V-am prezentat de-a lungul mai multor episoade pasaje ample din sentința pronunțată de Tribunalul Prahova în procesul în care fostul primar al municipiului Câmpina, Horia Tiseanu, a fost acuzat de fapte de corupție.
Astfel, v-am prezentat mai întâi că ”infracțiunea de trafic de influență este dovedită dincolo de orice îndoială”, apoi că ”infracțiunea de abuz în serviciu este dovedită dincolo de orice îndoială”, apoi că ”forma de vinovăție este intenția directă, inculpatul (n.n. - Horia Tiseanu) cunoscând caracterul ilegal al acțiunilor sale” și, în fine, că ”acțiunile au fost comise pentru satisfacerea unor interese personale, prejudiciind bugetul”. Vă reamintim că instanța a oprit procesul, după ce a constatat prescrierea faptelor.
De asemenea, parcurgând sentința au rămas mai multe întrebări fără răspuns... încă... asupra cărora ne vom opri în rândurile următoare.
Instanța precizează chiar în mai multe locuri că faptele de care era acuzat Horia Tiseanu s-au prescris în cursul anului 2022. Întrebarea noastră este dacă instanța știa că aceste fapte s-au prescris anul trecut, de ce a mai fost nevoie de circul amânării pronunțării în acest an de nu mai puțin de 11 ori?
Rolul unei sentințe ar trebui să fie și acela de a oferi un exemplu tuturor celorlalți, pentru că - nu-i așa, Onorată instanță - nimeni nu e mai presus de lege. Un exemplu că dacă încalci legea vei fi pedepsit. Probabil că văzând această sentință, orice primar își râde în barbă și se gândește că dacă are sprijin ”de unde trebuie” orice ”hoție” a lor, dacă va fi prins, se va bucura de prelungiri ale termenelor până se va ajunge la prescrierea faptelor. Care este rolul educativ al sentinței pronunțată de Tribunalul Prahova în acest caz?
În acest caz există suspiciunea rezonabilă că ”s-a tras de timp” în mod intenționat, cu sprijin de la un nivel foarte înalt. Pentru că, vă reamintim, după administrarea probelor, o primă instanță era gata să se pronunțe - în octombrie 2021, când faptele nu erau prescrise - dar judecătorul a fost promovat, dosarul a fost preluat de un alt judecător și a continuat până la,,, prescriere. Cine și de ce are acces la un asemenea nivel al justiției pentru a stabili cine poate fi pedeapsit și cine scapă prin prescriere? Este aceasta o justiție sănătoasă?
Nu în ultimul rând, vrem să aducem în discuție și latura umană a meseriei de judecător. Și noi ne imaginăm, în baza acestor experiențe, că lucrurile stau cam așa: vine judecătorul la serviciu și are un teanc de dosare asupra cărora trebuie să se pronunțe în ziua respectivă. Ia primul dosar. ”Al cui e?” ”Aaa, domnul Tiseanu... Amânăm că trebuie să se prescrie faptele...” Alt dosar. ”Ăsta al cui e?” ”Popescu... nu știu cine e... ce a făcut? A furat o găină că n-avea ce mânca... nu a vorbit nimeni cu mine pentru el... Pușcărie, să-l dăm exemplu societății”. Bate cu ciocănelul și gata! Și se duce acasă și pune capul liniștit pe pernă, convins că a mai trecut o zi în care și-a făcut datoria. Nu generalizm, dar este evident că se întâmplă și așa... Iar întrebarea este ce suflet trebuie să ai să iei asemenea decizii cu bună știință?
Sigur, mai erau multe alte probleme, concrete, punctuale, dar ne oprim aici... Deocamdată...

În contextul degradării grave apărute pe DN1, la kilometrul 99+100, în zona municipiului Câmpina, președintele Consiliului Județean Prahova, Virgiliu Nanu, a avut o întâlnire cu reprezentanții CNAIR, la discuții fiind invitați și prefectul județului Prahova, subprefecții și șeful ISU Prahova.

Criza apei a trecut, dar autoritățile par mai hotărâte ca oricând să ia toate măsuruile pentru a nu mai trece niciodată printr-o astfel de încercare.

În cursul serii de joi, 18 decembrie, în intervalul orar 20.00 - 24.00, lucrătorii Serviciului Rutier din cadrul Biroului Drumuri Naționale și Europene au derulat o amplă razie pe cele mai importante artere ale județului.

Proiectul de aprobarea a taxelor și impozitelor locale la nivelul municipiului Câmpina pentru anul 2026 a fost deja în procedură de transparență decizională, dar după apariția reglementărilor la nivel național privind noile taxe și impozite locale, acestea revin în consultare publică.