcanul cu miere! Altfel, ce l-o fi determinat sa faca un pas inapoi?
  • Toma Necredinciosu 27.01.2017 21:38 Unii din cei ce au inchis ochii la cheltuirea banului public, sunt de multi ani acolo,chiar nu puteau sa verifice legalitatea acestui Targ,de ce acum cauta scuze cu vina colectiva?nu se poate ancheta de Curtea de Conturi si apoi de DNA chiar si din urma?nu exista legislatie in domeniu sau Consiliul Local e absolvit de vina scurgerii banilor publici in buzunare private asa cum reiese din articol.Probabil ca se continua si acum in formatul vechi daca nu apareau dosare penale in ultima perioada .Sa speram ca se va face lumina cat de curand de cei ce au datoria sa o faca.
  • un consilier 28.01.2017 08:32 As dori sa-l intreb pe domnul apicultor,, sa ne spună cu subiect și predicat ceea ce vrea sa spună .. ceea ce înțeleg eu din aceasta afirmație e ca in afara de taxa de participare plătită către asociati Valea Prahovei, se mai cerea o "taxa" in numele primăriei ???
  • Ion Dandoaselea 28.01.2017 08:50 Impresionanta grija ... Fiu al Municipiului fata de banul public.Dupa cum putem observa, zanganitul de catuse ii stimuleaza sentimente de care nici el nu-ai mai aducea aminte ca le mai are... Pai stau eu si ma gandesc : aceasta manifestatie care crestea de la an la an si care atragea o gramada de participanti si vizitatori,era o ocazie exceptionala de a creste vizibilitatea orasului, de a atrage turisti,poate investitori. Dar ce fac luminatiile lor, cu cateva saptamani inainte de inceputul festivalului? Il opresc! Pentru ce? Pentru ilegalitati comise in organizarea acestui eveniment! Pentru care onor THL isi cere scuze si ne asigura ca le va remedia. Nu va este jena domnule primar?Sau-daca ati gresit- nu cumva credeti ca ar fi cazul sa si platiti? Nu cred ca inteligenta cumultata a consilierilor locali o depaseste pe cea a unei menghine. Dar acum chiar ca au depasit orice limita (desi de fiecare data spun acest lucru). Daca era vorba de ban public ce ar fi trebuit sa ia calea unor hasegani, mihati, armasi sau palazi care sa se intoarca la THL cu vreun "parandarat" cred ca nici nu se punea in discutie acest lucru. Daca era vreun balci sau tiganie aducatoare de voturi iarasi nu se intampla nimic. Asa insa...oprim totul, analizam si om mai vedea la anul. Rusine sa va fie domnilor!
  • un consilier 29.01.2017 09:39 domnule Ion ceea ce nu a-ti inteles ( sau nu a-ti vrut sa înțelegeți) este ca nimeni nu a luat decizia de a suspenda acest eveniment , doar încercam sa-l "punem in legalitate" așa cum ar fi trebuit pus de mult ... sunt unii consilierii care nu-și permit sa fie martorii greșelilor moștenite , fapt pentru care încercam printr-o noua întâlnire cu reprezentanții asociației Valea Prahova și printr-o ședința extraordinara sa rezolvam problema ( criza ) in care ne aflam ,, așa ca hai sa încercam sa nu aruncam cu pietre înainte de a vedea finalul .. va multumesc
  • Horia Frincu 29.01.2017 11:22 iar sunt nevoit sa va spun ca sm fost primul care am tras atenția,acum câțiva ani,asupra faptului ca acolo s au făcut ilegalități pe fata...de asta am spus,și spun iar ca voi face plângere penala,pt ca sa vedem cum s au încasat și cum s au cheltuit banii...știu precis cati bani a dat fiecare apicultor,asa ca...
  • Albina Rodica 29.01.2017 12:01 Dupa toata aceasta tiganie marca Tiseanu ,este binevenita interventia Curtii de Conturi ,reiese foarte clar plata la negru fara un contract legal.Oare in tara se procedeaza la fel ?se fac zeci de targuri,chiar si cel lunar din piata centrala .Au scormonit si au gasit si legea, surpriza mare ,se dau de gol singuri,cata ...,indolenta................si Politia poate ancheta atata timp cat sunt participanti ce au facut plati ilegale asa cum se recunoaste.(un apicultor).
  • Neacsu Vasile 29.01.2017 19:50 Cum adica se da cu SUSPENDARE?mai bine cu EXECUTARE la cele 3 Dosare Penale.!mai multi trantori decat albine in Primarie.
  • Bogdan 29.01.2017 23:01 Dar la Targul cu Bunatati cum o fi? Nu cumva la fel?! Adica, primaria pune la dispozitia unor fete un spatiu, pe care acestea il subinchiriaza!!! Exact, aceeasi reteta!!!
  • Ion Dandoaselea 30.01.2017 12:59 Stimate domnule 'Un Consilier' in primul rand am inteles (si asta cu multa vreme in urma) ca 'a-ti inteles' si 'a-ti vrut' se scriu fara a folosi cratima (pentru dumneavoastra 'liniuta de unire'). Probabil insa ca sunteti in 'liniuta' cu cvasi-analfabetul care conduce cultura in Campina asa ca aveti circumstante atenuante.In al doilea rand am inteles (iar pentru asta nici nu trebuie sa fii prea istet ci doar sa te plimbi prin oras si sa fii atent) ca gradul de competenta al dumneavoastra , aparatul legislativ si executiv local tinde catre zero. Referitor la subiect va reamintesc celebrul caz al blocului de necesitate care este finalizat dar neracordat la utilitati de aproape jumatate de an. Asa si aici: nu puteati sa vedeti ilegalitatile de mai multa vreme si sa le remediati pe loc? Sau doar zanganitul catuselor va ascute simturile? Ce era asa de greu ca cel mai urmarit penal fiu al municipiului sa vina in sedinta de CL cu propunerea de tarife de inchiriere? Pe care s-o aprobati pe loc? Sau este asa o pierdere uriasa faptul ca puneti la dispozitia expozantilor o parcare si holul de la Casa Stiintei? Haideti sa fim seriosi domnilor .... Ca nu am cui sa spun hai sa fim si destepti, nu?
