Argumentele primarului Alin Moldoveanu pentru realizarea pasajului subteran și schimbările urbanistice din zona delimitată de PUZ

Actualitate (Categoria articolului)

Într-o conferință de presă organizată astăzi, primarul Alin Moldoveanu a vorbit despre Planul Urbanistic Zonal care vizează centrul municipiului Câmpina. După cum știți, PUZ-ul se află în faza de consultare publică, înainte de a intra în dezbaterea Consiliului Local. Iar pasajul subteran este parte a acestui PUZ.

“Un grup de oameni, atât în zona centrală și nu numai, cât și în mediul online, au creat panică în municipiul Câmpina, în ceea ce privește pasajul subteran. Că traficul de pe DN1 va fi deviat prin acest pasaj, că lucrarea va dura minim cinci ani, că vor dispărea 300 de locuri de parcare, că se va crea poluare fonică în timpul lucrărilor, că se vor distruge străzile adiacente zonei centrale din cauza utilajelor, iar cel mai grav, că va fi slăbită rezistența blocurilor și vor pica. Astfel, au creat panică! Îmi doresc să nu fie printre ei și consilieri locali, pentru că domnii și doamnele consilier au semnat documente privitoare la acest obiectiv. Nu poți să spui că pică blocurile, normal că omul se sperie, nu poți să spui că se mută traficul din DN1 prin pasaj, nu poți să spui că devine centrul un șantier din cauza pasajului, când tu, consilier local, știi foarte bine că tot centrul și 178 de străzi vor fi sparte pentru modernizarea rețelei de apă, de către HidroPrahova, cu fonduri europene ”, a spus primarul Alin Moldoveanu.
Primarul a mai afirmat că sunt semnate contracte de finanțare atât pentru pasajul subteran, cu fonduri europene, proiectare cu detalii de execuție, cât și pentru zona de deasupra, tot proiectare cu detalii de execuție. “Aceste lucruri au fost aprobate de consilierii locali în unanimitate. De asemenea, în bugetul local a fost aprobată de consilieri finanțarea pentru acest PUZ. Tot Consiliul Local a aprobat Strategia de Dezvoltare Locală, în care este inclusă modernizarea centrului, prin realizarea pasajului și a zonei de deasupra acestuia. Când ne-am apucat de elaborarea PUZ, după semnarea contractului, am procedat conform legii și am înaintat adrese către 16 asociații de proprietari și 782 societăți comerciale, cărora le-am cerut punctul de vedere. Am primit și 14 sesizări la care, bineînțeles, le-am răspuns. Câmpina oricum va deveni un șantier prin proiectul de modernizare a rețelelor de apă, de care avem mare nevoie, vă amintiți problema cu Clostridium. Avem nevoie de o dezvoltare durabilă, corectă și coerentă în Câmpina, iar singura sursă de finanțare o reprezintă fondurile europene! Este nevoie de o schimbare, de o modernizare a întregului municipiu și avem această posibilitate de a lua fonduri europene inclusiv pentru proiectare, nu doar realizarea investiției”, a mai spus Alin Moldoveanu.

Planul Urbanistic Zonal nu vizează doar pasajul și spațiul pietonal de deasupra, ci o zonă mult mai mare, de 35,5 hectare, de la intersecția Bulevardului Bălcescu cu Strada Orizontului, până la Biserica de la Brazi, cu tot cu străzile adiacente. Referitor strict la pasaj, primarul Alin Moldoveanu spune: “Termenul de realizare a unei investiții cu fonduri europene este de doi ani cu încă un an extensie. Dar în doi ani trebuie să o termini. Eu nu-mi doresc nici doi ani să dureze execuția. Vom fi foarte atenți ca în caietul de sarcini să trecem ca la licitație să poată participa doar societăți cu experiență la valoarea proiectului. Dar câmpinenii să nu uite că 178 de străzi din oraș vor fi sparte și atunci cred că este cea mai bună gândire să unim aceste lucrări pentru a nu mai sparge din nou Câmpina”.
În privința modificării regimului de înălțime a clădirilor, la P+12 în zona delimitată de PUZ, primarul Alin Moldoveanu a precizat că nu este neapărat vorba despre zonele imediat adiacente bulevardului central. “Când sunt investitori care vor să vină să investească, să-și facă sedii de firmă, normal că o dezvoltare a municipiului Câmpina înseamnă și un contact foarte bun cu investitorii. Să nu uităm un lucru. Câmpina nu se mai poate dezvolta pe orizontală, este mărginită de râurile Prahova și Doftana. Și atunci nu este posibilă decât o dezvoltare pe verticală”.

