V-am prezentat zilele trecute o parte dintre schimbările care au intervenit în transportul public județean de persoane, odată cu intrarea în vigoare, de la 1 ianuarie 2024, a noului program și noilor tarife aprobate de Consiliul Județean Prahova.
Traseele pentru transportul de călători în județul Prahova au fost împărțite în 12 grupe, iar la nouă dintre ele au fost semnate contractele cu câștigătorii licitației organizate de Consiliul Județean. Un lucru bun este acela că tarifele sunt diferențiate pe distanțe, de exemplu, un bilet de călătorie de la Poiana Câmpina la Câmpina nu mai costă cât biletul de la Poiana la Bănești, referindu-ne aici la traseul Gară-Centru-Bănești.
Cel mai neplăcut lucru este acela că a fost desființat traseul Câmpina-Ploiești și retur, practic traseul cu cele două municipii ale județului drept capăt de linie. Sigur, există două trasee care leagă Valea Prahovei de Ploiești, cu pornire de la Azuga, unul trece prin Breaza, altul doar prin Nistorești, ambele cu oprire în Câmpina. Dar nu este același lucru, în special pentru navetiști, deoarece microbuzele vin deja aglomerate și, după cum se știe, nu este permisă călătoria pasagerilor în picioare. În plus, Câmpina nu înseamnă... doar Câmpina, ci și comunele din jur, deci mai mulți călători.
Încercăm să înțelegem rațiunea pentru care a fost desființat acest traseu, după atâția ani. Cine a făcut-o, se știe, Consiliul Județean, cel care a stabilit traseele județene, le-a împărțit în grupe și le-a scos la licitație. Dar de ce a făcut asta? Este o întrebare la care tot Consiliul Județean ar trebui să răspundă. Știe CJ în ce situație a pus navetiștii? Dar pe elevii din zona Câmpina, care învață la Ploiești? Știe CJ cum se circulă pe Valea Prahovei și că este imposibil de respectat programul microbuzelor care vin de la Azuga?
Cine reprezintă interesele câmpinenilor în această poveste care arată fix ca o bătaie de joc la adresa celui de-al doilea municipiu al județului? Ultima întrebare este retorică...
Să compari Câmpina cu Parisul este aproape o impietate... Și, totuși, păstrând proporțiile, măcar la nivel de principiu, de ce nu?!
Au trecut și alegerile locale din 9 iunie 2024... La Câmpina, mulți au considerat o surpriză victoria Irinei Nistor (PSD) în fața lui Alin Moldoveanu (PNL). Poate că da, poate că nu, dar în rândurile următoare vom prezenta argumentele pentru care credem că, după acest scrutin, câmpinenii au așteptări mai mari de la Irina Nistor decât au avut de la Alin Moldoveanu în 2020.
Se apropie alegerile locale. Pentru a progresa noi, ca și comunitate, probabil că este necesar ca de la un ciclu electoral la altul să schimbăm câte ceva, mai ales acolo unde sunt identificate unele probleme. Iar dacă în rândurile candidaților pare mai greu, măcar electoratul ar trebui să devină mai pretențios și să le ceară celor care le bat la ușă în precampanie și campanie mai multă responsabilitate.
Petardații sunt acei oameni care simt o satisfacția maximă aruncând cu petarde și pocnitori. Din noiembrie și până după Sfântul Ion, aceasta este singura lor distracție. Le crește inima invers proporțional cu neuronul pe care îl mai au. Petardații sunt acei oameni “educați” să se amuze de sperietura unei bătrâne sau disperarea unui animal. Sunt acei oameni care, cu toate avertismentele publice posibile, continuă să dea dovadă de ignoranță sau inconștiență și își bat joc de cei din jur, care trebuie să le suporte “distracția”.