Eliro pune condiții incredibile pentru a accepta parteneriatul cu Primăria Câmpina în vederea accesării de fonduri europene

Actualitate (Categoria articolului)

Dacă mai exista cea mai mică urma de speranţă că ar fi posibil ca municipalitatea să acceseze fonduri europene pentru modernizarea transportului public local, aceasta s-a risipit astăzi, după o nouă rundă de discuţii cu reprezentanţii firmei Eliro. Aceștia au venit hotărâţi să pună doar condiții și să ceară tot felul de beneficii. Şi asta chiar dacă între Eliro și Primăria Câmpina există un contract încheiat în aprilie 2015 fără respectarea legii şi a normelor europene, lucru recunoscut de cei prezenţi astăzi la întâlnirea de la sediul Primăriei Câmpina.

Pentru a putea accesa fonduri europene pentru modernizarea tranportului local, una dintre condițiile esențiale este ca administrația locală să încheie cu firma Eliro (actualul operator) un nou contract. Dar un contract care să respecte normele europene, nu așa cum este cel aflat în vigoare. Reprezentanţii Eliro au fost îngroziţi de multitudinea de obligaţii pe care le-ar avea prin noul contract-cadru, cel care trebuia să constituie model şi în 2015, dar cei care s-au ocupat de acest contract la momentul respectiv parcă ar fi lucrat la Eliro și nu în Primăria Câmpina.

Primul lucru asupra căruia au insistat reprezentanții Eliro în privința noului contract a fost o clauză prin intermediul căreia, dacă nu se accesează fondurile europene, să se revină la vechiul contract. Adică, la contractul în care ei nu au obligaţii prea multe. 
Apoi, reprezentanţii Eliro au avut alte modificări de adus contractului-cadru, toate în favoarea lor, iar unele dintre aceste solicitări sunt de-a dreptul incredibile. Și nu, nu este de vină firma Eliro pentru această situație, de vină sunt cei care le-au permis de-a lungul timpului să câștige licitații pentru traseele din Câmpina în condițiile în care le-au câștigat; cei care au întocmit caietul de sarcini în așa fel încât doar Eliro să poată câștiga; cei care nu au comentat niciodată în fața lor deși știau foarte bine în ce condiții se desfășoară transportul public; cei care au ținut în brațe această firmă inclusiv atunci când au încheiat un contract care, iată, descoperim acum că nu respectă legislația în vigoare. 

Iată câteva dintre condițiile puse de Eliro Primăriei Câmpina pentru semnarea unui noi contract:
„Operatorul va putea denunţa unilateral contractul cu un preaviz de 30 de zile în situaţia în care acesta s-a dovedit vădit ineficient pentru starea economică a operatorului pentru mai mult de 6 luni consecutive”;
„Autoritatea contractantă se obligă să menţină traseul Gară – Băneşti în forma şi cu opririle actuale pe toată durata în care acest traseu este atribuit operatorului”;
„Autoritatea locală se obligă să ia măsuri care să garanteze eliminarea concurenţei în ceea ce priveşte costul biletului de călătoie aferent traseului Gară – Băneşti, în raport cu traseele interne”;
„La încetarea prezentului contract, autoritatea contractantă garantează atribuirea traseelor interne către operator pentru o perioadă de 5 ani prin atribuire directă sau orice altă formă permisă de lege”.  

Aproape că nu ar mai fi nimic de spus, în aceste condiții. Probabil, va fi încă o oportunitate ratată pentru Câmpina. Probabil vom mai circula mult și bine cu microbuzele Eliro, firmă care se laudă cu investițiile făcute pentru binele călătorilor, firmă care primește un miliard de lei vechi anual subvenție de la bugetul local pentru anumite categorii de călători. Firmă care a încheiat ultimii ani cu un profit important (470.334 lei în 2016, conform Termene.ro), dar care nu știe dacă ar cheltui mai mult cu un autobuz electric fabricat în 2018 decât cheltuiește în prezent cu un microbuz din 2006.

Citiți și Eliro vrea un parteneriat cu Primăria Câmpina, dar, dar, dar...

