”Sutra 2025” are potențial pentru a deveni unul dintre cele mai apreciate proiecte din acest an. Am realizat un interviu cu dramaturgul Ovidiu Cioclov.
Câmpina TV (I): Bun venit, domnule Cioclov! Haideți să vorbim despre Sutra 2025 — un titlu provocator, scris special pentru acest spectacol produs de Arte 21 – Poveștile lumii, în regia lui Robert Kocsis. Primul gând — cum a început totul? De ce acest titlu ”Sutra”?
Ovidiu Cioclov (OC): ”Sutra” înseamnă, în esență, un fir — o legătură între idei, stări, generații. În text întrerupem experiențele personale ale generației tinere cu referințe la Allen Ginsberg — un univers poetic, radical, emoționant.
I: Există o direcție clară în prima parte, iar apoi o explozie de energie — ați descris finalul ca un fel de “punk pozitiv”. Cum vă raportați la ideea de teatru ”punk”, folosită în dialogul cu regizorul Robert Kocsis?
OC: Mi se pare o metaforă potrivită: e un teatru care începe clasic, dar apoi explodează, te atrage în scenă — ca într-un concert punk, unde publicul devine parte din spectacol.
I: Vorbiți despre dinamica explozivă a spectacolului, despre partea de escapism, droguri, dans, euforie — cum s-a cristalizat această structură în text?
OC: A fost un proces pornind de la autentic — realitățile generației Z, percepțiile lor, fără cosmetizări. Textul a fost construit ca un triptic: început introspectiv-alternativ cu Ginsberg, partea a doua izbucnește cu energie, iar finalul propune o ”revenirе” emoțională, de tip beatnik-pre-hippie, o revenire la natură, la emoție veritabilă.
I: Regia, coregrafia, componenta multimedia — cum s-a transformat textul pe scenă?
OC: Spectacolul a luat viață ca un organism viu, care pleacă de la convenție și devine electric, experimental, reconectant. Regizorul Robert Kocsis m-a surprins alegând un ton flexibil, radical și incluziv, care rezonează cu ideea de teatru care dă înapoi comunității și pleacă de la resursele disponibile, din perspectivă DIY și cu dragoste.
I: Vorbiți despre influența lui Ginsberg — informațiile din text par desprinse din realitate, nu ficțiune. Care a fost procesul de documentare și de apropiere de materialul sursă?
OC: Fundația narațiunilor nu-mi aparține — nu am inventat, am ascultat. Construirea textului a fost de la experiențe, de la inima deschisă, ca un dialog sincer cu emoțiile și poveștile generației tinere.
I: În interviuri anterioare (vezi proiectul Remix cultural între dealuri), v-ați raportat adesea la comunități, la locuri uitate, la memoria locurilor. Se simte și în modul în care ați scris. Ce legătură faceți între aceste demersuri?
OC: Acel proiect s-a conturat în dorința de a recupera memoria locului prin artă, de a reconecta comunități rurale cu mijloace contemporane. Am aplicat o logică similară și aici: să capturăm povești autentice, să nu impunem perspectiva dramaturgului, ci să fim mediatori între lumea reală și spectator.
I: Teatrul poate fi manipulator — spuneți că doriți să mediatizați experiențele, nu să manipulați. Cum păstrați acest echilibru în ”Sutra 2025”?
OC: Îmi asum responsabilitatea de a nu leza pe cineva, de a fi onest, fără manipulare. Spectacolul sugerează ce funcționează — oferă pulsație, energie, o cale, nu doar critică. În teatrul contemporan, cred că echilibrul e între forță, emoție și empatie.
I: Ultima întrebare: de ce ar trebui publicul să vadă “Sutra 2025”?
OC: Pentru că e o experiență — viscerală, emoțională, cu un mesaj pozitiv. Nu e solemn, ci antrenant. Te face să simți, să înțelegi altfel, să fii în scenă cu actorii. E o invitație la simulare, dar una sinceră, plină de viață.
SUTRA 2025
O producție: Arte 21 – Poveștile Lumii
De: Ovidiu Cioclov
Regia: Robert Kocsis
Coregrafia: Diana Dragu
Scenografia: Diana Miroșu, Ileana Zirra
Muzică și sound design: Dan Michiu
Producție video: Andreea Lacătuș, GOLDENOWL SRL
Distribuție: Ciprian Chiujdea, Sabina Lazăr, Alexandru Tudor
Durata: 80 minute | Vârsta recomandată: 16+
Afiș: George Roșu
Foto credit: Cristian Șuțu
Parteneri: Teatrul Masca, Universitatea de Arte Târgu Mureș, Reactor de creație și experiment, Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galați, Librăriile Humanitas
Parteneri media: LiterNet.ro, ISCOADA, Revista Golan, HAPP.ro
Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN). Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul programului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
În această serie de interviuri vă vom oferi ocazia să aflați și alte lucruri din viețile unor oameni cunoscuți din Câmpina. Este un format flash-interviu, cu întrebări punctuale și răspunsuri scurte și la... subiect. Vor fi întrebări legate atât de cariera profesională a invitaților noștri, cât și din viața lor particulară.
CâmpinaTV.ro v-a relatat zilnic evoluția sportivilor care au fost la Clubul Barracuda Câmpina și se pregătesc sub comanda antrenorului Gabriel Cojocaru la Festivalul Olimpic al Tineretului European, desfășurat recent la Skopje, în Macedonia.
La puține momente după ce a primit trofeul cuvenit câștigătoarei turneului internațional de tenis de la Câmpina, Elena Ruxandra Bertea ne-a acordat un scurt interviu, în exclusivitate pentru CâmpinaTV.ro.
În această serie de interviuri vă vom oferi ocazia să aflați și alte lucruri din viețile unor oameni cunoscuți din Câmpina. Este un format flash-interviu, cu întrebări punctuale și răspunsuri scurte și la... subiect. Vor fi întrebări legate atât de cariera profesională a invitaților noștri, cât și din viața lor particulară.