În cadrul discuției de zilele trecute de la sediul Asociației ”Fluturi albi” privind derularea proiectului ”7forEDU”, una dintre temele abordate a fost cea privind reziliența și bullyingul, fenomene, din păcate, prea puțin cunoscute în societate, în ansamblul ei, dar mai ales în mediul educațional. Acestea au fost premizele pentru care am invitat-o pe Georgiana Fenic la o discuție mai amplă pe această temă.
Georgiana Fenic este dublă licențiată în economie și psihologie, tema sa pentru lucrarea de licență în psihologie fiind chiar ”Reziliența și bullyingul”. Mai mult, recent, la Conferința Internațională ”Education and psychology challenges - teachers for the knowledge society”, Georgiana Fenic a prezentat o altă temă extrem de interesantă - ”Reziliența în domeniul educațional”.
De la aceste premize a plecat discuția noastră, în cadrul căreia interlocutoarea noastră a explicat ce înseamnă bullyingul, ce însenmnă reziliența, care sunt cauzele și principalele lor moduri de manifestare, cum poate fi recunoscută o victimă a bulllyingului, dar și - foarte important - care ar trebui să fie rolul părinților și al profesorului în toată această ecuație. S-au spus lucrurilor pe nume, cu exemple concrete, uneori, din păcate, chiar profesorii fiind identificați de elevi ca agresori sub diverse forme de tip bullying.
De asemenea, am discutat despre statisticile îngrijorătoare ale UNICEF, dar și ale altor organisme internaționale, privind escaladarea fenomenului de tip bullying în România, mai ales în mediul educațional, ce legătură este între situația din societate și acest fenomen în școli și licee, dar și care este situația în școlile din Câmpina, unde, din păcate, acest fenmomen există, chiar dacă se vorbește extrem de puțin despre el. În final, Georgiana Fenic ne-a mărturisit că a avut experiențe personale de tip bullying, care au învățat-o să înțeleagă reziliența, dar și că obiectivul său este acela ca ”toate temele, proiectele și cercetările mele privind reziliența și bullyingul să stea la baza unui proiect pilot privind creare unei școli de reziliență”.

Echipa Delice, coordonată de Pastry Chef Carmela Dragomir, a participat la prima ediție a Campionatului Național de Cofetari și Patiseri, eveniment organizat de Chefi de România, unde juriul a fost format din specialiști renumiți în domeniu.

Mare bucurie la Liceul Tehnologic „Constantin Istrati” din Câmpina, unde un grup de zece elevi și eleve pasionați de arta culinară au participat, în data de 20 noiembrie 2025, la concursul gastronomic organizat de Academia Junilor Bucătari, desfășurat la HORECANO Mogoșoaia.

Bianca Marin are 16 ani și este elevă la Colegiul Național “Nicolae Grigorescu” din Câmpina, membră a Formației Celesta și componentă a echipei de baschet a CS Câmpina. Tânăra se află internată la Institutul Clinic Fundeni din București, diagnosticul fiind aplazie medulară.

Seminarul eTwinning desfășurat la Lille, în Franța, în perioada 7-9 noiembrie 2025, a reunit 57 cadre didactice din întreaga Europă, oferind un cadru colaborativ pentru schimbul de bune practici, dezvoltarea de proiecte internaționale și explorarea unor metode moderne de predare.