Incompetența naște alternative imposibile la DN1. Ar suporta Câmpina și Valea Doftanei 30% din actualul trafic de pe DN1?

Actualitate (Categoria articolului)

Haideți să facem un exercițiu de imaginație și să vedem împreună ce înseamnă drumul alternativă la DN1, Câmpina - Valea Doftanei - Săcele, despre care tot vorbește ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Intrăm în Câmpina pe Calea Dacia, mergem pe Bulevardul Bălcescu și apoi pe Strada Orizontului până în faimosul cartier Mogador. Ne continuăm drumul pe Ecaterina Teodoroiu, trecem pe lângă batale și ajungem pe Calea Doftanei. Dacă supraviețuim, ajungem pe Strada Voila și de aici intrăm pe drumul județean 102I, ținem cursul râului Doftana până la Barajul Paltinu. Urcăm serpentinele, mergem de-a lungul lacului de acumulare și intrăm în Valea Doftanei. Traversăm toată comuna de la sud la nord, cam șapte kilometri, până ajungem la Valea Neagră, de aici spre limita cu județul Brașov, trecem “granița” și intrăm în Pasul Predeluș și tot înainte, prin munte, spre Săcele. Acest traseu se dorește a fi o alternativă la DN1.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, consideră că acest drum ca alternativă la DN1 este o idee senzațională. A stat câteva ore în trafic pe Valea Prahovei și, în loc să se gândească serios cum să facă mai repede autostrada spre Brașov, la care visăm cu toții de ani de zile, s-a gândit la această alternativă prin Câmpina și Valea Doftanei, ca fiind cea mai rapidă soluție pentru descongestionarea DN1. Poate că domnul ministru nu știe faptul că municipiul Câmpina nu are infrastructura necesară pentru a suporta devierea fie și a unei părți din traficul de pe DN1. Poate nu știe cum arată Orizontului sau Calea Doftanei și în mod cert nu știe ce ar însemna pentru Câmpina, ca la traficul actual să se adauge încă vreo câteva sute, poate mii, de mașini, “30% din traficul de pe DN1, adică cei care nu merg în stațiunile de pe Valea Prahovei și tranzitează această zonă spre Brașov”, după cum a afirmat ministrul. Ar fi un dezastru, domnule ministru, întrebați-i pe câmpineni dacă specialiștii dvs. nu au habar! 30% din 30.000-35.000 mașini care trec pe DN1 într-o singură zi de week-end, spre munte, înseamnă 9.000 – 10.000 mașini deviate prin Câmpina și Valea Doftanei.

Revenim la DJ 102I. Ieșim, deci, din Câmpina, spre Valea Doftanei. Un drum cu câte o bandă pe fiecare sens și cu zone limitate unde se pot efectua depășiri. Un drum reabilitat de Consiliul Județean, este adevărat, dar un drum dificil, cu risc ridicat de accidente, cu serpentine periculoase, îngust pe unele porțiuni. Un drum care trece apoi prin Valea Doftanei, poate cea mai frumoasă comună din Prahova. O zonă cu peisaje superbe, cu aer curat, o zona care, credem noi, nu are nevoie de poluarea a sute de mașini. Valea Doftanei este o zonă turistică în permanentă dezvoltare și nu ar merita să devină și o zonă de tranzit pentru cei care vor să ajungă de la București la Brașov. Nu mai vorbim de zona de nord a comunei, spre Brașov. Imaginați-vă Valea Prahovei fără DN1, fără cale ferată, fără stațiuni, doar natura în toată splendoarea ei... Și pe aici să deviem o parte a traficului de pe DN1?!
Ultimii 14 km din DJ 102I de pe raza județului Prahova și încă aproape 14 km din acest drum în județul Brașov nici nu sunt asfaltați, este doar un drum pietruit, accesibil doar pe timpul verii. Trei km din acest drum, la Valea Doftanei, vor intra în curând în reabilitare prin PNDL. Rămân 11 km în Prahova și 14 km în județul Brașov și această porțiunede 25 km intenționează ministrul să o reabiliteze pentru a-și putea pune în practică ideea alternativei la DN1. Care sunt costurile? Undeva la 25 milioane euro (un milion euro per km), după cum a afirmat Lucian Bode, iar termenul de realizare, cu tot cu studiile aferente, 20-22 luni. “Astfel, într-un termen relativ scurt, avem alternativă la circulaţia pe Valea Prahovei pentru traficul uşor, până la 7,5 tone”, spune ministrul Transporturilor.

