Mijloacele de transport electrice și cele hibride câștigă tot mai mult teren în Europa. Astfel de mașini au devenit populare și în România, chiar și la Câmpina, unde au început să apară cele hibride. Adică, automobile care combină combustibilul tradițional (benzină, motorină, GPL) cu alimentarea electrică. Principalele avantaje: reducerea costurilor și reducerea poluării.
Unele administrații locale, inclusiv cea de la Câmpina, nu sunt, însă, în pas cu vremurile și au omis să includă aceste tipuri de mașini în hotărârea privind taxele și impozitele locale. Tocmai de aceea, atunci când s-au dus să-și plătească impozitele, proprietarii acestor mașini au avut surpriza să constate că pe plan local nu există nicio reglementare pentru mașinile lor. Că de o încurajare... fiscală din partea administrației publice câmpinene nici nu poate fi vorba. Practic, în hotărârea privind taxele și impozitele pentru 2018, aprobată de Consiliul Local la propunerea Primăriei, nu există vreo prevedere legată de mașinile electrice sau hibride, ci sunt stabilite impozitele doar pentru mașinile clasice.
Trebuie să știți că, pentru autovehiculele acționate electric nu se datorează impozit, prevedere inclusă de Ministerul Finanțelor în Codul Fiscal, la art. 469. Iar conform art. 470, alin. (3) din Codul Fiscal “în cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu minimim 50%, conform hotărârii Consiliului Local”. Mai exact, Codul Fiscal stabilește un prag, iar administrațiile locale trebuie să aprobe valorile exacte. De exemplu, Consiliul Local Câmpina ar fi trebuit să stabilească exact procentul reducerii (Codul Fiscal introduce doar limita minimă de 50%). Iar o administrație care vrea să încurajeze achiziția de mașini hibrid, pentru reducerea poluării din municipiu, ar putea duce acest procent la 60-70% chiar. Dar administrația câmpineană a omis complet mașinile hibrid, ce să mai vorbim despre încurajarea achizițiilor sau reducerea impozitului.
(Foto ilustrativ, sursă Cars.ro)

Ca urmare a umplerii conductelor și a reintroducerii apei în sistem au fost identificate avarii punctuale, fiind necesară intervenția operativă pentru stabilizarea rețelei. Totodată, în conformitate cu recomandările primite de la Direcției de Sănătate Publică Prahova la reluarea furnizării de noaptea trecută, este obligatorie efectuarea spălărilor și purjărilor sistemului de alimentare cu apă.

Sâmbătă dimineață, alături de echipele Hidro Prahova, Virgiliu Nanu, președintele Consiliului Județean Prahova, a mers în Câmpina și Breaza pentru monitorizarea evoluției situației după repornirea sistemului de alimentare cu apă. La aproximativ 12 ore de la introducerea apei în rețea, sistemul se stabilizează treptat, iar alimentarea ajunge deja în majoritatea localităților afectate.

Chiar dacă este sâmbătă, chiar dacă este sărbătoare și chiar dacă apa a revenit la robinete, fără a fi potabilă, la Câmpina, continuă să funcționeze și sâmbătă trei centre de distribuire a apei potabile îmbuteliate.

Chiar dacă furnizarea apei s-a reluat, populația trebuie să respecte indicațiile autorităților și să nu consume apă de la robinet. De asemenea, acesta nu trebuie sa fie folosită pentru gătit sau pentru igiena personală.