CONTACT
https://sanconfind.ro/
https://www.hidroprahova.ro/
http://floricon.ro/
https://www.soceram.ro/

Școala online, o provocare pentru profesorii și elevii Școlii Gimnaziale Centrale din Câmpina

- Social -

Școala online, o provocare pentru profesorii și elevii Școlii Gimnaziale Centrale din Câmpina

Cu siguranță, nu a fost și nu este ușor pentru nicio unitate de învățământ să-și transfere activitatea în mediul online. Procesul necesită multă răbdare, o planificare cât mai bună, dar mai ales o comunicare eficientă între partenerii educaționali – profesori, părinți, elevi. Haideți să vedem ce a însemnat această adevărată provocare pentru Școala Gimnazială Centrală Câmpina, instituție care numără 623 de elevi, de la clasa pregătitoare până la clasa a VIII-a.

“Şcoala online a apărut neaşteptat, ca o mare necesitate şi ne-a provocat să fim deschişi către noile tehnologii la un alt nivel, mai înalt decât eram pregătiţi emoţional, tehnologic, legislativ, economic etc. Experiența şcoala online este una inedită, iar acest tip de învățământ necesită o implicare activă a tuturor factorilor educaționali, pentru  valorificarea eficientă şi raţională a tuturor resurselor”, ne-a declarat profesor învățământ primar Laura Iordache.
Mai întâi a fost nevoie de organizarea “cancelariei online”, după cum ne-a precizat directorul Școlii Centrale, profesor Florentina Dumitrașcu, ședințele de coordonare cu profesorii având loc pe un grup de WhatsApp sau pe platforma Zoom. Așa au fost stabilite, printre altele, calendarul online și modul de comunicare cu elevii, mesaje oficiale, link-uri sau resurse utile tuturor și care au fost retransmise ulterior la clase. Așa a putut avea loc o consultare permanentă între cadrele didactice pentru a îmbunătăți și monitoriza procesul de învățare.
Pentru ciclul primar, profesorul pentru învăţământul primar a comunicat, pe grupul de WhatsApp, Messenger sau canalul prestabilit cu părinții sau cu elevii, orarul și modul de derulare a orelor. Ȋn ceea ce privește orarul, acesta a fost stabilit de comun acord cu părinții, în funcție și de disponibilitatea acestora și particularitățile de vârstă ale copiilor, ţinând cont de schema orară şi planificarea calendaristică pe discipline. Părintele a pregătit elevul pentru acest program și a sprijinit învățătorul în organizarea activităților și temelor pentru acasă. Elevii au acces la Internet de pe calculator, laptop, tabletă sau telefon inteligent, căști și webcam (opțional) pentru a putea participa online. Ȋn cazurile în care elevii nu au acces la Internet , nu au acasă echipamentul necesar pentru a se putea conecta şi alte cazuri speciale, inclusiv elevii cu CES, s-au conceput fișe și activități speciale. La clasele primare sunt utilizate, pe lângă fişele de lucru, filmuleţe şi jocuri interactive care să necesite prezenţa copilului pentru un timp scurt în faţa ecranului”, ne-a explicat profesor învățământ primar Laura Iordache.
Pentru ciclul gimnazial, importantă a fost coordonarea între diriginți și ceilalți profesori. În ședințe online, s-au planificat activitățile care pot fi susținute online în perioada următoare. S-a stabilit programul de lucru săptămânal conform orarului şcolar, ţinând cont de schema orară şi planificarea calendaristică pe discipline, programul suferind uneori mici modificări stabilite de comun acord între cadrele didactice şi familia elevilor. Cadrele didactice postează, în zilele în care au ore la o anumită clasă, materiale pe care elevii le parcurg în ritmul lor şi sunt precizate termene până la care elevii au de realizat sarcinile de lucru. Astfel, ei devin responsabili pentru felul în care își organizează timpul și materialul de învățat.  Cadrele didactice verifică răspunsurile fiecărui elev şi îi răspund cu privire la corectitudine. Este o experiență inedită pentru noi toți, trebuie să recunoaștem”, ne-a declarat Florentina Dumitrașcu, directorul Școlii Gimnaziale Centrale.

