Proiectul de hotărâre privind majorarea prețului la biletul de călătorie, de la 3,5 lei la 5 lei, pe traseele interne de transport persoane din Câmpina a creat numeroase discuții în spațiul public. Vă reamintim că proiectul este inițiat de Comisia de administrație publică a Consiliului Local și se află postat pe site-ul Primăriei, pentru consultare publică. Având în vedere această intenție de scumpire a biletului, am dorit să punem față în față toate părțile implicate, transportator, cetățeni, administrație locală, pentru o emisiune-dezbatere în care fiecare să-și prezinte punctul de vedere.
Au răspuns invitației noastre doi câmpineni care locuiesc în Cartierul Voila - Gabriela Pisăliță și Adrian Anghel, precum și consilierii locali ai POL - Liviu Briciu și Cosmin Raț. Nu au răspuns invitației noastre reprezentanți ai altor partide din Consiliul Local, nici membri ai comisiei care au inițiat proiectul, dar nici reprezentanți ai conducerii firmei Eliro, cea care asigură transportul local de persoane în Câmpina. Poate că au existat motive obiective pentru care nu s-a dat curs invitației noastre la dezbatere, poate că oamenii chiar nu au putut veni, poate că subiectul este mult prea delicat, poate că, politic vorbind, nu s-a luat o decizie în cadrul partidelor din CL. Nu știm și nici nu mai contează, au venit cei care au avut ceva de spus.
Discuțiile cu invitații prezenți la emisiune au fost cât se poate de deschise. Pe de o parte, cei doi reprezentanți ai locuitorilor din Cartierul Voila au vorbit despre calitatea precară a transportului local, despre prețul mult prea mare (5 lei) prevăzut în proiectul de hotărâre, despre lipsa de investiții în transportul public din Câmpina, din ultimii 14 ani, de când Eliro asigură acest serviciu, despre toate nemulțumirile celor care circulă cu aceste microbuze pe traseele locale. Oamenii au cerut administrației locale să negocieze cu Eliro și să nu cedeze în fața acestei firme.
De cealaltă parte, cei doi consilieri locali ai POL au vorbit despre situația delicată în care se află în acest moment administrația locală. În cazul în care nu se acceptă majorarea prețului la bilet, Eliro ar putea rezilia unilateral contractul cu Primăria, lucru pe care reprezentanții firmei l-au și menționat la una dintre întâlnirile organizate la Primărie pe această temă. Organizarea unei noi licitații pentru atribuirea serviciului public de transport ar dura poate două-trei luni și atunci, în acest interval, cine ar asigura transportul oamenilor către cartierele Voila, Muscel și Câmpinița? De asemenea, Liviu Briciu a prezentat o situație din ultimii ani a reducerii numărului de călători din și spre cartierul Voila, precum și alte motive invocate de societatea transportatoare atunci când a solicitat majorarea tarifului. Consilierul Cosmin Raț a menționat o posibilă soluție pentru creșterea numărului de călători, astfel încât să nu se ajungă la o scumpire atât de mare a biletului – înființarea unei stații pentru transportul local în interiorul parcării de la Kaufland, cu acordul conducerii Kaufland, desigur. Iar o altă soluție propusă: comasarea traseelor Pram-Muscel cu Pram-Voila, tot pentru rentabilizare și evitarea scumpirii biletelor.
Discuțiile au fost ample, s-a vorbit despre problemele vechi și noi din transportul local, despre contractul aflat în vigoare și care expiră la finalul lunii octombrie a acestui an, despre tarifele din alte localități, despre eventuala subvenționare a biletelor pentru mai multe categorii de persoane, despre proiectul privind modernizarea transportului local, pentru care se încearcă obținerea de fonduri europene de către actuala administrație, pentru că vechea administrație a ratat în două rânduri o astfel de oportunitate. Pe larg, despre toate acestea veți afla urmărind emisiunea noastră.
La Consiliul Județean a fost semnat astăzi, 3 iulie 2025, contractul privind "Execuția rețelelor de alimentare cu apă și canalizare în Câmpina și Poiana Câmpina", parte a Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Prahova.
Mai mulți câmpineni ne-au transmis că pe Strada B.P. Hasdeu, la blocul din apropierea intersecției de la ”Răcitor”, există câțiva brazi uscați care pun în pericol trecătorii, dar și locatarii.
Pe 8 iulie 1988, adică acum 37 ani, la Câmpina se deschidea Forumul Național al Pionierilor, în prezența președintelui Organizației Naționale a Pionierilor, Poliana Cristescu, soția lui Nicu Ceaușescu.
Unul dintre proiectele importante pentru fluidizarea traficului rutier pe DN1 este realizarea unui sens giratoriu la intrarea în comuna Bănești, la intersecția cu drumul spre satul Urleta.