În mod cert, o reabilitare a infrastructurii în această zonă trebuie realizată. Dar nu pentru a înlocui autostrada sau pentru a devia traficul de pe DN1, greu sau ușor, cum ar fi el, ci pentru creșterea atractivității turistice a comunei Valea Doftanei, pentru siguranța celor care folosesc această rută. Pentru toți ceilalți, mulți, foarte mulți, milioane de oameni cu mașinile lor cu tot, pentru țara asta care geme la capitolul infrastructură, e nevoie de autostradă.

14509 vizualizari
12

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Dinu Simona 02.02.2020 20:37 Suporta, am făcut drumul pe Valea Doftanei-Săcele de placere, fără sa fie asfaltat.
  • Marian Nistor 02.02.2020 20:40 Cea mai proastă soluție.
  • Liviu 03.02.2020 07:31 Haideți, domnule ministru, să mai blocăm cel puțin două orașe și să mai ingreunăm viață locuitorilor pentru incompetența de care dați dovadă toți cei care vă perindați pe la ministere, doar pentru pensiile speciale!
  • Burciu 03.02.2020 10:35 Dl.ministru nu stie sau nu vrea sa stie, dar drumul in comuna Valea Doftanei, pe langa faptul ca e ingust, cu un strat subtire de asfalt, trece peste mai multe podete, cunstruite in anii 50, care cu greu fac fata numarului relativ mic de vehicule care se aventureaza in zona. In plus, in mijlocul satului Traisteni, apartinator comunei, soseaua este distrusa , un sens de mers lipseste, de mai multi ani datorita unei alunecari de teren. Lasati comuna in conservare si nu incercati sa o aliniati la ''civilizatia'' unui trafic infernal. Un turist strain, care a luat cu contact cu oamenii si locurile din zona a spus ca s-a simtit ca in Elvetia! La munca domnilor din Ministerul Transporturilor sa faceti ce si cum e mai bine pe Valea Prahovei, nu sa distrugeti si viata arhaica din Valea Doftanei!
  • Dumitru Didina 03.02.2020 11:49 Dl. Ministru al transporturilor nu are habar ca pe Valea Doftanei , soseaua este folisita de localnici sa duca animalele la pascut! Un alt pericol pentru automobilisti, pe langa utilajele fol0site de localnici!
  • Adrian 03.02.2020 14:03 Asa cum ati spus si in articol cea mai mare provocare pe traseul dintre Valea Doftanei si Campina este trecerea prin oras, unde pe Calea Doftanei si pe strada Voila esti scuturat mai rau decat pe drumul pietruit de la nord de Valea Doftanei. Dar poate fi construita varianta de la Banesti la fosta fabrica de cherestea de la Telega si se ocoleste orasul asa cum pot fi largite drumurile varianta din Valea Doftanei. Orice solutie la situatia actuala e binevenita, important e sa se faca ceva.
  • David Gheorghe 03.02.2020 15:21 DAR sa punem si noi taxa de POLUARE(dubla), taxa de STATIUNE, taxa de TRANZIT...... ETC. .....ETC
  • Mihai 03.02.2020 18:53 Plecati de la o premisa gresita! Corect este sa intrebam: ce ar putea sa fure infractorii pnl din aceasta idee? Sau credeti ca infractori sunt doar la psd si usr?
  • Mariana 03.02.2020 20:08 Dl ministru sa faca odata calatoria pe aceasta varianta agreata de d-sul, si dupa , ii trece!
  • Farcașiu Ioana 04.02.2020 00:49 Așteptăm de zeci de ani acest drum. Mulțumim pentru aprecieri, Valea Doftanei este probabil cea mai frumoasa comună din Prahova dar și ea are nevoie de acest drum ca să se dezvolte. Nu va fi doar un drum tranzitat, turiștii se vor opri atât în Câmpina cât și în Valea Doftanei, ca să cumpere sau sa se cazeze. Nu i-am auzit pe locuitorii din Sinaia sau Azuga sa se plângă ca e prea mult trafic deși este prea mult și pentru ei și au nevoie de ajutor. Zona va avea deschidere spre nordul tarii și mai ales spre aeroportul de la Brașov. Spitale, scoli în apropiere. Tinerii nu vor mai fi nevoiți sa plece ca până acum pentru că nu au viitor în zona, fiind o vale închisă. Acest drum este vechiul drum spre Transilvania, cel mai ușor drum și mai drept. De sute de ani drum de care, cel mai important drum în zonă până sa fie transformata Valea Prahovei, dintr-un drumeag pentru măgăruși într-o cale importanta de acces (prin decizia regelui Carol I de a construi Castelul Peleș pe Valea Prahovei și nu pe Valea Doftanei). Valea Doftanei are mai multe variante de drum, se găsesc soluții și pentru crescătorii de animale din zona, pentru transhumanta. La trafic greu limita din proiect este de 7,5 tone, asa va fi ok și pentru podurile menționate în articol (poduri din anii '70-'80, nu din' 50) care trebuie doar sa fie reabilitate. Nu este nevoie de exproprieri, doar trebuie sa se asfalteze câțiva km pe un drum pietruit și bătut de cel puțin câteva sute de ani. Toți avem nevoie de acest drum, fie ca suntem sau nu din Valea Doftanei, indiferent dacă ne interesează politica sau nu, indiferent de cine este la putere etc. Faptul ca s-au unit 6 primari, PSD și PNL, de pe Valea Prahovei și de pe Valea Doftanei, în acest proiect, arată că acest drum este cu adevărat necesar pentru toți.
  • Bogdan 04.02.2020 19:23 Ar suporta si am putea beneficia de acest traseu, atat noi cat si celelalte comune de pe traseu. Taxa de poluare ca in bucuresti, 10 lei/zi pentru cei din afara PH in timpul saptamanii, 25lei/zi in weekend. Asa se va putea asfalta Calea Doftanei 😁
  • Dorian Vasilescu 07.02.2020 12:19 Mars ba la munca! Faceti autostrada promisa de multi ani. Si inca va ganditi pe care s-o faceti prima...pe asta de pe valea prahovei care e super necesara sau pe aia de pe valea oltului...va spun eu cu ce sa incepeti. Cu autostrada suspendata in inaltu cerurilor a lui Oprescu.