Lecțiile online se țin pe diverse aplicaţii, instrumente de interacțiune în timp real, cu video și text: Zoom, Skype, Discord, WhatsApp. Există și aplicații sau platforme de colaborare online care facilitează schimbul de documente, teste sau teme pentru acasă, între profesori și elevi și înregistrează o evidență a acestora, care permite și feedback din partea profesorului : Google Classroom, Kinderpedia (platforma unitară la nivelul unităţii şcolare). Se lucrează și pe aplicații de învățare, pe care le poate crea profesorul sau pe resurse deja existente sub formă de prezentări, lecții, fișe, imagini și clipuri pe care profesorii le pot folosi atât în timpul lecțiilor live, cât și ca teme de lucru pentru acasă: ASQ (Another Smart Question), Quizizz, Padlet, Microsoft Powerpoint, My scans, Open Board, Twinkl România, Didactic.ro, Clasamea.ro, ScoalaIntuitext.ro, Youtube etc.
Cele mai frecvente situaţii-problemă întâmpinate în timpul şcolii online din partea elevilor şi părinţilor:
- Copiii erau mult mai entuziasmați când mergeau fizic la școală.
- Dificultăţi de utilizare a platformelor şi instrumentelor digitale pentru elevi, părinţi, profesori.
- Lipsa conexiunii la internet, a semnalului wi-fi uneori. Creşterea costurilor la factura de telefon pentru depăşirea traficului de date mobile. Slaba funcţionare a aplicaţiilor sau pierderea conexiunii. În unele cazuri, chiar lipsa echipamentelor IT.
- Nemulţumirea privind utilizarea platformelor online, necesitatea unei perioadei de adaptare, faptul că, pentru că unii părinți merg la serviciu, copiii au fost nevoiți să se descurce mai mult singuri.
- Lipsa de interes a copilului pentru acest tip de studiu. Lipsa disciplinei la ore - cadrul didactic controlează mai greu elevii, tentaţi fiind să discute între ei. Copilul nu mai dă randament din cauza relaxării şi gândului că este acasă şi nu mai ia școala în serios.
“Lista cu aspecte pozitive și aspecte negative despre şcoala online este foarte lungă! Sperăm să trecem cu bine şi sănătoşi peste această perioadă solicitantă şi delicată. Oricum ar fi, am învăţat că trebuie să avem o mare disponibilitate de adaptare la nou şi tehnologie, ni s-a confirmat încă o dată că este esenţial pentru fiinţa umană a păstra contactul, fie el şi virtual, cu semenii,  am învăţat că trebuie să acordăm mai multă importanţă sectorului educaţional online, dar să nu excludem învăţarea tradiţională. Este o lecţie importantă de viaţă, care va avea ecou în viitorul şcolii şi educaţiei în România”, ne-a mai declarat Florentina Dumitraşcu, directorul Școlii Gimnaziale Centrale.


08 May 2020 18:24 9033 vizualizari



Comentarii






  • 09.05.2020 09:40 Admin Nu se încalcă nicio reglementare. Există acordul scris al părinților sau tutorilor legali (acolo unde este cazul) pentru imaginile cu copiii. Și asta nu e valabil doar pentru Școala Centrală, ci și pentru alte instituții de învățământ din Câmpina, inclusiv pentru grădinițe.
  • 08.05.2020 21:34 Ionuț Popescu O inițiativa bună și probabil multă muncă pentru elevi și profesori. Însă din exces de zel, întrucât nu am văzut acest lucru la alte scoli, Conducerea Scolii Centrale încalcă reglementările GDPR și expune public imagini cu copii, cu zone din locuințele acestora probabil fără acordul părinților. Din ce spunea DNA Ministru Anisie, parca nu se cer dovezi ale actului educational online. Din ce se vede la Școala Centrala se cere, că de aceea e centrală 😁
1431 vizualizari 26 Apr 2024 18:17 ”Umbrela verde”, concursul de la Câmpina care a cuprins lucrări ale elevilor din 37 județe

”Umbrela verde”, concursul de la Câmpina care a cuprins lucrări ale elevilor din 37 județe

Reluat după pandemie, concursul ”Umbrela verde”, organizat la Școala Gimnazială ”Ion Câmpineanu”, a fost prilej de mari emoții, dar și de bucurii, cuprinzând lucrări ale elevilor din 37 județe ale României.

citeste mai mult
1641 vizualizari 17 Apr 2024 20:49 Programul de colectare a deșeurilor vegetale în Câmpina a fost modificat pentru perioada 1 Mai – Sfintele Paște

Programul de colectare a deșeurilor vegetale în Câmpina a fost modificat pentru perioada 1 Mai – Sfintele Paște

Floricon Salub anunță modificarea programului de colectare a deșeurilor vegetale în Câmpina, în perioada 1 Mai – Sărbătorile Pascale, având în vedere faptul că vor exista șase zile libere (1-6 mai 2024).

citeste mai mult
873 vizualizari 17 Apr 2024 20:13 Modificări în programul de colectare a deșeurilor menajere, la Câmpina și localitățile învecinate, în perioada 1-6 mai 2024

Modificări în programul de colectare a deșeurilor menajere, la Câmpina și localitățile învecinate, în perioada 1-6 mai 2024

Programul de colectare a deșeurilor menajere de la populație va suferi unele modificări de 1 Mai și Sfintele Sărbători Pascale, având în vedere că în perioada 1-6 mai este o minivacanță și nu se lucrează.

citeste mai mult
2938 vizualizari 12 Apr 2024 21:29 Mai mulți elevi de la Colegiul Național ”Nicolae Grigorescu” Câmpina au vizitat sediul PRO TV

Mai mulți elevi de la Colegiul Național ”Nicolae Grigorescu” Câmpina au vizitat sediul PRO TV

Un grup de 25 elevi de la Colegiul Național ”Nicolae Grigorescu” Câmpina au vizitat miercuri, 10 aprilie, sediul PRO TV, din București, prin intermediul platformei JOBLANDIA - platformă ce facilitează legătura licee - companii pentru a oferi adolescenților o perspectivă practică asupra organizațiilor și joburilor existente și viitoare, sprijinindu-i astfel să-și aleagă cât mai informat cariera.

citeste mai mult
https://dentfamily.ro/
https://cleopatra-esthetics.ro/
Actualitate Politică Social Eveniment Interviuri Sănătate Editorial Sport Anunțuri Joburi Turism

Termeni și condiții - Politica de confidențialitate - Politica cookies
© 2024 Câmpina TV