Dezbaterea privind transportul public din Câmpina, un spectacol cu gust amar...
- Actualitate -
Precedenta dezbatere publică organizată la Câmpina, pe tema celebrului Plan Urbanistic Zonal (PUZ) care include și pasajul subteran, a fost o amintire urâtă. Cu multe contre, manipulări și momente jenante. O dezbatere care a arătat o scindare fără precedent a Câmpinei. O dezbatere care ne-a lăsat un gust amar, în ciuda subiectului extrem de important și a interesului stârnit în jurul acelui subiect. La aproximativ o lună de la acel moment, o altă dezbatere, de această dată privind transportul public local. Chiar dacă subiectul este extrem de important, a fost o reproducere la o scară mai mică, mult mai mică, a aceluiași spectacol.
Dezbaterea publică privind transportul local de persoane ne-a lăsat un gust amar în primul rând din cauza lipsei de interes din partea câmpinenilor, care par a se manifesta doar pe rețelele de socializare cu privire la această problemă. Chiar dacă este adevărat că doar 5% dintre câmpineni folosesc transportul public local (conform studiului de trafic realizat la comanda Primăriei), la dezbatere a fost... un singur cetățean, Marian Nistor, cel care a și solicitat, în numele Asociației ”Pentru Câmpina”, această dezbatere. Nimeni altcineva nu a mai fost interesat de subiect! În aceste condiții, dezbaterea s-a transformat rapid într-o dispută aproape personală între primarul Alin Moldoveanu și ”cetățeanul Nistor”, așa cum a fost numit de către primar, în mod repetat, (încă) șeful PNL Câmpina, Marian Nistor. ”Proiectul nu aduce niciun plus pentru transportul public local și nu are nicio prevedere care să îi determine pe câmpineni să folosească mijloacele de transport public în detrimentul mașinii personale. Sau, poate, asta se și dorește”, a spus Marian Nistor. La problemele punctuale semnalate de Marian Nistor - corecte sau nu, nu ne pronunțăm, deși asupra unora dintre ele noi am fost primii care am ridicat unele semne de întrebare - primarul Alin Moldoveanu a răspuns într-o primă fază cu citate din lege, după care, atunci când discuția s-a mai aprins, a precizat că va răspunde în scris. În cele din urmă, după un dialog care nu face cinste nici adminsitrației locale, nici societății civile câmpinene, Marian Nistor a formulat și câteva ”obiecții cu valoare de recomandare”, asupra cărora i se va răspunde în scris, după o consultare a administrației locale cu specialiștii care au realizat documentația supusă dezbaterii. Iar aceste subiecte sunt: mijloace de transport de 14 locuri în locul celor de 8 locuri; tarife diferențiate în funcție de numărul de stații parcurse; reducerea procentului de mașini cu o vechime mai mare de 10 ani de la 50% la 30%; creșterea numărului de tichete acordate pensionarilor. Concluzia dezbaterii i-a aparținut ”cetățeanului” Marian Nistor: ”până la urmă, rostul acestui proiect este acela de a crește procentul de 5% dintre câmpineni care vor folosi de acum încolo transportul public local”. Dar cu va fi posibil acest lucru, vom vedea și în urma dezbaterilor din Consiliul Local. Sigur, au rămas multe întrebări nerostite și multe răspunsuri nedatate. Dar cum interesul câmpinenilor a fost atât de mic față de dezbaterea pe acest subiect, probabil că nici nu sunt lucruri importante pentru o comunitate care tinde încet-încet să meargă cu mașina, oriunde și oricând. Ne-am fi dorit o altfel de dezbatere pe o temă atât de importantă, dar nu a fost să fie nici de data asta. Precizăm faptul că, alături de reprezentanții Primăriei și de Marian Nistor, la dezbatere au fost prezenți și (doar) doi consilieri locali - Valentin Crețu și Cosmin Raț.
11 Oct 2022 21:57 3986 vizualizari
17.10.2022 14:01 Nistor Eu nu am cunostinta ca societatea Eliro ar fi injurat pe dl Tiseanu.De asemenea nu au primit fonduri de la primarie.Nu confundati subventia catre cetateni cu fondurile.Nu transportatorii decid ce fel de autovehicule, autobuze sau microbuze crcula pe trasee. Ei liciteaza pe o documentatie intocmita, dupa caz, de catre Primarie sau Consiliul Judetean.Pentru a se calcula ce fel de autovehicule sunt necesare pe trasee se fac studii de oportunitate de catre firme specializate.Taseele interne ale municipiului nu sunt atractive pentru transportatori pentru ca au foarte multe probleme gen:strazi foarte proaste, uzuri si consumuri de carburant foarte mari ale masinilor pentru ca se circula in interior, concurenta facuta de Bolt si alte firme de taxi,etc.Pana cand nu se va subventiona transportul public de persoane la fel ca in tarile civilizate nu vom avea un transport ca acolo. Asta este clar.