Actualitate

597 vizualizari
18 apr. 2024 12:17

Paradoxul de la Câmpina: mai mulți alegători decât populație!

Biroul Electoral Câmpina și-a intrat deja în pâine, dând deja primele dispoziții. Una dintre acestea se referă la numărul oficial de alegători, așa cum a rezultat el din Registrul electoral.

286 vizualizari
18 apr. 2024 11:14

În primul trimestru din 2024, câmpinenii au plătit impozite de aproape 10 milioane lei

31 martie a fost primul termen de plată pentru impozitele locale, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru cele juridice. În plus, cei care și-au achitat integral obligațiile fiscale au beneficiat de o reducere de 10%.

Alte stiri recente

204 vizualizari
18 apr. 2024 18:33

Liga A Prahova, etapa a 25-a. Programul și delegările

Sâmbătă și duminică au loc meciurile etapei a 25-a din Liga A Prahova. Derby-ul rundei este la Câmpina, unde vine liderul CSO Băicoi. Iată programul și delegările:

697 vizualizari
17 apr. 2024 21:24

Rezultate excepționale pentru sportivii de la Barracuda Câmpina în prima zi a Campionatului Național de Înot

La Complexul Olimpic de Natație de la Otopeni se desfășoară, în perioada 17-21 aprilie 2024, Campionatul Național de Înot pentru Seniori, Tineret și Juniori I-II, competiție organizată de Federația Română de Natație și Pentatlon Modern. În prima zi a întrecerilor, sportivii de la Clubul Barracuda Câmpina, antrenați de Gabriel Cojocaru, au obținut rezultate extraordinare.