Joi, 18 mai 2023, a fost convocată o ședință ordinară a Consiliului Local Câmpina, iar principalele puncte de pe ordinea de zi vizează pasajul subteran și zona pietonală de deasupra acestuia, adică proiectul cu fonduri europene despre care se discută interns la nivelul comunității locale.
Astfel, pe ordinea de zi sunt incluse: un proiect privind aprobarea unui parteneriat cu Consiliul Județean Prahova pentru realizarea pasajului subteran, un proiect privind aprobarea Studiului de Fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru pasaj, un proiect pentru aprobarea Studiului de Fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru dala urbană de deasupra pasajului, precum și un proiect privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru zona centrală.
Sunt patru proiecte importante referitoare la această investiție care ar schimba radical zona centrală a municipiului. Parteneriatul cu Consiliul Județean și Planul Urbanistic Zonal s-au mai aflat pe masa consilierilor locali, primul fiind retras, iar cel de-al doilea respins. Proiectele privind cele două studii de fezabilitate ajung în premieră în plenul Consiliului Local.
Sunt câteva lucruri care ar trebui cunoscute de opinia publică înaintea acestei ședințe, lucruri scrise negru pe alb în aceste proiecte care, dacă vor fi aprobate, vor deveni legi locale:
- Consiliul Județean Prahova va asigura 98% din valoarea cofinanțării aferente cheltuielilor eligibile și 98% din cheltuielile neeligibile pentru pasaj și dala urbană, în vreme ce bugetul local va suporta doar 2% din aceste cheltuieli;
- Spațiul pietonal aflat deasupra pasajului va cuprinde mai multe elemente simbolice pentru Câmpina: o carte deschisă (din granit), o chitară, o jardinieră suspendată, un simbol industrial și o machetă 3D a municipiului;
- Sub spațiul pietonal, lângă pasaj va fi realizată o parcare subterană cu 200 locuri, inclusiv cu două stații de încărcare rapidă pentru autovehiculele electrice;
- Pentru prima dată în Câmpina s-ar realiza piste de biciclete, lucru asumat de toți politicienii în campania electorală; lungimea totală a acestora urmând să fie de 580 metri, conform proiectului de regenerare urbană;
- La intersecția Bulevardul Carol I cu Strada Toma Ionescu va fi un pasaj pietonal subteran, pentru traversarea în siguranță a zonei;
- Valoarea totală a pasajului rutier subteran este de peste 158,6 milioane lei (undeva la 31,3 milioane euro cu tot cu TVA), iar a dalei urbane de 51,7 milioane lei (puțin peste 10 milioane euro), conform indicatorilor tehnico-economici;
- Termenul de realizare a pasajului subteran este de doi ani, iar a spațiului pietonal de deasupra pasajului, de un an, după cum reiese din studiile de fezabilitate;
- Pentru zona centrală urmează a fi realizate alte două investiții: schimbarea conductei de apă, prin HidroPrahova, și a magistralei de gaze, prin Distrigaz, ambele cu branșamentele aferente; lucrările urmând a fi corelate cu realizarea pasajului;
Cu siguranță, vor fi multe discuții pe tema acestor proiecte care merită studiate cu atenție și pe care, cel mai probabil, le veți găsi zilele viitoare pe site-ul Primăriei Câmpina. Ce se va întâmpla la ședință vom prezenta pe larg după desfășurarea acesteia. Cel mai probabil, va fi ședința anului, dacă nu chiar ședința mandatului.

Luni, 8 decembrie 2025, de la ora 16.00, în curtea Poliției Locale Câmpina va funcționa un centru fix de distribuție a apei potabile îmbuteliate.

”În această dimineață, sistemul operat de Hidro Prahova este complet amorsat, iar apa circulă în toate cele 13 localități afectate de oprirea furnizării de vinerea trecută”, se arată într-un comunicat al Consiliului Județean Prahova.

Reluarea furnizării apei la nivelul municipiului Câmpina se face treptat, mai ales după ce au fost o serie de probleme cu avariile la rețeaua învechită.

Pe râul Doftana, despre care s-a discutat atât de mult în ultima vreme, în contextul crizei apei prin care au trecut Câmpina și alte localități din zonă, se află mai multe poduri.