13.10.2022 21:34 Specialistii au spus... ...au dres, au facut, samd :)) Oare stiu campinenii ca firma respectiva de ”specialisti” pe care primaria a angajat-o sa faca un studiu de oportunitate de toata jena, e dintre cele care nici nu platesc TVA, si are 0 angajati ? Si nici macar nu are cifrele declarate pe anul trecut ? Despre ce vorbim aici, ce fel de specialisti sunt acestia, care sfatuiesc o primarie sa ignore niste cerinte de minim bun-simt in transportul public, cum ar fi puntea joasa ca sa intri fara mare efort de pe trotuar inauntru, sa nu trebuiasca sa urci, plafonul inalt ca sa nu te apleci ca intr-o hruba cand intri in masina, spatiul generos de miscare si de stat in picioare, bare de sustinere pentru stat in picioare, scaune puse doar pe margine ca la metrou (microbuzele moderne asa au), scaune pentru adulti (nu pentru copii, cum sunt cele din masinile de acum), plus spatiu suficient pentru bagajul fiecarui calator, sa nu mai zic de obligativitatea curateniei exemplare, fara elemente uzate, sa nu mai zic de a impune o anumita plaja de temperatura acceptatata, care sa fie asigurata in permanenta, sa nu mai zic de minime cerinte de comportament elegant din partea soferilor, de interzicerea oricarei muzici pentru a respecta tihna calatorilor, si cate si mai cate reguli de minima civilizatie, care ar trebui impuse de autoritatea locala si care ele in sine fac transportul in comun atractiv. De impunerea unui program respectat cu strictete si afisat in fiecare statie, si asa mai departe. Toate astea lipsesc, pentru ca nu exista dorinta de a face un transport in comun atractiv. De aceea s-a ales o firma de mana a treia pt sudii, care sa lucreze dupa instructiuni - ca si in orice alt studiu comandat in ultima vreme. Citind studiul de oportunitate, zici ca l-au scris transportatorii locali dupa nevoile lor, nu niste specialisti capabili, care sa lucreze in interesul cetateanului. Specialistii seriosi nu s-ar manji cu ineptii la comanda unei administratii incompetente si fara educatie, care nu e capabila sa aplece urechea la cei priceputi si cu viziune in domeniul lor, ci alege marunti executanti de ordine, se inconjoara numai cu Dorei mediocri, cel mult...
13.10.2022 15:55 ALEXIA LA PRIMARIA CAMPINA NU SE INTELEGE UN LUCRU (respectiv dl primar);
sa pui intrebari, sa ti se raspunda, sa colaborezi, sa tii cont de faptul CA NU ESTI CEL MAI DESTEPT SAU CEL MAI TARE DIN PARCARE, CA POATE SUNT OAMENI CARE RIDICA PARERI PERTINENTE, nu este un lucru rau si nici nu va fi vreodata. In viata trebuie sa inveti, sa asculti si parerile, problemele expuse de altii. DIN PACATE, VAD CA ACEST LUCRU NU SE POATE.
P.S. - fara suparare, dar din afara nu mi se pare ca sunteti echidistanti. V AM APECIAT, DAR MIE IMI PLACE CA ATUNCI CAND OMULUI TREBUIE SA I SE ATRAGA ATENTIA CA GRESESTE SA SE FACA ACEST LUCRU, IAR CAND TREBUIE LAUDAT SA FIE LAUDAT. M-AM SATURAT DE LIPSA DE CONSISTENTA A UNORA SI DE INCERCAREA ”ALTORA” DE a-l scoate alb imaculat, cavaler pe cal alb care vine sa ne salveze, dar din pacate CAVALERUL cade dupa cal.
12.10.2022 16:30 Admin Pt anomimul de la ora 9.10 și 9.23 (este același): dvs considerați că un anonim merită un răspuns? Ieșiti cu nume, prenume și față și discutăm orice argumente!
În caz contrar, rămâneți ce sunteți - un anonim - și nu vă vom mai răspunde a doua oară.
Iar dacă tonul comentariilor dvs va continua să fie același, nici nu le vom mai publica!
12.10.2022 11:01 Alex Oamenii s au saturat de circ. 14 locuri pe Voila în cotetele alea. Am ajuns sa nu ne respectam între noi în Câmpina. Mai tine minte dl Nistor ca cei de la Eliro înjurau primarul care era, adică pe mr Tiseanu iar el le dădea fonduri. Sa retina toți transportatorii din Campina urmatoarele: traseele nu sunt de maxi. Cu maxi ieși la o serbare pe Muscel, cari lumea de la mort. La o nunta, excursie închiriezi autobuz. Gara Bănești nu e de maxi, Voila, Breaza, etc nici atât. Mai punem sictirul și limbajul soferilor, dacă a ți fi invitat reprezentanții Geamila, Eliro, Ave Diana, Autogara Com circul era complet. Pe nervii călătorilor. Doar sunt experți și intelectuali, și au replica la orice. Chiar ne iau de prosti!