Cele mai importante momente din conferința de presă le puteți urmări în materialul video.

4770 vizualizari
5

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Adrian Tranulis 04.08.2022 21:25 Domnule Primar, Într-o țară civilizată dacă se fac lucrări de mentenanță (exe. reparații/schimbări de conducte ...) se pun anunțuri dinainte pe tot traseul pentru înștințare (cu amploarea și durata lucrării) și se execută rapid și cu minim de deranj. Un om civilizat (sau instituție) începe cu cererea scuzelor pentru neplăcerile produse și garantează cu responsabilitatea sa (sau a ei), pentru termenele estimate. În Japonia își face seppuku pentru onoare, dar nu suntem acolo. Spuneți că ați lansat invitații la discuții cu ˝n˝ asociații de proprietari, cu ˝N˝ deținători de firme comerciale, etc. dar că nu s-a manifestat interes din partea acestora. Corect. Comunicarea a fost însă, din start, nepotrivită. De ce nu ați făcut, ca la alegeri, când pe toate gardurile erau chipurile de votat ? Mizați pe online, chiar credeți că toți câmpinenii stau cu ochii pe internet ? Am aflat de acest plan și de la început mi-am exprimat nedumerirea utilității, am vrut explicații. A fost o întrunire cu ˝specialiști˝ despre proiect, nu despre utilitate. Din ultima conferință de presă aflu că se prevede schimbarea unor conducte importante (dar nu numai în centru, ci în tot orașul și nu precizați că se fac numai ˝2+1˝ ani), cu refacerea apoi a suprafețelor afectate, corect ca motiv de săpături, dar care-i utilitatea unui pasaj de mobilitate ? Citez din memorie câteva din argumentele D-voastră pentru pasajul de mobilitate ... Evitarea traficului – nu-i intens și nu va mai crește de speriat (prețul carburanților, lipsa locurilor de parcare, scăderea locurilor de muncă, etc. sau poate știți de investiții viitoare pe care noi nu le întrevedem) Evitarea accidentelor – se puteau face toate trecerile de pietoni cu val denivelat (cum sunt în toate țările din Europa, pentru reducerea vitezei), nu benzi meschine degradabile pe ici pe colo, fermitatea celor care supraveghează circulația, educație (o să spuneți că nu-i treaba D-voastră), Evitarea poluării cu gaze de eșapament, zgomot. Care poluare ? că nu-i trafic, iar viitorul este electric. Apropo, în trecere, amintiți doar despre o rețea de prize de alimentare auto, pe când ? dacă vreți să crească numărul mașinilor electrice. Parcare subterană. Argument solid. Nu se precizează însă dacă parcarea va fi cu plată, sau nu și nici cum s-a ajuns la cifra de 200, din ce estimări ? De ce nu o parcare subterană la piața centrală ? Spații verzi 8000 mp, zeci de arbori plantați (din soiuri scumpe). Cam în câți ani cresc ca să-și producă efectul ? Spații de recreere și de joacă multiple (nu prea sunt verzi tot anul, mai trebuie și îngrijite, dezăpezite, din când în când. Avem exemplul actualelor spații de joacă care arată jalnic (de la bazinul de înot până la bazinul de pe Câmpinița) Vă dau eu un alt motiv pentru săpături – adăpost antiaerian. Care-i situația lor în Câmpina conform legislației actuale? sunt funcționale ? se face campanie de informare a populației, se fac exerciții ca într-o țară civilizată? (Vreau prea mult). Moderarea termică (vara), protecția UV – motivare pentru gîgă, nu-i pădure. Vă mai sugerez un argument – closete publice civilizate (cu taxă). Bulevardul a avut unul ˝la leu˝, acum cafenea, mai e unul în piață. Creșterea/favorizarea turismului – turiștii vin să vadă muzee, construcții impresionante sau vestigii, expoziții, spectacole (culturale sau sportive), pentru distracție sau recreere, peisaje, gastronomie, ...nu pasaj de mobilitate, cu o gară nemodernizată (apropo miroase a pipi în pasajul subteran al gării), autogară de rușine, transport învechit și necivilizat și altele nedorite. Neseriozitatea argumentelor, inițial vehiculate, au făcut ca cei care au votat (consilierii) nefiind suficient documentați, să voteze ˝pentru˝ și vă acoperiți cu votul lor. Și ei sunt de vină că nu și-au înștiințat și consultat cetățenii, ce i-au ales, de ce-i așteaptă, de ce se pregătește, ca să gândească de două ori cum să ridice mâna. Un oraș modern înseamnă mult mai mult decât un pasaj subteran, de fațadă, iar