Primarul Alin Moldoveanu vine în fața Consiliului Local Câmpina cu noua organigramă. Modificări previzibile, dar și modificări surprinzătoare

Actualitate (Categoria articolului)

Imediat după alegerile locale din 27 septembrie anul trecut, la Câmpina s-a tot discutat la nivelul administrației locale despre necesitatea unei noi organigrame, mai exact a unei reorganizări a Primăriei și instituțiilor subordonate în vederea reducerii cheltuielilor și eficientizării activității. Noua organigramă este gata acum și va fi discutată în cadrul ședinței de joi, 27 mai 2021, a Consiliului Local Câmpina. Prin această organigramă, primarul Alin Moldoveanu propune mai multe modificări în aparatul de specialitate, dar și la nivelul instituțiilor subordonate Primăriei și o să vi le prezentăm pe cele mai importante. Unele modificări erau previzibile, altele sunt oarecum surprinzătoare.

Prin noua organigramă, numărul angajaților se reduce cu 29 persoane (16 din Primărie, piață și parcare și 13 de la instituțiile de cultură, unde se propune constituirea centrului cultural), unele direcții devin servicii, unele servicii devin compartimente sau birouri (ceea ce presupune și o diminuare a salariilor angajaților acestor structuri), per total, această reorganizarea aducând o economie anuală de 1,1 milioane lei la bugetul local, adică aproape suma plătită anual de municipalitate prin reeșalonarea corecțiilor financiare care au blocat, în 2019, fondurile europene pentru Câmpina. Vă reamintim că rata lunară către ANAF pentru plata acestor corecții este de 100.000 lei. De asemenea, vor fi desființate unele posturi care acum sunt vacante, iar de la unele direcții sau servicii vor fi transferați angajați către acele compartimente unde se impune o suplimentare a numărului de angajați. Să recunoaștem, 1,1 milioane lei nu este o reducere semnificativă, față de ceea ce înseamnă cheltuielile de personal din administrația locală, dar ea contează în condițiile actualelor probleme existente la bugetul local. Pe de altă parte, probabil că primarul Alin Moldoveanu nici nu a vrut să riște o reducere importantă de personal pentru a nu ajunge în instanță, așa cum s-a întâmplat la Consiliul Județean Prahova, unde angajații disponibilizați sau externalizați au dat în judecată instituția și au avut câștig de cauză.

Vă prezentăm pe scurt principalele modificări importante din noua organigramă:

- reorganizarea Pieței Centrale prin desființarea actualului Serviciu Public de Administrare și Exploatare a Pieței și înființarea Direcției de Administrare Piață și Parcări în aparatul de specialitate al primarului;
- reorganizarea Poliției Locale prin transformarea acesteia din direcție în serviciu, cu un nou nivel de salarizare, mai redus, pentru conducerea instituției;
- înființarea Direcției de Patrimoniu, care va avea în subordine Biroul de Administrare a Domeniului Public și Privat (practic, ADPP nu va mai fi serviciu, ci birou), Compartimentul Cadastru, Biroul Administrativ și Atelierul Întreținere Străzi;
- reorganizarea Direcției Tehnice prin transformarea sa în Serviciul de Investiții, care va include și Biroul de achiziții publice;
- reorganizarea Compartimentului programe de finanțare prin transformarea sa în Serviciul proiecte cu finanțare externă, aici fiind suplimentat și numărul de posturi;
- înființarea Serviciului de informații publice, care va include compartimentul de monitorizare servicii publice, transport și avize, compartimentul de relații publice, gestionare documente și proceduri administrative și compartimentul informare turistică (Centrul Turistic);
- includerea Serviciului de Administrare Spații Verzi, alături de alături de Serviciul Urbanism și Amenajarea Teritoriului în subordinea Arhitectului șef;
- înființarea funcției de consilier personal al viceprimarului, conform prevederilor Codului Administrativ.

Referitor la înființarea Centrului Cultural Câmpina, structură cu personalitate juridică, în care ar urma să intre Casa Tineretului, Casa de Cultură "Geo Bogza" și Biblioteca Municipală "Dr. C.I. Istrati", menționăm faptul că acest centru este inclus în noua organigramă, dar există și un proiect de hotărâre separat, care se va afla pe masa consilierilor locali la ședința de joi. Centrul Cultural ar urma să aibă 18 angajați (față de 31 câți sunt în prezent) și să fie condus de un manager cultural.
Per total, noua organigramă prevede un număr de 445 posturi, incluzând aici Primăria, Poliția Locală, Muzeul Hasdeu, Clubul Sportiv Câmpina, Serviciul de Evidența Populației, Centrul Cultural, precum și Asistența Socială - cu Creșa Municipală, Cantina de Ajutor Social, Centrul Rezidențial de Asistență și Reintegrare Socială, Compartimentul de asistență medicală unități de învățământ (medici și asistente medicale) și cei 123 de asistenți personali ai persoanelor cu handicap din Câmpina. Fără asistenții personali ai persoanelor cu handicap, numărul total de posturi din administrația publică locală și instituțiile subordonate înseamnă 322 persoane.
Organigrama va intra în dezbaterea Consiliului Local în ședința din 27 mai și vom urmări cu interes punctele de vedere ale consilierilor față de această reorganizare propusă de primar.