  • Apostolescu Mihail 30.01.2017 14:16 Drept la replica, In legatura cu articolul publicat in 27.01.2017 pe Campina TV online cu titlul “Consiliul Local Câmpina recunoaște că sunt nereguli în privința Târgului Mierii. Organizatorul anunță suspendarea evenimentului” fac urmatoarele precizari: 1. Targul Mierii nu “este o afacere privată, plătită din bani publici”, asa cum afirmati in articolul cu pricina. C.L. Campina aloca cca 20-30% din necesar, diferenta urmand a fi acoperita de asociatie din surse proprii( incasarile din taxa de participare la targ si din sponsorizari). In 2016 s-a alocat pentru Targul Mierii 18.000lei.“La schimb” cu aceasta alocare municipiul a primit in 2016 promovare in media: -17 spoturi radio de 30s cu difuzare nationala pe Radio Romania Actualitati; -70 spoturi de 30s cu difuzare nationala pe Radio Trinitas; -o emisiune speciala dedicata evenimentului cu difuzare nationala- durata de 55min la Radio Trinitas; -promovare in emisiunile TV Trinitas; -o pagina si jumatate de prezentare a municipiului in catalogul Targul Mierii 2016; -14 zile de promovare prin Radio Best FM; -promovare pe VP TV; - 7 zile promovare pe Travel Mix; -promovare nationala timp de 10 zile pe Radio Antena Satelor(3 spoturi pe zi); _-promovare naitionala pe Radio Romania Actualitati, Radio Antena Satelor,VP TV si Radio Trinitas prin transmisii de la eveniment; -conceptie si realizare spoturi radio. -3 bannere de mari dimensiuni afisate gratuit timp de trei saptamani pe DN1 -campanie de promovare pe FB-vizibilitate 2. Pentru cele “în jur de 130 standuri pentru care apicultorii plătesc 500 lei sau 550 lei pentru cele trei zile cât are loc manifestarea”, va readuc in atentie ceea ce am spus si in sedinta C.L., dar nu ati mai specificat: Nu pentru toate spatiile se percepe taxa de participare.Partenerii, sponsorii si mesterii populari au standuri gratuite, apicultorii membrii AAVPH au un statut special, iar in taxa de participare este inclusa si o invitatie la Balul Stuparilor. 3. O alta afirmatie falsa: “de 12 ani de când la Câmpina se organizează Târgul Mierii, niciodată nu a existat un contract între Consiliul Local (prin Casa Tineretului) și Asociația Apicolă "Valea Prahovei", iar deconturile nu au fost întotdeauna justificate corect, astfel încât să se știe cu exactitate cum au fost cheltuiți banii alocați de la bugetul Câmpinei.” Din cele XII editii ale Targului mierii numai 9 au fost in parteneriat cu C.L.La toate cele 9 editii a existat un parteneriat intre AAVPH si C.L. Campina, iar deconturile au fost intotdeauna justificate cu acte pentru fiecare leu cheltuit, fiind insotite si de note explicative privind distribuirea dozelor de miere. 4.” un partener (Consiliul Local) dă o mare parte din suma necesară organizării, asigură spațiile pentru eveniment, dar nu știe ce și cât se cheltuie, pe ce se duc banii, cu cât contribuie Asociația Apicolă "Valea Prahovei", care este, de fapt, organizatorul și... partenerul care încasează.” Suma aprobata pentru eveniment de la bugetul local este folosita pentru promovarea manifestarii si in mod direct a localitatii Campina. Este discutata si stabilita in urma unei sedinte cu membrii Comisiei de cultura a C.L., iar pentru Targul Mierii 2017 stabilirea directiilor bugetate si a sumelor alocate pentru fiecare activitate a avut loc in urma unei sedinte cu presedintii tuturor comisiilor din C.L. Consiliul Local “dă” pentru organizarea evenimentului cca 20-30% din bugetul necesar, nu cea mai mare parte, sau integral- ca la Serbarile Toamnei. Promovarea prin evenimentele organizate si prin parteneriate media, pe care am urmarit-o constant de la primele editii, a adus orasului Campina promovare, numai pe radio, de cel putin 300% ori mai mare decat intregul buget alocat manifestarii, lucru pe care l-am afirmat si in sedinta CL din 26.01.2017, dar pe care iarasi nu l-ati mentionat. Pana la proiectul de buget din acest an municipalitatea nu a considerat important sa aloce bani pentru promovarea evenimentului. 5. In conditiile in care cu mai putin de o luna de zile inaintea Targului Mierii nu avem inca buget pentru eveniment, este firesc si de bun simt sa suspendam manifestarea, pentru a nu repeta situatia din 2013,cand aveam angajate plati de cca 40.000 lei pentru eveniment iar C.L. Campina a alocat doar 7000lei!! Fara ajutorul firmelor LEMS si Fibec trebuia sa aducem bani de acasa pentru organizare. Targul Mierii, construit cu migala timp de 12 ani, prin numărul de evenimente organizate, numărul de vizitatori si dinamica vânzărilor era cea mai importantă manifestare de profil din țară, atragand la Campina in trei zile cca 15.000-17.000 de oameni. Mihail Apostolescu, Organizator al evenimentului Targul Mierii Campina
  • Yvonne 30.01.2017 14:24 Corect ceea ce spune Bogdan legat de Târgul de Bunătăți. Poate Primăria sa prezinte un contract cu firma care organizează acest târg?
  • Tudor 30.01.2017 22:03 Are dreptate Apostolescu,stuparii au facut un targ elegant ,nu un balci.Ca sa faci sa se vorbeasca DE BINE despre municipiul Campina doua saptamani pentru 18000 lei chiar ca este o afacere buna. Cu Revelionul si Serbarile toamnei se cheltuie MULT mai MULT si fara nici un folos.Cautati pe internet cele 3 evenimente si veti vedea ce amploare are la nivel national Targul Mierii...Pentru nivelul lui Dragomir acest aspect nu conteaza. Apropo,Dragomir sa vorbeasca ...,cu ceilalti parteneri de dialog trebuie sa foloseasca formulele de politete....

