În mod cert, mulți dintre dvs. ați mers în străinătate și ați văzut, în cartierele orașelor mai mici sau mai mari, băcănii, brutării, patiserii, măcelării, aprozare etc. Magazine mici, cu produse tradiționale, produse sănătoase și, poate cel mai important, produse autohtone. Mezeluri, brânzeturi, pâine, vinuri, carne, fructe și legume, toate produse acolo, la ei, în țara lor. Și se vând bine, bine de tot. Poate ați văzut piețele de week-end, unde producători din zona respectivă vin să-și vândă produsele. Producători adevărați, cu marfă de calitate. Iar francezul, sau italianul, sau spaniolul, sau portughezul aici își lasă banii, în magazinele cu produse tradiționale, în piețele cu produse sănătoase, nu în supermarketuri, ca la noi. Cu alte cuvinte, își lasă banii în economia națională. Pe când noi ce facem? Îi îmbogățim pe alții. Ne bucurăm că vine Kaufland, că vine Lidl, că vine Profi sau altul asemeni lor, credem că e bine, că se creează locuri de muncă noi, că e minunat să ne plimbăm cu căruțul prin marele magazin și să îl umplem cu tot felul de produse alimentare de calitate îndoielnică și la prețuri care ni se par rezonabile. În realitate, lucrurile stau diferit și le vedem doar dacă vrem să le vedem.
Aceste supermarketuri pe care le iubim atât distrug încetul cu încetul economia românească. De fapt, asta fac toate marile corporații, nu doar Kaufland, Lidl, Carrefour, Profi etc, ci și OMV, și chiar marile mall-uri. Ne iau banii și îi trimit în străinătate, pentru că toate sunt afaceri ale străinilor. Creează locuri de muncă doar în aparență. În realitate, distrug multe locuri de muncă, pentru că elimină de pe piață micile magazine, diverși furnizori, producătorii locali. Iar noi, românii, punem umărul la eliminarea românilor. Îi dăm la o parte pe ai noștrii, pentru a le umple buzunarele străinilor. Străini care, în țara lor, nu-și vor permite niciodată să vândă otrăvurile pe care ni le vând nouă. Și nici să aibă prețuri diferite la raft și la casă. Și nici să expună tot ce au mai prost și mai stricat doar pentru că trebuie vândut. V-ați întrebat vreodată de ce nu găsiți produse românești în supermarketuri? Sau ce salarii au angajații români din aceste supermarketuri? Sau de ce se extind inclusiv în orașele mici, de ce se bagă chiar și prin cartiere? Pentru că în această țară au găsit oameni dispuși să cumpere iluzii.
Mă întreb ce s-ar întâmpla dacă într-o bună zi nu vom mai merge să cumpăram nimic din supermarket, de la mall sau de la OMV. Dacă am cumpăra doar produse românești și doar de la firme autohtone. Dacă am face asta din ce în ce mai mulți și din ce în ce mai des. Oare nu ar începe să prindă viață micile afaceri, o băcănie, o patiserie, o brutărie, o măcelărie etc? Oare nu s-ar crea locuri de muncă? Oare nu ar crește și nivelul de trai? Oare nu merităm să trăim mai bine și mai sănătos? Oare cât vom mai fi o colonie, doar o colonie?
În multe țări, mai puțin în România, există un adevărat cult pentru cinstirea memoriei înaintașilor.
Se spune despre simțul umorului că este apanajul oamenilor inteligenți... În aceste condiții, este și mai îngrijorător că, de o vreme încoace, simțul umorului pare să dispară.
Să compari Câmpina cu Parisul este aproape o impietate... Și, totuși, păstrând proporțiile, măcar la nivel de principiu, de ce nu?!
Au trecut și alegerile locale din 9 iunie 2024... La Câmpina, mulți au considerat o surpriză victoria Irinei Nistor (PSD) în fața lui Alin Moldoveanu (PNL). Poate că da, poate că nu, dar în rândurile următoare vom prezenta argumentele pentru care credem că, după acest scrutin, câmpinenii au așteptări mai mari de la Irina Nistor decât au avut de la Alin Moldoveanu în 2020.