CONTACT
https://www.matosimobiliare.ro/
https://sanconfind.ro/
https://www.soceram.ro/

Propuneri privind organizarea serviciului public județean de transport persoane și o nouă licitație. Pe hârtie totul sună bine...

- Actualitate -

Propuneri privind organizarea serviciului public județean de transport persoane și o nouă licitație. Pe hârtie totul sună bine...

Consiliul Județean Prahova anunță deschiderea procedurii de transparență decizională a procesului de elaborare a proiectului de hotărâre privind organizarea serviciului public de transpot județean de persoane prin curse regulate, ceea ce va presupune inclusiv o nouă licitație. Precedentul contract de delegare a gestiunii acestui serviciu a avut loc în anul 2014. Proiectul sună interesant, modificările propuse pe hârtie apropiind Prahova de nivelul unui transport civilizat european.

Vom încerca o scurtă trecere în revistă a celor mai importante propuneri pentru delegarea gestiunii acestui serviciu.
Câteva date statistice interesante
La documentația aferentă acestui proiect se află și um studiu de oportunitate, care oferă câteva date statistice interesante. Astfel, sunt 116 trasee de transport persoane prin curse regulate, care se derulează pe o lungime de 3.757km și deservesc zilnic 73.577 persoane. Studiul, efectuat pentru perioada 2013-2017, arată o scădere a fluxului de călători - de la 10.472.636 în anul 2014 la 8.860.930 în anul 2017. Și să nu uităm că, ulterior, anii 2020 și 2021 au fost afectați de pandemia de coronavirus.
Marea provocare - digitalizarea serviciului public de transport
După cum reiese din proiectul propus de președintele Consiliului Județean, Iulian Dumitrescu, cea mai mare provocare pare a fi digitalizarea serviciului public de transport. Aceasta presupune implementarea unui portal și a unei aplicații destinate transportului public de persoane, care să permită inclusiv achiziția de bilete și abonamente online, implementrea unui soft GPS și dotarea autovechiculelor cu GPS pentru monitorizarea derulării traseului, dar și pentru informarea în timp real a călătorilor privind timpul de așteptare până la următoarea cursă. De asemenea, fiecare autovehicul ar urma să fie dotat cu casă de marcat, cu un cititor de coduri de bare pentru cartelele de călătorie, cu stație de climatizare, cu tabele electronice de informare privind traseul efectuat, cu mijloace de informare în interior privind traseul. Nu în ultimul rând, autovehiculele aduse de operatori vor trebui să fie cu noxe reduse, fie electrice, fie cu normă de poluare minim euro 6, iar minimum 20% din flota fiecărui operator va trebui să ofere rampe de acces pentru persoanele cu dizabilități.
7 ani, plus 3 și jumătate
Propunerea pentru delegarea gestiunii privind transportul public județean de persoane este pentru o perioadă de șapte ani, cu posibilitatea prelungirii o singură dată, pentru o perioadă de maxim jumătare din perioada inițială. Adică, în total, ar fi vorba de zece ani și jumătate. O durată mai mare este motivată de investițiile pe care ar trebui să le facă operatorii de transport - mijloace de transport moderne, dotări și modernizări, toate putând fi amortizate într-o perioadă mai lungă, ceea ce ar trebui să conducă la condiții mai bune de transport și o scădere a tarifelor de călătorie.
Pentru cei interesați...
Persoanele interesate de acest proiect pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare la adresa informatii@cjph.ro, pe adresa poștală Ploiești, B-dul Republicii, nr. 2-4 sau prin depunere la registratura Consiliului Județean, intrarea B, camera 61, Palatul Administrativ până la data de 25 iulie 2022. De asemenea, există și posibilitatea organizării unei dezbateri publice, dacă această va fi cerută, până la data de 24 august 2022.
Acum pe hârtie, lucrurile sună bine... Din păcate, sunau bine și la precedenta licitație, dar realitatea a ajuns cu totul alta, călătorii fiind - în general - tot mai nemulțumiți de calitatea serviciilor prestate de operatorii de transport public județean.


14 Jul 2022 17:40 3858 vizualizari


Comentarii






  • 14.07.2022 18:12 Tache Serviciile operatorilor de transport care tranzitează municipiul lasă de dorit. Atitudinea respingătoare a șoferilor, doamnelor de la abonamente, nepăsarea patronilor și tupeul, starea interioara și exterioara a mașinilor. Sa fie interzis maxi taxi, nu sunt trasee de maxi decât Sotrile, Melicesti, Bustenari. Dacă patronii cred ca fluxul de călători este mic le da cu virgula. Este un acord tacit șoferi, mecanici, controlori, contabila în aceste firme de transport. Sa circule cei din CJ o zi cu Eliro, Ave Diana. Este doar serviciu contra populației.
  • 14.07.2022 17:57 Florea Nimic din aceste cerințe ,nu se vor rezolva . Politicul de aici suge .minciuni . Hoție .de asta au parte călătorii. Patronii din transport persoane miliardari .în euro.
7247 vizualizari 10 Dec 2025 19:31 Doliu la Spitalul Municipal Câmpina. A murit dr. Gabriela Vlad, de la Urgențe

Doliu la Spitalul Municipal Câmpina. A murit dr. Gabriela Vlad, de la Urgențe

Zilele acestea la Spitalul Municipal Câmpina este doliu. S-a stins din viață medicul Gabriela Vlad, medic de urgențe. Avea 58 ani.

citeste mai mult
745 vizualizari 10 Dec 2025 19:02 De joi, 11 decembrie, elevii Școlii de Poliție revin, pe serii, pentru o probă de trageri. Sâmbătă se va lua o decizie privind reluarea activității

De joi, 11 decembrie, elevii Școlii de Poliție revin, pe serii, pentru o probă de trageri. Sâmbătă se va lua o decizie privind reluarea activității

Dacă în privința unităților școlare din Câmpina și celelalte localități afectate de criza apei, s-a decis mutarea deciziei în fiecare școală - fie cu programarea cursurilor online, fie cu programarea activităților din alte programe, la Școala de Agenți de Poliție ”Vasile Lascăr”, decizia a fost una mai dificilă.

citeste mai mult
1607 vizualizari 10 Dec 2025 17:55 Primele demiteri și demisii în scandalul crizei apei de la Paltinu. A fost sesizat și Parchetul

Primele demiteri și demisii în scandalul crizei apei de la Paltinu. A fost sesizat și Parchetul

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a prezentat miercuri seară concluziile verificărilor Corpului de Control realizate în cazul crizei apei din Prahova. Buzoianu a anunțat demiterea directorului de la ABA Buzău - Ialomița și demisia directorului Administrației Naționale Apele Române, Florin Ghiță, care ocupa interimar această funcție.

citeste mai mult
3209 vizualizari 10 Dec 2025 17:38 Soluție alternativă: HidroPrahova ar putea cumpăra puțurile de apă ale OMV de la Bănești

Soluție alternativă: HidroPrahova ar putea cumpăra puțurile de apă ale OMV de la Bănești

La nivelul Consiliului Județean Prahova a avut loc o întâlnire a președintelui Virgiliu Nanu cu reprezentanții OMV Petrom, alături de directorul Hidro Prahova, Andrei Bontic, pentru a analiza o posibilă soluție alternativă de alimentare cu apă pentru comunitățile din Câmpina, Poiana Câmpina și Breaza.

citeste mai mult
Actualitate Politică Social Eveniment Interviuri Sănătate Editorial Sport Anunțuri Joburi Turism

Termeni și condiții - Politica de confidențialitate - Politica cookies
© 2025 Câmpina TV