Numărul pan-european de urgență 112 a fost creat în anul 1991. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) 112 a devenit operaţional în toată România. Din 2008, 112 este singurul număr care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgenţă (ambulanţă, pompieri şi poliţie) în orice ţară a Uniunii Europene.
Eurobarometrele Comisiei Europene, referitoare la numărul unic european de urgenţă 112, arată că România a făcut progrese remarcabile în administrarea şi dezvoltarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă şi se află pe primele locuri în ceea ce priveşte informarea şi educarea populaţiei în UE.
Iată câteva statistici interesante privind numărul unic de urgență, prezentate de STS prin intermediul unui comunicat de presă:
- în anul 2016, la 112 au fost primite peste 14.600.440 apeluri. Dintre acestea 8.552.087 (58,57%) au fost false şi 6.048.353 (41,43%) reale. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 3.781.205 (60,28%), Poliţie – 1.364.808 (21,76%), ISU – SMURD – 933.62 (14,88%) şi Jandarmerie – 184.606 (2,94%);
- timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,94 secunde şi a fost înregistrat în cazul a 93,6% din totalul apelurilor, la care timpul de răspuns a fost sub 10 secunde, situându-se la nivelul performanţelor europene în materie;
- din punct de vedere al apelurilor false, judeţele Covasna, Mureş si Gorj ocupă primele locuri ca procent din totalul apelurilor;
- în luna ianuarie 2017, din totalul de 1.199.680 apeluri, 552.256 (46.03%) au fost reale şi 647.424 (53.97%) false;
- urmare a constatărilor făcute de către autorităţile statului, 15.847 de cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112 (anul 2016 şi ianuarie 2017), cele mai multe sancţiuni fiind aplicate în Teleorman, Bucureşti şi Prahova;
- în urma campaniilor de educare şi informare desfăşurate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 30% şi se situează la circa 58 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european;
- din octombrie 2015, în România, este funcţional serviciul de anunţare a urgenţelor prin SMS pentru persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire, prin mesaje scurte la numărul 113, păstrând caracteristicile serviciului 112 de voce: gratuitate şi accesibilitate. Pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112. Până acum au fost înregistrate 2.367 de persoane, iar activitatea continuă. De la darea in folosinţă a facilitaţii SMS 113, au fost primite 94 solicitări.
(Sursă foto - pagina de Facebook a Inspectoratului General pentru Situații de Urgență)
Anul acesta au intrat în vigoare prevederile Ordonanței de Guvern nr.92/2021 cu privire la colectarea selectivă a deșeurilor din materiale textile.
Am reunit oferte privind meniul zilei de la restaurante din Câmpina și împrejurimi.
În fiecare weekend, la piața locală din comuna Provița de Jos, printre telemea, burduf, cașcavea, ouă, legume și fructe de sezon, se face tot mai remarcată o comoară dulce: mierea din Provița de Jos.
Fundația Zamolxes Câmpina a organizat un schimb de experiență pentru tineret, intitulat “Water - The Source of Life”, în cadrul programului Erasmus+, la Centrul Cultural pentru Tineret din Câmpina, în perioada 24 aprilie - 3 mai 2025.