De-a lungul mai multor articole v-am prezentat câteva dintre cele mai interesante aspecte din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al municipiului Câmpina, document aflat în consultare publică până luni, 13 februarie.
Acum, vă vom prezenta concluziile acestui plan și scenariul recomandat pentru a fi urmat de autoritățile locale. Acesta are un raport beneficii / cost mai mare decât al celorlalte scenarii, este considerat cel mai cuprinzător și, în plus, cuprinde proiecte cu efecte sociale care nu pot fi cuantificate. De asemenea, acest scenariu presupune rezolvarea tuturor problemelor de mobilitate și promovează un comportament mai responsabil din partea tuturor în privința deplasărilor.
Chiar dacă documentul mai conține și informații care nu au nicio legătură cu realitatea - un exemplu fiind că acum toate mijloacele de transport public cu program asigură accesul persoanelor cu dizabilități sau mobilitate redusă, ceea ce în practică nu se regăsește la niciun mijloc de transport public cu program - vă prezentăm, totuși, cele mai importante proiecte cuprinse în scenariul propus.
90 de proiecte
Nu mai puțin de 90 de proiecte sunt propuse în scenariul considerat cel mai bun pentru îndeplinirea tuturor cerințelor de mobilitate. Printre acestea, amintim:
- resistematizarea străzilor care alcătuiesc inelul central;
- crearea unui nou pod rutier și pietonal peste râul Doftana;
- modernizarea coridorului de mobilitate urbană în zona dealul Muscel;
- achiziția de autobuze ecologice (program aflat deja în derulare);
- modernizarea sistemului de transport public: eticketing, bilet turistic, sistem informare în stații și autobuze, monitorizare video internă și GPS;
- modernizarea stațiilor de transport public și instalarea de echipamente interactive;
- rețea de piste de biciclete pentru dezvoltarea mobilității alternative;
- crearea de noi spații pietonale;
- treceri de pietoni inteligente în proximitatea unităților de învățământ;
- înființarea unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară pentru transport public local.
Proiecte respinse la buget, dar... bune pentru Planul de Mobilitate
Parcurgând lista celor 90 de proiecte din scenariul propus spre adoptare în cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al muinicipiului Câmpina am avut surpriza să regăsim și două proiecte propuse recent la votul pentru bugetul local al municipiului Câmpina:
- amenajarea și reabilitarea parcărilor publice supraterane și subterane;
- construire nod rutier între DN1 și intersecția străzilor Pictor Grigorescu și Plevnei și legătură cu Gara Câmpina.
A existat o propunere la votul pentru bugetul local privind amenajarea unor parcări subterane și supraterane pe locul actualei parcări din zona Pieței, dar și pe locul fostului bazar pe Strada I.L. Caragiale, ambele fiind respinse la vot. De asemenea, și nodul rutier spre DN1 la intersecția străzilor Pictor Grigorescu și Plevnei a fost pe masa consilierilor locali, care l-au respins cu o largă majoritate, unul dintre votanți afirmând cu ironie că este vorba de un ”sens giratoriu în pantă”. Acum să-l vedem pe respectivul consilier local dacă este consecvent sau, brusc, proiectul va deveni unul bun de votat.
Un cititor CâmpinaTV.ro ne-a transmis pe numpărul de whatsapp 0733.388.425 o imagine surprinsă zilele trecute în parcarea Centrului comercial Kaufland, din Câmpina.
La ședința ordinară a Consiliului Local Câmpina de la finalul lunii aprilie, consilierul Cosmin Raț a venit cu o propunere care poate aduce 20-25 locuri de parcare pe Strada Sondei.
Noaptea trecută, pe Bulevardul Carol I, chiar pe linia dreaptă din cartierul Câmpinița, a avut loc un accident de circulație, soldat - din fericire - doar cu pagube materiale.
De la 1 mai, Cătălin Paraschiv a devenit manager al Casei de Cultură ”Geo Bogza” Câmpina, în urma câștigării unui concurs, astfel că postul de consilier personal al primarului Alin Moldoveanu, ocupat de acesta până la finalul lunii aprilie, devenise vacant.