Paul Alexandru Dragomir, un licean de 17 ani, a fost ucis pe trecerea de pietoni, în zona centrală a Câmpinei, de o mașină la volanul căreia se afla o tânără de 22 de ani, Adela Pena. Fata era implicată într-o cursă de “liniuțe” cu alți prieteni. Lovit de mașină și trântit cu capul de asfalt, băiatul a murit pe loc. Această tragedie a zguduit Câmpina. O întreagă comunitate este șocată, îndurerată, revoltată. Emoția este uriașă. Încet-încet, însă, această emoție se va stinge și ce va rămâne? O moarte nedreaptă și atât? Se va schimba ceva în Câmpina după această tragedie?
Moartea lui Paul Alexandru a scos la suprafață multe lucruri. Vom încerca să le menționăm pe rând, măcar pe cele mai importante. Și vom vorbi mai întâi despre reacțiile comunității. În mare parte, câmpinenii au fost extraordinari. Chiar și în revolta lor, firească, de altfel, au dat dovadă de un comportament civilizat, de oameni adevărați, care au ales să împartă decent durerea cu familia, cu prietenii și colegii lui Paul. Au existat, însă, și unele derapaje care nu-și au locul aici, acum, într-un asemenea moment. La câteva minute după tragedie, pe rețelele de socializare circulau deja fotografii cu băiatul întins pe asfalt, cu sângele care curgea fără oprire. Pe whats-app, pozele “umblau” de colo-colo, ca un trofeu, de parcă cei care le-au făcut sau le-au primit și le-au dat mai departe ar fi avut cu ce să se laude. Îl locul lui Paul putea fi oricare dintre noi, putea fi inclusiv unul dintre cei care l-au fotografiat pe băiat acolo, jos, pe asfaltul acela rece. Este de neînțeles cum pot face asta unii dintre noi! O altă problemă, limbajul grotesc folosit de unii pentru a-și exprima revolta. Înjurând pe Facebook nu înseamnă decât că... persoana respectivă atâta poate. Dincolo de asta nu mai e nimic. La fel, îndemnurile la violență, la răzbunare, ura incredibilă “vărsată” pe rețelele de socializare. Reacții care nu pot și nu trebuie să caracterizeze această comunitate! Și nici nu rezolvă nimic.
Problemele foarte grave sunt, însă, în altă parte. De ani de zile, în Câmpina se desfășoară seara și noaptea curse de mașini. Tineri teribiliști găsesc în asta o distracție maximă. Au mașini bune, au timp de pierdut, au tupeu, au și "spatele" asigurat. De ani de zile, în Câmpina au loc astfel de curse și nimeni nu a luat nicio măsură. Oamenii aud seara din case, în general după ora 22.00, dar uneori chiar și mai devreme, cum sunt turate motoarele mașinilor, cum se demarează în trombă, cum scrâșnesc roțile pe asfalt. În liniștea nopții se aude perfect... cum aleg unii tineri să-și potolească setea de adrenalină și senzații tari. Cele mai frecvente “piste de liniuțe” sunt bulevardele centrale ale Câmpinei, dar astfel de curse se fac și în cartiere, pe Câmpinița, pe Muscel, în Turnătorie, au început chiar și pe Calea Doftanei, după reabilitarea străzii. Iar parcarea de la Kaufland este destinată în general drifturilor. Sunt lucruri cunoscute de câmpineni, sunt cunoscute și de autorități, dar nu se ia nicio măsură. De ani de zile. Și iată la ce s-a ajuns...
Se circulă cu viteză de multe ori, în Câmpina, și nu doar la curse. Mai toți șoferii se grăbesc, mulți forțează semaforul, s-a ajuns să nu te mai simți deloc în siguranță pe trecerea de pietoni. Este o problemă, da, pentru că mai sunt și pietoni în acest oraș, nu toată lumea se deplasează cu mașina. Iar mulți câmpineni se plâng de această situație, a vitezei, a trecerilor de pietoni care nu sunt suficient de bine luminate seara/noaptea, a semafoarelor care trec pe intermitent seara și în week-end. Oamenii ridică niște probleme, iar tu, autoritate locală, ești obligată să iei măsuri. Să gândești și din punctul de vedere al pietonului, nu doar al conducătorului auto. Să te îngrijorezi că în orașul tău, autoritate locală, oamenii nu se simt în siguranță pe trecerea de pietoni. Măsuri de prevenție, de asta are nevoie Câmpina. Dacă se va ajunge la concluzia că o soluție ar fi camerele video, atunci ar trebui să fie radare fixe cu camere, măcar în zonele cu grad ridicat de risc, pe care autoritățile le cunosc. Poate mai sunt și alte măsuri care ar putea fi luate. Se impune o dezbatere serioasă, aplicată, fără patimă, la inițiativa autorităților, scopul fiind găsirea celor mai bune soluții pentru siguranța cetățenilor, inclusiv pe trecerile de pietoni.