Actualitate

1155 vizualizari
28 mar. 2024 20:29

La Câmpina, sancțiune record de suspendare a unui permis de conducere

În cursul zilei de miercuri, 27 martie, în două intervale orare (7.00 - 9.00 și 15.00 - 17.00), Poliția Câmpina a acționat în municipiul Câmpina și comuna Poiana Câmpina pe linie rutieră.

266 vizualizari
28 mar. 2024 19:58

Primim de la cititori. Groapa de pe Islaz... Strada Islaz

Un cititor CâmpinaTV.ro ne-a transmis în urmă cu mai multe zile, pe numărul de whatsapp 0733.388.425, o imagine surprinsă pe o stradă din cartierul Câmpinița. 

Alte stiri recente

21 vizualizari
29 mar. 2024 07:25

Asociația Cultul Eroilor Câmpina a premiat cele mai bune lucrări de la concursul ”Basarabia, pământ românesc”

Ca în fiecare an, la 27 martie, Asociația Cultul Eroilor ”Regina Maria”, filiala Câmpina, condusă de col (r) Marian Dulă, organizează - în general, împreună cu o unitate de învățământ din localitate - concursul de eseuri și desene ”Basarabia, pământ românesc”.

339 vizualizari
28 mar. 2024 21:19

Liga A Prahova, etapa a 22-a. Programul și delegările

Sâmbătă și duminică vor avea loc meciurile etapei a 22-a din Liga A. Iată programul și delegările: