CONTACT
https://sanconfind.ro/
https://www.soceram.ro/

Incompetența naște alternative imposibile la DN1. Ar suporta Câmpina și Valea Doftanei 30% din actualul trafic de pe DN1?

- Actualitate -

Incompetența naște alternative imposibile la DN1. Ar suporta Câmpina și Valea Doftanei 30% din actualul trafic de pe DN1?

Haideți să facem un exercițiu de imaginație și să vedem împreună ce înseamnă drumul alternativă la DN1, Câmpina - Valea Doftanei - Săcele, despre care tot vorbește ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Intrăm în Câmpina pe Calea Dacia, mergem pe Bulevardul Bălcescu și apoi pe Strada Orizontului până în faimosul cartier Mogador. Ne continuăm drumul pe Ecaterina Teodoroiu, trecem pe lângă batale și ajungem pe Calea Doftanei. Dacă supraviețuim, ajungem pe Strada Voila și de aici intrăm pe drumul județean 102I, ținem cursul râului Doftana până la Barajul Paltinu. Urcăm serpentinele, mergem de-a lungul lacului de acumulare și intrăm în Valea Doftanei. Traversăm toată comuna de la sud la nord, cam șapte kilometri, până ajungem la Valea Neagră, de aici spre limita cu județul Brașov, trecem “granița” și intrăm în Pasul Predeluș și tot înainte, prin munte, spre Săcele. Acest traseu se dorește a fi o alternativă la DN1.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, consideră că acest drum ca alternativă la DN1 este o idee senzațională. A stat câteva ore în trafic pe Valea Prahovei și, în loc să se gândească serios cum să facă mai repede autostrada spre Brașov, la care visăm cu toții de ani de zile, s-a gândit la această alternativă prin Câmpina și Valea Doftanei, ca fiind cea mai rapidă soluție pentru descongestionarea DN1. Poate că domnul ministru nu știe faptul că municipiul Câmpina nu are infrastructura necesară pentru a suporta devierea fie și a unei părți din traficul de pe DN1. Poate nu știe cum arată Orizontului sau Calea Doftanei și în mod cert nu știe ce ar însemna pentru Câmpina, ca la traficul actual să se adauge încă vreo câteva sute, poate mii, de mașini, “30% din traficul de pe DN1, adică cei care nu merg în stațiunile de pe Valea Prahovei și tranzitează această zonă spre Brașov”, după cum a afirmat ministrul. Ar fi un dezastru, domnule ministru, întrebați-i pe câmpineni dacă specialiștii dvs. nu au habar! 30% din 30.000-35.000 mașini care trec pe DN1 într-o singură zi de week-end, spre munte, înseamnă 9.000 – 10.000 mașini deviate prin Câmpina și Valea Doftanei.

Revenim la DJ 102I. Ieșim, deci, din Câmpina, spre Valea Doftanei. Un drum cu câte o bandă pe fiecare sens și cu zone limitate unde se pot efectua depășiri. Un drum reabilitat de Consiliul Județean, este adevărat, dar un drum dificil, cu risc ridicat de accidente, cu serpentine periculoase, îngust pe unele porțiuni. Un drum care trece apoi prin Valea Doftanei, poate cea mai frumoasă comună din Prahova. O zonă cu peisaje superbe, cu aer curat, o zona care, credem noi, nu are nevoie de poluarea a sute de mașini. Valea Doftanei este o zonă turistică în permanentă dezvoltare și nu ar merita să devină și o zonă de tranzit pentru cei care vor să ajungă de la București la Brașov. Nu mai vorbim de zona de nord a comunei, spre Brașov. Imaginați-vă Valea Prahovei fără DN1, fără cale ferată, fără stațiuni, doar natura în toată splendoarea ei... Și pe aici să deviem o parte a traficului de pe DN1?!
Ultimii 14 km din DJ 102I de pe raza județului Prahova și încă aproape 14 km din acest drum în județul Brașov nici nu sunt asfaltați, este doar un drum pietruit, accesibil doar pe timpul verii. Trei km din acest drum, la Valea Doftanei, vor intra în curând în reabilitare prin PNDL. Rămân 11 km în Prahova și 14 km în județul Brașov și această porțiunede 25 km intenționează ministrul să o reabiliteze pentru a-și putea pune în practică ideea alternativei la DN1. Care sunt costurile? Undeva la 25 milioane euro (un milion euro per km), după cum a afirmat Lucian Bode, iar termenul de realizare, cu tot cu studiile aferente, 20-22 luni. “Astfel, într-un termen relativ scurt, avem alternativă la circulaţia pe Valea Prahovei pentru traficul uşor, până la 7,5 tone”, spune ministrul Transporturilor.

În mod cert, o reabilitare a infrastructurii în această zonă trebuie realizată. Dar nu pentru a înlocui autostrada sau pentru a devia traficul de pe DN1, greu sau ușor, cum ar fi el, ci pentru creșterea atractivității turistice a comunei Valea Doftanei, pentru siguranța celor care folosesc această rută. Pentru toți ceilalți, mulți, foarte mulți, milioane de oameni cu mașinile lor cu tot, pentru țara asta care geme la capitolul infrastructură, e nevoie de autostradă.


02 Feb 2020 20:16 15077 vizualizari


Comentarii






  • 07.02.2020 12:19 Dorian Vasilescu Mars ba la munca! Faceti autostrada promisa de multi ani. Si inca va ganditi pe care s-o faceti prima...pe asta de pe valea prahovei care e super necesara sau pe aia de pe valea oltului...va spun eu cu ce sa incepeti. Cu autostrada suspendata in inaltu cerurilor a lui Oprescu.
  • 04.02.2020 19:23 Bogdan Ar suporta si am putea beneficia de acest traseu, atat noi cat si celelalte comune de pe traseu. Taxa de poluare ca in bucuresti, 10 lei/zi pentru cei din afara PH in timpul saptamanii, 25lei/zi in weekend. Asa se va putea asfalta Calea Doftanei 😁
  • 04.02.2020 00:49 Farcașiu Ioana Așteptăm de zeci de ani acest drum. Mulțumim pentru aprecieri, Valea Doftanei este probabil cea mai frumoasa comună din Prahova dar și ea are nevoie de acest drum ca să se dezvolte. Nu va fi doar un drum tranzitat, turiștii se vor opri atât în Câmpina cât și în Valea Doftanei, ca să cumpere sau sa se cazeze. Nu i-am auzit pe locuitorii din Sinaia sau Azuga sa se plângă ca e prea mult trafic deși este prea mult și pentru ei și au nevoie de ajutor. Zona va avea deschidere spre nordul tarii și mai ales spre aeroportul de la Brașov. Spitale, scoli în apropiere. Tinerii nu vor mai fi nevoiți sa plece ca până acum pentru că nu au viitor în zona, fiind o vale închisă. Acest drum este vechiul drum spre Transilvania, cel mai ușor drum și mai drept. De sute de ani drum de care, cel mai important drum în zonă până sa fie transformata Valea Prahovei, dintr-un drumeag pentru măgăruși într-o cale importanta de acces (prin decizia regelui Carol I de a construi Castelul Peleș pe Valea Prahovei și nu pe Valea Doftanei). Valea Doftanei are mai multe variante de drum, se găsesc soluții și pentru crescătorii de animale din zona, pentru transhumanta. La trafic greu limita din proiect este de 7,5 tone, asa va fi ok și pentru podurile menționate în articol (poduri din anii '70-'80, nu din' 50) care trebuie doar sa fie reabilitate. Nu este nevoie de exproprieri, doar trebuie sa se asfalteze câțiva km pe un drum pietruit și bătut de cel puțin câteva sute de ani. Toți avem nevoie de acest drum, fie ca suntem sau nu din Valea Doftanei, indiferent dacă ne interesează politica sau nu, indiferent de cine este la putere etc. Faptul ca s-au unit 6 primari, PSD și PNL, de pe Valea Prahovei și de pe Valea Doftanei, în acest proiect, arată că acest drum este cu adevărat necesar pentru toți.
  • 03.02.2020 20:08 Mariana Dl ministru sa faca odata calatoria pe aceasta varianta agreata de d-sul, si dupa , ii trece!
  • 03.02.2020 18:53 Mihai Plecati de la o premisa gresita! Corect este sa intrebam: ce ar putea sa fure infractorii pnl din aceasta idee? Sau credeti ca infractori sunt doar la psd si usr?
  • 03.02.2020 15:21 David Gheorghe DAR sa punem si noi taxa de POLUARE(dubla), taxa de STATIUNE, taxa de TRANZIT...... ETC. .....ETC
  • 03.02.2020 14:03 Adrian Asa cum ati spus si in articol cea mai mare provocare pe traseul dintre Valea Doftanei si Campina este trecerea prin oras, unde pe Calea Doftanei si pe strada Voila esti scuturat mai rau decat pe drumul pietruit de la nord de Valea Doftanei. Dar poate fi construita varianta de la Banesti la fosta fabrica de cherestea de la Telega si se ocoleste orasul asa cum pot fi largite drumurile varianta din Valea Doftanei. Orice solutie la situatia actuala e binevenita, important e sa se faca ceva.
  • 03.02.2020 11:49 Dumitru Didina Dl. Ministru al transporturilor nu are habar ca pe Valea Doftanei , soseaua este folisita de localnici sa duca animalele la pascut! Un alt pericol pentru automobilisti, pe langa utilajele fol0site de localnici!
  • 03.02.2020 10:35 Burciu Dl.ministru nu stie sau nu vrea sa stie, dar drumul in comuna Valea Doftanei, pe langa faptul ca e ingust, cu un strat subtire de asfalt, trece peste mai multe podete, cunstruite in anii 50, care cu greu fac fata numarului relativ mic de vehicule care se aventureaza in zona. In plus, in mijlocul satului Traisteni, apartinator comunei, soseaua este distrusa , un sens de mers lipseste, de mai multi ani datorita unei alunecari de teren. Lasati comuna in conservare si nu incercati sa o aliniati la ''civilizatia'' unui trafic infernal. Un turist strain, care a luat cu contact cu oamenii si locurile din zona a spus ca s-a simtit ca in Elvetia! La munca domnilor din Ministerul Transporturilor sa faceti ce si cum e mai bine pe Valea Prahovei, nu sa distrugeti si viata arhaica din Valea Doftanei!
  • 03.02.2020 07:31 Liviu Haideți, domnule ministru, să mai blocăm cel puțin două orașe și să mai ingreunăm viață locuitorilor pentru incompetența de care dați dovadă toți cei care vă perindați pe la ministere, doar pentru pensiile speciale!
  • 02.02.2020 20:40 Marian Nistor Cea mai proastă soluție.
  • 02.02.2020 20:37 Dinu Simona Suporta, am făcut drumul pe Valea Doftanei-Săcele de placere, fără sa fie asfaltat.
498 vizualizari 05 Jul 2025 17:58 Doar trei oameni asigură toaletarea vegetației din Câmpina

Doar trei oameni asigură toaletarea vegetației din Câmpina

CâmpinaTV.ro a semnalat în mai multe rânduri situații de pe domeniul public în care vegetația părea să pună stăpânire pe carosabil sau trotuare ori alte căi de acces. De asemenea, mulți câmpineni scriu pe rețele de socializare despre situații similare.

citeste mai mult
407 vizualizari 05 Jul 2025 17:19 Parcare la Câmpina, pe Strada Milcovului. Cine a pus trotuarul în drum?!

Parcare la Câmpina, pe Strada Milcovului. Cine a pus trotuarul în drum?!

Un câmpinean a postat pe rețelele de socializare o serie de imagini suprinse zilele trecute pe Strada Milcovului, la intrarea dinspre Strada BP Hasdeu, pe lângă fostul complex alimentar.

citeste mai mult
515 vizualizari 05 Jul 2025 11:20 ”Ghinion” pentru un bărbat de 37 ani - cu permisul suspendat, l-a prins... radarul!

”Ghinion” pentru un bărbat de 37 ani - cu permisul suspendat, l-a prins... radarul!

”Ghinion” ar putea zice bărbatul de 37 ani, care avea permisul suspendat și a fost prins de... radar. Alții ar putea spune, pe drept cuvânt, teribilism, prostie, inconștiență...

citeste mai mult
520 vizualizari 05 Jul 2025 11:03 Pe Strada Podului, în zona Bulevardului - o alunecare de teren acoperită de vegetație, un mare pericol

Pe Strada Podului, în zona Bulevardului - o alunecare de teren acoperită de vegetație, un mare pericol

Un cititor CâmpinaTV.ro ne-a semnalat că pe Strada Podului, în zona Bulevardului, există o mică alunecare de teren, acoperită de vegetație abundentă, care poate fi un pericol pentru oricine trece prin zonă.

citeste mai mult
Actualitate Politică Social Eveniment Interviuri Sănătate Editorial Sport Anunțuri Joburi Turism

Termeni și condiții - Politica de confidențialitate - Politica cookies
© 2025 Câmpina TV