După modelul HidroPrahova, vom avea un operator regional și pentru salubritate. Județul Prahova a fost împărțit în șapte zone și se pregătesc licitațiile pentru desemnarea a șapte operatori regionali. La Câmpina, societatea care va câștiga licitația va intra abia peste șapte ani, în 2022, când va expira contractul cu Floricon Salub. La ultima ședință a Consiliului Local Câmpina, cea de dinaintea Crăciunului, a fost aprobată documentaţia necesară demarării procedurilor de achiziţie publică pentru implementarea proiectului „Sistem de management integrat al deşeurilor”. Este vorba despre un proiect județean, coordonat de Agenţia de Dezvoltare Intercomunitară „Parteneriatul pentru Managementul Deşeurilor” Prahova (ADI – Deşeuri). După ce s-au fript cu „ciorba” numită HidroPrahova, consilierii câmpineni au vrut să sufle şi în iaurt, iar unii dintre ei chiar s-au abținut la votarea acestui proiect tocmai pentru că nu au înţeles mare lucru din el. Decât că vom avea un operator regional de salubritate și este foarte posibil ca administrația locală să piardă controlul asupra tarifului la gunoiul menajer. Câmpina are o situaţie aparte în cadrul parteneriatului cu ADI Deșeuri, pentru că până în 2022 are contract Floricon Salub. Abia ulterior noul operator de gunoi va putea intra și pe piața câmpineană.
Cea mai mare temere a consilierilor câmpineni este cea a tarifului. Directorul ADI Deşeuri, Costin Gheorghinoiu, a încercat să explice: „Deocamdată este doar faza zero pentru demararea procedurilor de achiziţie. Este un proiect cu finanțare europeană de 127 milioane lei, fără TVA, pentru implementarea acestui sistem integrat de management al deșeurilor. Va exista un operator unic pentru zona 7 din care face parte și Câmpina, dar orice viitoare modificare, inclusiv a tarifului, se va face numai cu aprobarea Consiliului Local, a tuturor consiliilor locale implicate”. Dar parcă am mai auzit noi asta și legat de apă. La gunoi e și mai complicat, pentru că aici intervine și taxa de rampă.
Cel care a explicat exact situaţia a fost directorul general al Floricon Salub, Florin Constantinescu: „După părerea mea, indiferent ce operator va câştiga licitaţia, la una-două luni după începerea derulării efective a contractului va solicita ajustarea tarifului. Acum, situaţia noastră, a Câmpinei, este puţin diferită față de a altor localităţi. Există un contract până în 2022, perioadă în care ADI nu va putea interveni asupra tarifului. În schimb, va interveni societatea care administrează rampa de la Boldeşti-Scăieni, acolo unde noi ducem acum gunoiul. De altfel, deja ni s-a transmis că, în situaţia în care nu se aprobă acest proiect cu sistemul integrat al deșeurilor, inclusiv o creştere a tarifului de rampă, atunci nu vom mai fi primiţi la rampa de la Boldeşti. Practic, tariful va scădea la început, odată cu introducerea acelei taxe de salubritate, dar va creşte apoi, şi cred că destul de mult, odată cu impunerea majorării taxei de rampă, aceasta reprezentând aproximativ 50% din tariful plătit de populaţie”. Deci indiferent cum ar fi, gunoiul tot se va scumpi din cauza taxei de rampă. Și va trebui să plătim, pentru că nu ne permitem, ca și municipiu, să pierdem accesul în rampa de la Boldești-Scăieni și să rămânem cu gunoiul în drum.

La 24 octombrie s-a împlinit un an de când primarul și consilierii locali câmpineni au depus jurământul de credință și au fost învestiți în funcții. La un an de mandat, primarul municipiului Câmpina, Irina Mihaela Nistor, a fost invitata noastră la o analiză a ceea ce a însemnat acest an.

La ședința Consiliului Local Câmpina din 30 octombrie a fost prezent și fostul consilier din legislatura precedentă, Marius Anghelescu, care a dorit să se adreseze actualilor aleși locali.

Luni, 3 noiembrie 2025, consilierii câmpineni sunt convocați într-o ședință extraordinară de îndată în care li se va prezenta o informare privind stadiul proiectului ”Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane prin achiziția de autobuze electrice”.

În cadrul ședinței Consiliului Local Câmpina din 30 octombrie 2025 a fost aprobat un proiect prin care se modifică o serie de amplasamente pentru comerțul stradal.