5253 vizualizari
11

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • ADI 08.11.2017 21:51 Este incredibil, Câmpina este singurul oraș din România unde administrația locală permite unei firme de transport persoane, respectiv Eliro,sa se joace cu autoritățile,cu publicul călător, așa cum vor ei.Reziiati fraților cu neaveniții astia in domeniul transportului călători.
  • Gabriela 09.11.2017 13:08 Sa infiinteze primaria propriul serviciu de transport local. Poate asa va scadea si pretul biletelor pe care cei de la Eliro le-au tot marit nejustificat. Comparati si dvs. Un bilet pe Voila costa 3 Lei la o distanta de 5 Km. Un bilet pe Breaza costa 5 lei ( 15 km). Cat platim noi cei din Voila pe Km? In plus, elevii ar trebui sa beneficieze de abonamente reduse la jumatate si nu le face numeni nici o reducere
  • Apostol I.-profesor 09.11.2017 15:18 Felicit firma ELIRO,pentru ca stie sa-si spuna clar punctul de vedere!De ce sa accepte tot ce vrea primaria sa le impuna?Primaria a solicitat ajutor din partea firmei si nu invers!Asa ca daca le convin domnilor consilieri conditiile bine, daca nu asta e.Primaria si Consiliul Local sunt singurii vinovati pentru neeacesarea fondurilor europene,Asta e foarte clar!
  • Cristina Beja 09.11.2017 15:47 Eu cred ca sunteti intr-o mare eroare si dezinformati si cititorii.In primul rand contractul nu poate fi ilegal pentru ca el a fost introdus in caietul de sarcini pe care l-am cumparat de la primarie in 2015 contra sumei de 200 lei.In al doilea rand,ca la orice licitatie inainte de a fi semnat a fost trimis la Consililul Concurentei care si-a dat avizul pe legalitate.Apoi a fost avizat de catre ANRSC.Faptul ca nu este in forma pe care au elaborat-o cei de la UE nu are legatura cu legalitatea.Eu am contract pentru trasee judetene incheiat in 2013 cu Consiliul Judetean si care este identic cu cel din caietul de sarcini al licitatiei de la Campina din 2015.Adica ce vreti sa spuneti ca toate primariile din tara dar si Consiliile Judetene au incheiat contracte ilegale?Ma faceti sa rad!Se pare ca dvs. aveti sigur ceva impotriva firmei de transport altfel nu imi explic de ce scrieti tot felul de bazaconii care nu au nici un fel de sustinere.Din filmarlie dvs. pe care le-ati postat de fiecare data eu nu am retinut ca ii tine cineva in brate sau ca le ia apararea ba dimpotriva!Toata lumea tipa la reprezentantii firmei sa se grabeasca ca nu mai e timp,erau tot timpul intrerupti cand aveau cuvantul sau si mai rau cand doreau sa spuna ceva nu li se dadea cuvantul.Pentru mine e clar ce se intampla.Consiliul Local a intarziat foarte mult cu proiectul si acum preseaza firma de transport sa semneze cat mai repede in orice conditii!Si asta numai pentru a aduna initiatorii proiectului capital politic!Oameni buni eu fac transport de 20 de ani dar asa ceva nu am intalnit in Romania!Ceva e putred aici,eu stiu ce,dar o sa spun la momentul potrivit.Faceti-va treaba dragi angajati ai primariei si consilieri si lasati intimidarile si acuzatiile la adresa firmei de transport!Daca vroiati cu adevarat binele orasului va apucati serios de treaba acum ceva luni in urma si acum erati departe.
  • Eu 09.11.2017 21:45 Cum de nu le este rușine celor de la ELIRO.... de cei din primărie în frunte cu primarul nu mă mai mira nimic numai afacei se fac acolo în detrimentul cetățeanului
  • Cristina Beja 12.11.2017 15:54 Pentru ca-mi place sa duc lucrurile pana la capat am facut urmatoarele demersuri:1.Am transmis unui prieten avocat Regulamentul UE 1370/2007 in care este si modelul de contract de servicii publice si l-am rugat sa-mi spuna daca as putea semna acest contract in conditiile actuale din Romania.Mi-a raspuns ca numai daca am inebunit sa-l semnez!2.Am studiat foarte bine contractul si mi-am dat seama ca el nu poate fi respectat de catre nici o parte(primarie si firma de transport) pentru ca are o serie de cerinte care nu pot fi puse in aplicare nici peste 10 ani in Campina!Mai ales ca in contract nu scrie nicaieri ca aceste obligatii trebuie respectate numai daca vin autobuzele de la U.E. Eu cred ca NICI O FIRMA DIN ROMANIA nu ar semna asa ceva.Asa ca recomand celor care comenteaza pe marginea acestui subiect si mai ales consilierilor locali Monica Clinciu si Fratila sa puna mana sa-l studieze(pentru ca eu am vazut ca nici macar n-au avut curiozitatea sa-l citeasca,dar sunt initiatorii proiectului!) si atunci nu vor mai tipa la reprezentantii firmei de transport sa semneze contractul!Domnilor noi vrem sa implementam un contract cu cerinte ca in Uniunea Europeana dar in conditiile din Romania?Pai suntem oare sanatosi la cap?Daca vrem ca firmele de transport sa ofere aceleasi conditii ca in UE trebuie sa beneficieze de aceleasi conditii: sa circule pe strazi ca in UE,sa transporte calatori din UE care nu distrug masinile, iar biletul de calatorie sa fie minimum 2 euro la fel ca in UE!M-am interesat la Uniunea Transportatorilor si am aflat ca nici o firma din Romania nu are contract semnat la fel ca si cel prezentat in Regulamentul 1370/2007 pentru ca nu e posibil!Atunci despre ce vorbim aici?Oare cei care scriu pe aici tot felul de aberatii, ar semna un contract in orice fel de conditii, numai si numai pentru ca tipa cineva la ei sa semneze?
  • Alex 14.11.2017 13:33 E de la sine inteles ca nu se vrea...deci mai bine abandonam "proiectul" :)
  • Vica 21.11.2017 10:33 Am observat ca pe aici comentariile negative sunt scrise de fosti soferi sau nevestele lor.Pai cum sa nu scrie numai minciuni despre firma,doar au fost dati afara pentru ca au furat motorina, au fost prinsi ca nu dau bilete sau au lovit masinile din vina lor!Pai ce pretentii aveti, sa laude firma?E la mintea cocosului dragilor:Adi,Adrian,Gabriela,etc.Iata care sunt "calatorii" nemultumiti!Oare pe cine vreti sa pacaliti,va pacaliti pe voi!
  • Soferu 08.12.2017 21:04 Stiti de ce Eliro a pus conditii "incredibile" pentru a semna contractul?Pentru ca poate!Ha!Ha!Ha!Sa moara de ciuda toti pacalicii,carcotasii,"calatorii"care comenteaza pe aici!Bravo Eliro!Respect!Treziti-va dragi campineni si nu mai credeti orice se scrie,e o mare pacaleala!
  • Admin 09.12.2017 10:58 Apreciem traficul făcut pe site-ul nostru de reprezentanții societății Eliro.Totuși, ar trebui să vă abțineți de la a-i jigni pe ceilalți cititori care critică această firmă. Iar pentru "minciunile" scrise de noi, așteptăm în continuare să ne dați în judecată.
  • Marius 23.09.2020 21:54 Astia de la Eliro dar si alti transportatori de alte coloraturi politice au ajuns sa se certe intre ei.Dar daca se va da liberul arbitru adica pe un traseu sa fie 2 firme apare disputa gen traseul de Ploiesti.Te bufneste rasul sa asculti ce spun atat soferii cat si sefii lor care ei le stiu pe toate si au ultimul cuvant

