Mijloacele de transport electrice și cele hibride câștigă tot mai mult teren în Europa. Astfel de mașini au devenit populare și în România, chiar și la Câmpina, unde au început să apară cele hibride. Adică, automobile care combină combustibilul tradițional (benzină, motorină, GPL) cu alimentarea electrică. Principalele avantaje: reducerea costurilor și reducerea poluării.
Unele administrații locale, inclusiv cea de la Câmpina, nu sunt, însă, în pas cu vremurile și au omis să includă aceste tipuri de mașini în hotărârea privind taxele și impozitele locale. Tocmai de aceea, atunci când s-au dus să-și plătească impozitele, proprietarii acestor mașini au avut surpriza să constate că pe plan local nu există nicio reglementare pentru mașinile lor. Că de o încurajare... fiscală din partea administrației publice câmpinene nici nu poate fi vorba. Practic, în hotărârea privind taxele și impozitele pentru 2018, aprobată de Consiliul Local la propunerea Primăriei, nu există vreo prevedere legată de mașinile electrice sau hibride, ci sunt stabilite impozitele doar pentru mașinile clasice.
Trebuie să știți că, pentru autovehiculele acționate electric nu se datorează impozit, prevedere inclusă de Ministerul Finanțelor în Codul Fiscal, la art. 469. Iar conform art. 470, alin. (3) din Codul Fiscal “în cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu minimim 50%, conform hotărârii Consiliului Local”. Mai exact, Codul Fiscal stabilește un prag, iar administrațiile locale trebuie să aprobe valorile exacte. De exemplu, Consiliul Local Câmpina ar fi trebuit să stabilească exact procentul reducerii (Codul Fiscal introduce doar limita minimă de 50%). Iar o administrație care vrea să încurajeze achiziția de mașini hibrid, pentru reducerea poluării din municipiu, ar putea duce acest procent la 60-70% chiar. Dar administrația câmpineană a omis complet mașinile hibrid, ce să mai vorbim despre încurajarea achizițiilor sau reducerea impozitului.
(Foto ilustrativ, sursă Cars.ro)

Pe râul Doftana, despre care s-a discutat atât de mult în ultima vreme, în contextul crizei apei prin care au trecut Câmpina și alte localități din zonă, se află mai multe poduri.

HidroPrahova a publicat o situație actualizată a furnizării apei în municipiul Câmpina și în celelalte localități afectate de criza apei. Iată situația duminică, la ora 20.00:

Barajele din România au devenit subiectul unui val de controverse și teorii conspiraționiste.

Surparea de teren de sub DN1, în zona Comarnic, a fost duminică subiectul unei vizite pe teren a președintelui Consiliului Județean, Virgiliu Nanu.