12.10.2022 09:26 Dragos Un lucru este clar, pimarul refuza dialogul, duce în derizoriu orice discutie si cand nu vrea sa raspunda sau nu stie spune ca va raspunde in scris. Vorbeste numai domnia sa, specialistii nu au voie pentru ca poate vor spune si altceva.
Au fost in sala doi consilieri locali si poate vor continua discutia in consiliul local.
Trebuie sa ai mare rabdare si nervi de otel ca sa ramai calm si sa te poti purta civilizat in astfel de momente. Dar ce sa facem, asta am ales asta avem. Daca in consiliul local nu se va modifica nimic, timp de 4 ani vor avea acelasi tip de transport public gen Eliro.
12.10.2022 09:23 Anonim Ce raspuns da Moldoveanu, ca el n-a fost in stare la o luna si 6 zile de la dezbaterea din septembrie sa le raspunda oamenilor la intrebari. Minte de ingheata apele si dvs. ii tineti isonul. De ce nu insistati sa dea raspuns oamenilor si sa publicati raspunsurile? A ridicat dl. Musat problema contractului ala si a celor 180 de zile depasite, a zis ca da raspuns, a vazut cineva raspunsul?, a zis doamna aia de arhitecti sa dea declaratie ca n-au conflicte de interese, a zis ca le cere el personal si vor da raspuns, a vazut cineva raspunsul? NU, mai multe doamne si domni au cerut referendum, a dat vreun raspuns?, NU! A aratat dl. Nistor cat minte si a zis ca va raspunde scris, a raspuns? NU! I-a zis domnul ala ca a facut el calcul, economist fiind, ca acest proiect face cel putin 50 milioane euro si l-a intrebat de ce tot insista el si Briciu ca nu se pot lua bani decat pe acest proiect cand sunt atatea axe deschise, a zis ca raspunde. A raspuns? NU! (aici va raspund eu: ei insista cu acest puz pentru ca nu sunt capabili sa faca alte proiecte sa ia bani pentru lucruri chiar utile pentru oras) De ce nu-l luati la intrebari sa le raspunda oamenilor? Dvs. tot in oameni dati ca n-au ”cultura dialogului” cand v-a explicat cineva in comentarii ca n-ai cum sa ai cultura dialogului cu un individ care vorbeste NIMIC o ora lasandu-i pe oameni sa vorbeasca 4 minute si intrerupandu-i la fiecare 20 de secunde. Haideti ca sunteti culmea! Si da, ma astept ca nici acest mesaj sa nu fie postat ca de, dvs. ”aveti cultura dialogului” prin cenzura.
12.10.2022 09:01 Anonim Vedeti dvs.: daca participa cetatenii ii apostrofati ca n-au ”cultura dialogului” desi o dezbatere asta inseamna doua parti cu pareri diferite care dezbat. Daca nu participa, de ce nu participa si neparticiparea lor v-a lasat un gust amar. Vad ca orice face cetateanul, dvs. aveti un gust amar. Dar nu pareti a avea gust amar cand Moldoveanu manipuleaza, minte de ingheata apele, e obraznic cu oamenii, e si agramat, isi retrage proiectele daca considera ca mai are de cumparat consilieri etc. Astea nu va deranjeaza? Astea sunt normale din punctul dvs. de vedere? Stiu, stiu, comentariul meu nu va fi postat.
Poliția a amendat Consiliul Județean Prahova pentru accidentul de azi-noapte în care au fost implicate trei vehicule și 24 persoane
Poliția a amendat Consiliul Județean Prahova, ca administrator al drumului județean pe care a avut loc accidentul din noaptea de marți spre miercuri, în care au fost implicate trei vehicule și 24 persoane. Amenda este de 4.252,50 lei și a fost aplicată pentru... starea necorespunzătoare a drumului.
Două microbuze și un autotren, implicate într-un accident în Prahova. 12 persoane au ajuns la spital
Accident cumplit, noaptea trecută, pe o șosea din Prahova, în localitatea Ariceștii Rahtivani. Două microbuze și un autotren au fost implicate în accident, iar 12 persoane au ajuns la spital.
Brebu - o comună înghețată. Primarul Adrian Ungureanu refuză să deszăpezească străzile!
Ceea ce se întâmplă la Brebu depășește de mult nu numai limitele normalului, dar și ale... altor domenii și, poate, se impune intervenția unor autorități.