6365 vizualizari
6

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • La anumite sectoare orasul sufera 23.05.2021 13:58 Nu mai bine ar injumatati si asistentii persoanelor cu handicap.Eu zic ca un centru cum este cel de pe Voila cu psiholog si asistent social si pt persoane adulte nu ar necesita nici 20 angajati...e doar o presupunere.
  • Coco Channel 24.05.2021 11:28 Foarte bine!Sa fie intr-un ceas bun.Este multa lume in plus ,in aceasta Primarie(de fapt n toate primariile din tara).Cei care pot ,sa se pensioneze de urgenta pana nu intra in vigoare cresterea varstei de pensionare plus desfiintarea pensionarii anticipate.Este cel mai bun moment de restructurare,bravo Aline!Oricum se vor desfiinta o parte din sporuri si nu vor creste salariile pana hat-departe in 2024.
  • Uilaky 24.05.2021 15:20 Sunt juristi si mai platesc si avocat.Biroul informatica cam inutil,adpp sa mai iasa din birou,clubul sportiv la fel multi si inutili,la biblioteca iar multe cucoane.haos in organigrama....si inca odata politiile alea 2 noaptea dorm in post,jmecherii distrug si oamenii responsabil platesc taxele la stat
  • Cobtabilu 25.05.2021 08:44 Sigur aceste informații sunt corecte și complete? Garantați pentru ele cu credibilitatea dumneavoastră?
  • Admin 25.05.2021 13:06 Pt. ''Cobtabilu'' - Informațiile din articol sunt preluate din proiectul de hotărâre privind noua organigramă, aflat și pe site-ul Primăriei Câmpina.
  • Ioan 26.05.2021 16:43 Buna ziua pentru CS Campina, - parte a organigramei primariei , pt primarie si chiar pt Admin - ( sustinere ) solicit un raspuns: Cum poate copilul meu sa inoate - stie sa inoate, fara a fi elev la scoala de inotatori Gen 1 Ion Campineanu) si fara a plati unul din antrenorii de la bazin. Pentru costul acces bazin si acces civilizat ( nr de inotatori pe culoar ) pe 1 culouar accept costurile si imi par normale, dar celelalte nu le pot considera si nu le pot sustine. Bazinul s-a transformat in bazin de lectii private si de alte chestii pt ''antrenori '' cu urme de PFA - nu am nimic cu ei, vreau doar ca si copilul meu sa poate inote normal, fara sa faca ''performanta''. Locuiesc in Campina, platesc taxe aici, nu la Banesti, Cornu, Brebu si in alte parti - de aici vin o parte ( mare mica ramine de apreciat de cei de specialitate) din elevii ce inoate la Bazinul didactic. Nu vreau ca acest mesaj sa fie tendentios, nu vreau sa supar pr nimeni ( antrenori, conducre si femeie de serviciu bazin, Clubul Sportiv, Primarie, Admin site) doresc un raspuns pt toti campinenii in situatia mea, in care sa se specifice ce se poate face acum - conditii de Covid sub 1% in conditii de Covid sub 3% etc si cind nu va mai fi Covid - atunci sper sa inot si eu ca acum 2 ani Va multumesc si astept sustinerea dv si scuze pt greselile gramaticale

Actualitate

375 vizualizari
19 apr. 2024 22:01

BEJ Prahova a respins contestația PSD privind numirea reprezentanților PNL în birourile electorale locale, inclusiv la Câmpina

În ziua desemnării reprezentanților partidelor politice în birourile electorale din fiecare localitate, PSD a depus o contestație. Contestația, formulată la nivelul fiecărei localități din Prahova, cu excepția comunei Izvoarele, dar având aceeași temă, a fost analizată la nivelul Biroului Electoral Județean Prahova și ulterior respinsă.

500 vizualizari
19 apr. 2024 21:02

Biroul Electoral Câmpina a fost completat cu reprezentanții partidelor

2 comentarii

În cursul zilei de vineri, 19 aprilie, conform calendarului electoral, a fost realizată completarea Biroului Electoral de Circumscripție Câmpina cu reprezentanții formațiunilor politice.

Alte stiri recente

271 vizualizari
20 apr. 2024 13:40

Liga A Prahova, etapa a 25-a. Rezultate și clasament

Sâmbătă au avut loc primele meciuri din cadrul etapei a 25-a din Liga A Prahova. Iată rezultatele înregistrate până acum și clasamentul la zi:

62 vizualizari
19 apr. 2024 17:22

HIDRO PRAHOVA SA - Buletin informativ privind calitatea apei în Prahova, emis în data de 19 aprilie 2024

Societatea HIDRO PRAHOVA SA informează abonații și autoritățile locale din aria de operare că apa distribuită se încadrează în parametrii de potabilitate, conform cerințelor Ordonanței nr. 7 din 18 ianuarie 2023 emisă de Guvernul României, cu modificările și completările ulterioare.