Propuneri privind organizarea serviciului public județean de transport persoane și o nouă licitație. Pe hârtie totul sună bine...

Actualitate (Categoria articolului)

Consiliul Județean Prahova anunță deschiderea procedurii de transparență decizională a procesului de elaborare a proiectului de hotărâre privind organizarea serviciului public de transpot județean de persoane prin curse regulate, ceea ce va presupune inclusiv o nouă licitație. Precedentul contract de delegare a gestiunii acestui serviciu a avut loc în anul 2014. Proiectul sună interesant, modificările propuse pe hârtie apropiind Prahova de nivelul unui transport civilizat european.

Vom încerca o scurtă trecere în revistă a celor mai importante propuneri pentru delegarea gestiunii acestui serviciu.
Câteva date statistice interesante
La documentația aferentă acestui proiect se află și um studiu de oportunitate, care oferă câteva date statistice interesante. Astfel, sunt 116 trasee de transport persoane prin curse regulate, care se derulează pe o lungime de 3.757km și deservesc zilnic 73.577 persoane. Studiul, efectuat pentru perioada 2013-2017, arată o scădere a fluxului de călători - de la 10.472.636 în anul 2014 la 8.860.930 în anul 2017. Și să nu uităm că, ulterior, anii 2020 și 2021 au fost afectați de pandemia de coronavirus.
Marea provocare - digitalizarea serviciului public de transport
După cum reiese din proiectul propus de președintele Consiliului Județean, Iulian Dumitrescu, cea mai mare provocare pare a fi digitalizarea serviciului public de transport. Aceasta presupune implementarea unui portal și a unei aplicații destinate transportului public de persoane, care să permită inclusiv achiziția de bilete și abonamente online, implementrea unui soft GPS și dotarea autovechiculelor cu GPS pentru monitorizarea derulării traseului, dar și pentru informarea în timp real a călătorilor privind timpul de așteptare până la următoarea cursă. De asemenea, fiecare autovehicul ar urma să fie dotat cu casă de marcat, cu un cititor de coduri de bare pentru cartelele de călătorie, cu stație de climatizare, cu tabele electronice de informare privind traseul efectuat, cu mijloace de informare în interior privind traseul. Nu în ultimul rând, autovehiculele aduse de operatori vor trebui să fie cu noxe reduse, fie electrice, fie cu normă de poluare minim euro 6, iar minimum 20% din flota fiecărui operator va trebui să ofere rampe de acces pentru persoanele cu dizabilități.
7 ani, plus 3 și jumătate
Propunerea pentru delegarea gestiunii privind transportul public județean de persoane este pentru o perioadă de șapte ani, cu posibilitatea prelungirii o singură dată, pentru o perioadă de maxim jumătare din perioada inițială. Adică, în total, ar fi vorba de zece ani și jumătate. O durată mai mare este motivată de investițiile pe care ar trebui să le facă operatorii de transport - mijloace de transport moderne, dotări și modernizări, toate putând fi amortizate într-o perioadă mai lungă, ceea ce ar trebui să conducă la condiții mai bune de transport și o scădere a tarifelor de călătorie.
Pentru cei interesați...
Persoanele interesate de acest proiect pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare la adresa informatii@cjph.ro, pe adresa poștală Ploiești, B-dul Republicii, nr. 2-4 sau prin depunere la registratura Consiliului Județean, intrarea B, camera 61, Palatul Administrativ până la data de 25 iulie 2022. De asemenea, există și posibilitatea organizării unei dezbateri publice, dacă această va fi cerută, până la data de 24 august 2022.
Acum pe hârtie, lucrurile sună bine... Din păcate, sunau bine și la precedenta licitație, dar realitatea a ajuns cu totul alta, călătorii fiind - în general - tot mai nemulțumiți de calitatea serviciilor prestate de operatorii de transport public județean.

3095 vizualizari
2

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Florea 14.07.2022 17:57 Nimic din aceste cerințe ,nu se vor rezolva . Politicul de aici suge .minciuni . Hoție .de asta au parte călătorii. Patronii din transport persoane miliardari .în euro.
  • Tache 14.07.2022 18:12 Serviciile operatorilor de transport care tranzitează municipiul lasă de dorit. Atitudinea respingătoare a șoferilor, doamnelor de la abonamente, nepăsarea patronilor și tupeul, starea interioara și exterioara a mașinilor. Sa fie interzis maxi taxi, nu sunt trasee de maxi decât Sotrile, Melicesti, Bustenari. Dacă patronii cred ca fluxul de călători este mic le da cu virgula. Este un acord tacit șoferi, mecanici, controlori, contabila în aceste firme de transport. Sa circule cei din CJ o zi cu Eliro, Ave Diana. Este doar serviciu contra populației.

Actualitate

495 vizualizari
27 mar. 2024 17:56

Recompense în bani pentru câmpinenii care denunță tentativa de mită electorală

Asociația Câmpina Curată demarează o campanie de conștientizare a riscurilor pe care banii oferiți ca mită electorală îi pot avea asupra viitorului comunității. Printr-o declarație de presă care a avut loc miercuri, 27 martie 2024, reprezentanții asociației au spus că doresc să descurajeze această practică folosită destul de des în procesul electoral din România, existând bănuieli că inclusiv la Câmpina s-a procedat în acest mod, la alegerile din 2020. Asociația Câmpina Curată va oferi recompense de 3.000 lei celor care denunță tentativele de mită electorală la alegerile din 2024.

2213 vizualizari
27 mar. 2024 11:44

Cătălin Paraschiv, singurul candidat la postul de manager al Casei de Cultură ”Geo Bogza” Câmpina

4 comentarii

Ziua de 27 martie 2024 a reprezentat termenul limită pentru depunerea candidaturilor la concursul pentru postul de manager al Casei de Cultură ”Geo Bogza” Câmpina, instituție în subordinea căreia se află și Casa Tineretului.

Alte stiri recente

329 vizualizari
27 mar. 2024 21:58

Handbal feminin, juniori III. CS Câmpina - Tonus București 36-28

Primul meci oficial în sala de sport a Școlii Gimnaziale ”B.P. Hasdeu” a adus o victorie concludentă pentru CS Câmpina, în fața echipei Tonus București.

424 vizualizari
27 mar. 2024 07:57

Sportivii de la Barracuda Câmpina au participat cu rezultate bune la competiția ”Ivanofeia”, la Salonic

Salonic este oraș care te îndeamnă să te plimbi în fiecare moment. În acest superb oraș cu o moștenire multietnică destul de mare, influențată de diferitele civilizații care și-au pus amprenta asupra Salonicului, sportivii noștri, împreună cu cei de la Palatul Copiilor Constanța, au participat la Competiția Internațională de înot "Ivanofeia", desfășurată week-end-ul trecut, a fost un concurs la care au fost prezenți peste 700 de înotători din Grecia, Macedonia, Moldova, Cipru și, nu în ultimul rând, din România.