La Școala "Al.I. Cuza" din Câmpina a fost dezbătut proiectul "Educația ne unește", care va sta la baza viitoarei legi a educației naționale
Social (Categoria articolului)
Viziunea "Educația ne unește", propusă de ministrul Ecaterina Andronescu și care va sta la baza viitoarei legi a învățământului, trebuie dezbătută în toate școlile din țară cu cadrele didactice, reprezentanții părinților și ai elevilor, membrii Consiliilor de Administrație. Apoi se va face o raportare la Inspectoratul Școlar Județean și la Ministerul Educației cu privire la desfășurarea întâlnirii, concluziile discuțiilor, propuneri din partea participanților. O astfel de dezbatere a avut loc miercuri, 8 mai, la Școala Gimnazială "Alexandru Ioan Cuza" din Câmpina, moderatori fiind directorul acestei instituții de învățământ, Manuela Vintilescu, respectiv directorul adjunct Cristina Badea.
La dezbatere au participat cadre didactice și părinți, precum și membrii Consiliului de Administrație - consilierii locali Anda Frâncu și Lucian Cercel, șefa Serviciului Buget, Finanțe Contabilitate din cadrul Direcției Economice - Loredana Pulez.
"Educația ne unește" este un document amplu și destul de complex, care propune multe schimbări în sistemul de educație din România, având la bază modelul finlandez de învățământ. De altfel, după cum s-a precizat și la dezbaterea de la Școala "Cuza", coordonatorul proiectului "Educația ne unește" este Radu Szekely, consilier pe probleme de strategie al ministrului Educației, profesor de română și engleză, care a lucrat peste 16 ani în Finlanda.
Iată care ar fi principalele noutăți din viziunea privind viitorul educației în România:
- Învățământul este obligatoriu și gratuit de la vârsta de 3 ani până la 18 ani.
- Primii trei ani reprezintă educația timpurie și se desfășoară la grădinițe (3-6 ani).
- Ciclul primar inferior include clasele I-III, se desfășoară în școlile gimnaziale sub îndrumarea unui singur cadru didactic. Acesta va personaliza și dirija procesul de învățare astfel încât, la sfârșitul perioadei, elevul să aibă competențele necesare comunicării în scris și oral în limba maternă, competențe matematice de bază (adunare, scădere, înmulțire și împărțire), are abilități de utilizare a instrumentelor digitale în contextul învățării, este capabil să își concentreze atenția și să persevereze în lucrul la o sarcină până la finalizarea acesteia. Ciclul primar inferior se încheie cu o testare standardizată, fără caracter public sau de departajare, care evaluează competențele cognitive și socio-emoționale ale elevilor.
- Ciclul primar superior include clasele IV-VI, se desfășoară în școli gimnaziale, sub îndrumarea aceluiași cadru didactic din perioada precedentă (învățător sau profesor pentru învățământul primar) și cu participarea progresivă a profesorilor de specialitate pe anumite discipline. Ciclul primar superior se încheie, de asemenea, cu o testare fără caracter public sau de departajare.
- Ciclul secundar inferior include clasele VII-IX, se desfășoară în școlile gimnaziale sub îndrumarea cadrelor didactice specializate pe discipline și a unui consilier de orientare profesională, care preia rolul actual al dirigintelui. La finalul clasei a IX-a, elevii vor susține un examen diferențiat, care să permită evaluarea competențelor necesare continuării studiilor pe filiera teoretică sau tehnic-profesională. Continuarea educației obligatorii în ciclul superior se va face pe baza examenului standardizat, a mediei generale cumulate pe cei trei ani la anumite discipline de studiu, precum și pe recomandarea consilierului de orientare profesională, cuantificată ca procentaj din nota finală.
- Ciclul secundar superior include clasele X-XIII, se desfășoară la liceu și se va încheia cu un examen de absolvire. La liceu, elevii vor urma programe (specializări) separate de educație (program de științe, program de socio-umaniste, program vocațional și program profesional), iar bacalaureatul va fi diferențiat în funcție de programul urmat în timpul liceului. (facsimil) Bacalaureatul de tip T, cel susținut de elevii de la programul profesional, nu le va permite înscrierea în învățământul superior, ci doar la școli postliceale și instituții non-universitare.
Dezbaterile privind viziunea ”Educația ne unește” vor avea loc până în vară, după care va fi o propunere de lege. Cu toate că este posibil ca noua lege să fie adoptată până la sfârșitul anului, ea nu va fi implementată imediat, ci începând cu elevii care vor începe școala în 2021.
Social
Programul de colectare a deșeurilor vegetale în Câmpina a fost modificat pentru perioada 1 Mai – Sfintele Paște
Floricon Salub anunță modificarea programului de colectare a deșeurilor vegetale în Câmpina, în perioada 1 Mai – Sărbătorile Pascale, având în vedere faptul că vor exista șase zile libere (1-6 mai 2024).
Modificări în programul de colectare a deșeurilor menajere, la Câmpina și localitățile învecinate, în perioada 1-6 mai 2024
Programul de colectare a deșeurilor menajere de la populație va suferi unele modificări de 1 Mai și Sfintele Sărbători Pascale, având în vedere că în perioada 1-6 mai este o minivacanță și nu se lucrează.
Alte stiri recente
Rezultate excepționale pentru sportivii de la Barracuda Câmpina în prima zi a Campionatului Național de Înot
La Complexul Olimpic de Natație de la Otopeni se desfășoară, în perioada 17-21 aprilie 2024, Campionatul Național de Înot pentru Seniori, Tineret și Juniori I-II, competiție organizată de Federația Română de Natație și Pentatlon Modern. În prima zi a întrecerilor, sportivii de la Clubul Barracuda Câmpina, antrenați de Gabriel Cojocaru, au obținut rezultate extraordinare.
De ce nu mai vin câmpinenii la competițiile sportive?
De o bună bucată de vreme încoace, la competițiile sportive de la Câmpina vin tot mai puțini spectatori. Care ar fi cauza acestei lipse de interes din partea câmpinenlor față de orice fel de sport?
Comentarii