Actualitate

377 vizualizari
19 apr. 2024 22:01

BEJ Prahova a respins contestația PSD privind numirea reprezentanților PNL în birourile electorale locale, inclusiv la Câmpina

În ziua desemnării reprezentanților partidelor politice în birourile electorale din fiecare localitate, PSD a depus o contestație. Contestația, formulată la nivelul fiecărei localități din Prahova, cu excepția comunei Izvoarele, dar având aceeași temă, a fost analizată la nivelul Biroului Electoral Județean Prahova și ulterior respinsă.

504 vizualizari
19 apr. 2024 21:02

Biroul Electoral Câmpina a fost completat cu reprezentanții partidelor

2 comentarii

În cursul zilei de vineri, 19 aprilie, conform calendarului electoral, a fost realizată completarea Biroului Electoral de Circumscripție Câmpina cu reprezentanții formațiunilor politice.

Alte stiri recente

288 vizualizari
20 apr. 2024 13:40

Liga A Prahova, etapa a 25-a. Rezultate și clasament

Sâmbătă au avut loc primele meciuri din cadrul etapei a 25-a din Liga A Prahova. Iată rezultatele înregistrate până acum și clasamentul la zi:

62 vizualizari
19 apr. 2024 17:22

HIDRO PRAHOVA SA - Buletin informativ privind calitatea apei în Prahova, emis în data de 19 aprilie 2024

Societatea HIDRO PRAHOVA SA informează abonații și autoritățile locale din aria de operare că apa distribuită se încadrează în parametrii de potabilitate, conform cerințelor Ordonanței nr. 7 din 18 ianuarie 2023 emisă de Guvernul României, cu modificările și completările ulterioare.