Se mărește ziua, se încălzește vremea, mai ies oamenii la plimbare, mai ies copiii pe afară, semafoarele tot pe intermitent, de la aceeași oră ca și iarna. Haideți să gândim puțin aceste lucruri, să le adaptăm zilelor noastre, să le dăm o mai mare atenție. Putem înțelege că poliția nu poate sta în stradă 24 de ore din 24. Că nici nu poate acoperi tot orașul. Biroul Rutier al Poliției Municipale Câmpina are cinci agenți. Poliția Locală are trei echipaje cu care asigură patrularea, în trei schimburi. Atunci, să găsim acele soluții de prevenție astfel încât să poată fi suplinită lipsa polițiștilor când ei nu sunt pe stradă.
Tragedia produsă pe 7 aprilie 2022, în Câmpina, pe trecerea de pietoni de la “Salcie” are un vinovat. Acesta este un lucru clar. O tânără șoferiță a omorât un adolescent care travesa strada pe trecerea de pietoni. Nu a încetinit, probabil că nici nu l-a văzut sau l-a văzut prea târziu. Cu siguranță, nu a vrut să se întâmple asta. Dar a greșit grav! Până la această oră nu a existat nicio reacție a autorităților în legătură cu accidentul. Informația inițială furnizată oficial de Inspectoratul Județean de Poliția Prahova a fost seacă, superficială, nu s-a menționat nici măcar faptul că accidentul a avut loc pe trecerea de pietoni. Acolo, un accident... Nu s-a revenit cu un comunicat din care să aflăm măcar ce a stat la baza accidentului, să se spună oficial că era o cursă de mașini, că se circula cu viteza X. Că, da, uite, noi am măsurat, în lipsa unor radare fixe, iar viteza mașinii era asta. Nu ar fi chiar atât de greu, există o filmare, se poate stabili intervalul de timp pe care o mașină îl parcurge între două puncte fixe (de exemplu, între două treceri de pietoni) și se poate afla destul de exact viteza mașinii. Poliția Municipală Câmpina nu are voie să dea informații, așa este regula stabilită de minister, dar Inspectoratul Județean putea reveni, chiar dacă este un dosar în cercetare. Oamenii au nevoie să știe că nu sunt singuri, că se implică o autoritate.
Paul Alexandru va fi condus pe ultimul drum miercuri, 13 aprilie. Dumnezeu să-l odihnească în pace pe acest copil nevinovat, iar familiei să-i dea multă putere! Pentru această familie, nimic nu va mai fi ca înainte, nimic! Cu gândul la Paul și la familia lui greu încercată, pentru tinerii din oraș și liniștea familiilor lor, autoritățile locale trebuie să găsească cele mai bune măsuri de prevenție. Joi, noi vom publica adresele pe care le-am redactat și ni le asumăm, destinate parlamentarilor prahoveni, Ministerului Afacerilor Interne, precum și Primăriei și Consiliului Local, cu privire la o serie de măsuri care ar putea fi luate în Câmpina.
Colegii băiatului ucis joi seară, pe o trecere de pietoni din Câmpina, i-au transformat banca într-un altar
Unul dintre proiectele importante pentru fluidizarea traficului rutier pe DN1 este realizarea unui sens giratoriu la intrarea în comuna Bănești, la intersecția cu drumul spre satul Urleta.
Sigur, nu valoarea prejudiciului este importantă, ci fapta în sine.
Un cititor CâmpinaTV.ro ne-a transmis câteva imagini surprinse marți seară pe Strada I.H. Rădulescu, în apropiere de intersecția cu Aleea Mărului.
Trei ani de închisoare cu suspendare, aceasta este sinteza pedepsei aplicate de instanța de la Judecătoria Câmpina pentru autoarea accidentului cumplit din 7 aprilie 2022, de pe trecerea de pietoni de la Salcie, în urma căruia un băiat de 17 ani și-a pierdut viața.