Transportul public local pare să dea destule bătăi de cap administrației câmpinene. La cea mai recentă licitație pentru atribuirea contractului pentru asigurarea serviciului de transport public de călători în Câmpina nu s-a prezentat nimeni.
Povestea este destul de întortocheată. După o licitație cu destule semne de întrebare, în aprilie 2015 se încheia contractul cu societatea Eliro, care s-a dovedit o soluție extrem de proastă. De altfel, scăderea dramatică a numărului de câmpineni care utilizează transportul public - 5%, conform unui recent studiu de trafic - este, în opinia noastră, în strânsă legătură cu calitatea extrem de modestă a serviciilor oferite de această firmă. Contractul inițial a fost prelungit cu doi ani și jumătate în aprilie 2020, iar în octombrie anul trecut cu încă jumătate de an. În momentul de față, actualul contract expiră pe 30 aprilie 2023.
Ce urmează, în condițiile în care la noua procedură de atribuire nu s-a prezentat nimeni? Deocamdată, opiniile din punct de vedere juridic sunt împărțite. Unii susțin că la momentul prelungirii din octombrie anul trecut, contractul putea fi prelungit cu doi ani. S-a ales varianta prelungirii cu numai șase luni, astfel încât, s-ar mai putea prelungi contractul cu maxim un an și jumătate, adică până la 31 octombrie 2024. Alții susțin că actualul contract nu mai poate fi prelungit sub nicio formă, astfel că cea mai la îndemână soluție legală este negocierea directă în condițiile noului serviciu public de transport local de persoane, a cărei înființare a fost aprobată de Consiliul Local în noiembrie anul trecut.
Ar mai fi o discuție de făcut. În cadrul unei emisiuni la CâmpinaTV.ro, în noiembrie 2022, consilierul Cosmin Raț a vorbit despre incertitudinea oricărui viitor ofertant cauzată de faptul că nimeni nu poate spune cu exactitate când vor veni autobuzele ecologice prin proiectul cu fonduri europene aprobat deja. În fața acestei incertitudini, Cosmin Raț propusese un soi de preemțiune pentru societatea care va câștiga viitorul contract în a continua acest contract și după aducerea autobuzelor electrice. Nu s-a găsit formula juridică pentru această propunere, astfel că, poate și din acest motiv, la recenta licitație nu s-a prezentat nimeni.
Indiferent de varianta care va fi aleasă, reprezentanții administrației locale dau asigurări că nu se va pune problema ca municipiul Câmpina să rămână fără transport public local.
Ședința ordinară a Consiliului Local Câmpina de la finalul lunii aprilie a adus un scandal monstruos în rândul aleșilor locali, din unele puncte de vedere, fără precedent în actuala Legislatură.
Un cititor CâmpinaTV.ro ne-a transmis pe numărul de whatsapp 0733.388.425 o imagine surprinsă zilele trecute în centrul Câmpinei, la intersecția de la Blocul 7ABC.
În jurul orei 21.45 a zilei de marți, 30 aprilie, ISU Prahova a anunțat că a emis un mesaj RO-ALERT pentru Cornu, zona Cornu de Jos, adică spre Câmpina, privind apariția unui urs într-o zonă publică.
Societatea care asigură transportul public local de persoane în municipiul Câmpina ne-a transmis programul curselor locale în ziua de 1 Mai, precum și în prima și a doua zi de Paște, respectiv, 5 și 6 mai 2024.