în rest nepăsare și ruină. Vă dau un exemplu: cineva în campania electorală, cu o agendă, argumenta cu realizări pavarea/modernizarea scărilor și a spațiului din centru, frumos, mergeți în spate la blocul cu Telekom și vedeți scările, la nici 100 de metrii de marea realizare. Câmpina a avut un primar care a asfaltat toate străzile prin 1955, la 5 dimineața era în piață și pe străzi ... alte vremuri, vorbea cu oamenii, cu timpul s-au pierdut bunele obiceiuri de a gospodării o urbe. Vrem să construim (chiar inutil, mă refer la aprobări dubioase – scheletul de beton de ˝la Odor˝, zvonul cu bloc la fostul Teatru de vară, de lângă primărie ... Poșta actuală, meschină, fosta, din centru, nefolosită), și nu suntem în stare să menținem. Am văzut multe comentarii (civilizate sau mai puțin) și se vede cine vrea pasaj și cine vrea cinematograf, școală, ștrand (au fost 3), terenuri de sport și locuri de joacă neruginite, parcări, comerț civilizat, spital (ca cel de la Poiana, sîc ..) în oraș, curățenie, respect .... multe altele și mai ales locuri de muncă. În conferința de presă ați spus că ați răspuns și că răspundeți la mesajele primite (...numai să aveți timp). Nu am pretenția că am dreptate, alții o vor face sau nu, dar aștept un răspuns. Cu considerație, Adrian Tranulis (câmpinean de generații).
  • Dacul Suveran 04.08.2022 23:28 Buna ziua Campineni! Incep prin a va marturisi ca nu am acultat ce spune primarul, dar am citit cu atentie articolul. Aici este problema! Unii cetateni (printre care este si subsemnatul) sunt realisti, considerand fantasmagonica investitia in pasajul subteran care ar fi putut avea sustinere daca in oras aveam o platforama industriala ce putea ocupa peste 50% din forta de munca. In situatia in care se prezinta orasul, ce pierde cca. 20% din populatie in 10 ani, o reorganizare stradala, a parcurilor este de ajuns. Dezastrul ce il poate produce o asemenea lucrare este constientizata de multi cetateni, sa nu mai vorbim ca doar dupa ce super indivizii din constructii au executat o canalizare m-au determinat fortat sa refac fatada casei deoarece din alb ajunsese gri.. Despre refacerea instalatiilor de apa potabila pe 178 de strazi, cred ca un atac aerian ar crea mai putin discomfort decat Hidro Prahova si compania... Solutia pentru parcari poate fi rezolvata prin constructia unei parcari supraetajate de 200 locuri, curatenia trotuarelor de masini si reorganizarea sensurilor unice cu permiterea de parcare doar pe o parte. In sfarsit putem cu usurinta constata ca la numarul mare locuitori permite angajarea a inca 100 de bugetari la Primarie.. Glumesc! Reducerea cu 60% a personalului de prisos din primarie devine necesara... Campineni---aveti grija sa nu ii mai lasati sa inchida Spitalul Municipal, ca nu l-au construit neo-marxistii tradatori.. Respect!
  • Anonim 05.08.2022 08:09 ”Îmi doresc să nu fie printre ei și consilieri locali, pentru că domnii și doamnele consilier au semnat documente privitoare la acest obiectiv”. - Modoveanu. Aceasta suna a amenintare la adresa membrilor CL si acestia ar trebui sa reactioneze dur. In fata argumentelor, orice om DE BINE isi poate schimba pozitia. Moldoveanu spune ca lucrarea va dura un an. MINTE! De la primarie se stie (ca nu toti care-i zambesc in fata sunt cu el) ca lucrarea va dura (daca va incepe vreodata) intre 5 si 7 ani, NU de la oamenii care ”au creat panica”. Asta (Moldoveanu) ar spune ca pasajul se face peste noapte ca sa pacaleasca naivii!
  • Coco Channel 07.08.2022 06:53 Domnu primar,lucrarile la pasaj vor afecta grav constructiile din jur!Nu vrem sa apara un nou turn inclinat.Apropo,de ce nu este daramata aceasta constructie hidoasa?Singurul lucru bun ar fi parcarea supraetajata.Dar Dvs. nu va ganditi la cetateni,doar la propriile interese,sa ma exprim eufemistic.Gargara cu investitorii e veche si penibila.Orasul va arata ca dupa bombardamentele americane din 1944,alegerile din 2024 sunt ca si pierdute de Dvs.,daca va apucati sa ''arati'' orasul!
  • Anonim 07.08.2022 14:41 Pentru Coco Channel: aveti mare dreptate, dar vedeti ca-l deranjeaza ca vorbim anonim :) Sper sa se organizeze o petitie online impotriva acestui proiect - pasaj subteran!

Actualitate

1011 vizualizari
03 dec. 2022 19:25

Contaminare cu țiței și apă sărată la Câmpina. Garda de Mediu a amendat operatorul responsabil cu 50.000 lei

Garda de Mediu Prahova a anunțat că a aplicat o amendă de 50.000 lei unui operator care desfășoară activități de extracție a hidrocarburilor pentru contaminarea unei suprafețe de aproximativ 60mp cu țiței și apă sărată.

1608 vizualizari
03 dec. 2022 13:14

Tutunul dăunează... libertății. Un bărbat de 33 ani din Adunați a ajuns în arestul Poliției după ce a furat 30 pachete de țigări

Un bărbat de 33 ani, din comuna Adunați a ajuns în arestul Poliției, după ce a furat chiar de Ziua Națională a României 30 pachete de țigări și suma de 250 lei, din incinta unei societăți comerciale din localitate. Polițiștii au stabilit că furtul a avut loc în seara zilei de 1 decembrie, bărbatul fiind depistat și reținut chiar a doua zi.

Alte stiri recente

409 vizualizari
03 dec. 2022 21:04

Câmpineanul Darius Coman a câștigat proba de 100m bras la Concursul Țărilor Central Europene, de la Praga

Performanță excepțională pentru sportul câmpinean, după ce în cursul serii de sâmbătă, câmpineanul Darius Coman, de la Barracuda Câmpina, antrenat de Gabriel Cojocaru, a câștigat proba de 100m bras la Concursul Țărilor Central Europene, care are loc la Praga, în capitala Cehiei.

618 vizualizari
03 dec. 2022 19:16

Concert caritabil organizat de liceenii câmpineni în beneficiul copiilor cu autism

Concertul "Zâmbete de sărbători" este organizat la Casa Tineretului de Grupul Informal de Inițiativă PeaceJam Câmpina, fiind un concert caritabil cu tineri artiști locali. Intrarea este liberă, iar publicul va putea face donații care vor ajunge la Asociația ”Glasul Autismului” din Câmpina.