A doua întâlnire pe tema proiectului privind modernizarea transportului public din Câmpina a adus multe întrebări și destul de puține clarificări

Actualitate (Categoria articolului)

La Primăria Câmpina a avut loc, miercuri după-amiază, o nouă rundă de discuții pe tema accesării unor fonduri europene pentru modernizarea transportului public, mai exact pentru achiziționarea de autobuze ecologice, refacerea carosabilului și a trotuarelor de pe traseele locale de transport public, amenajarea stațiilor, realizarea de piste de biciclete și plantarea unor perdele de copaci.

Este a două întâlnire a reprezentanților administrației locale pentru a discuta despre acest subiect și, vă reamintim, inițiatorii dezbaterilor sunt consilierii locali Monica Clinciu (preşedintele Comisiei de Urbanism) şi Florin Frăţilă (preşedintele Comisiei Cultură, Sănătate și Sport). 
În ciuda ideii generoase, pe care am prezentat-o şi noi pe larg, la a doua întâlnire au fost prezenţi mai puţini consilieri locali decât săptămâna trecută (Monica Clinciu, Florin Frăţilă, Andrei Duran, Adrian Dochia, Lucian Cercel, Daniel Ioniţă). În schimb, au fost mai bine reprezentate compartimentele din Primărie – Eliza Oprescu (directorul Direcţiei de Investiţii), Didona Căliman (şeful Serviciului Urbanism), Bianca Baltac (şeful Serviciului de Achiziţii Publice şi Programe de Finanţare), Dana Hoitan şi Ana Boldojar (Compartimentul Programe de Finanţare şi Relaţii Internaţionale), Mihaela Dănescu (Oficiul Transport Avize), Monica Voicu (Direcţia Juridică), Nicoleta Hodoboc (Serviciul de Urbanism), Loredana Rugină (şef Serviciu Contabilitate). De asemenea, au fost prezenţi primarul Horia Tiseanu, viceprimarul Adrian Piţigoi, consilierul personal al primarului - Ioana Bumbăcea şi consilierul juridic al Consiliului Local - Laurenţiu Olăraşu.

După prima întâlnire, din urmă cu o săptămână, se stabilise ca reprezentanţii Primăriei să vină cu o serie de precizări, în special de natură tehnică. S-a discutat cu un consultant în legătură cu proiectul menționat, dar în loc să avem parte de mai multe clarificări, au apărut și mai multe semne de întrebare. Asta și din cauza faptului că legislaţia în vigoare este destul de stufoasă, iar birocraţia depăşeşte de multe ori orice limite, dar poate și din cauza faptului că ar fi foarte mult de muncă la un astfel de proiect și... nu prea are cine.
Concret, s-au avut în vedere trei direcţii principale de discuţie: soluţia privind viitorul transportului public local (fie continuarea contractului cu Eliro, fie încetarea lui unilaterală și înfiinţarea unui serviciu public sau chiar a unei societăţi comerciale a Consiliului Local), situaţia drumurilor care sunt deja implicate în alte proiecte cu finanţare europeană şi soluţia pentru acoperirea cu personal a compartimentului care ar lucra efectiv la realizarea unui asemenea proiect. 
Nu vom detalia fiecare aspect în parte, puteți urmări imaginile video și veți înțelege din discuții care sunt punctele nevralgice. Dar nişte consideraţii desprinse din discuţii trebuie aduse la cunoştinţa publicului larg. Am constatat că reprezentanţii Primăriei tind spre continuarea contractului cu Eliro, în vreme ce consilierii locali ar prefera înfiinţarea unui serviciu propriu sau chiar a unei societăţi comerciale în subordinea administrației publice. În privinţa drumurilor care sunt deja incluse în alte proiecte cu fonduri europene, aici fiind vorba de Calea Doftanei şi Voila, pe care ar urma să se realizeze celebra lucrare de canalizare prin HidroPrahova, toată lumea a fost de acord că pot fi introduse alte străzi din Câmpina în proiect. Şi a apărut chiar şi varianta, foarte interesantă, de a se realiza un astfel de proiect inclusiv într-un parteneriat cu Primăria Poiana Câmpina pentru un traseu nou, din municipiu (de la Pram) până la Gara Câmpina (situată pe teritoriul administrativ al comunei Poiana Câmpina).

În fine, despre problema personalului care să se ocupe de acest proiect complex, dar benefic Câmpinei, s-a discutat  intens. Sunt multe detalii tehnice, dar dacă se doreşte, suntem convinși că se găsesc și soluții. Acum, reprezentanții Primăriei Câmpina trebuie să trimită scrisori mai multor instituții (Ministerul Dezvoltării, Agenţia de Dezvoltare Regională, Consiliul Judeţean) pentru clarificarea ultimelor aspecte înaintea luării unei decizii cu privire la proiectul în cauză. În paralel, la proxima şedinţă a Consiliului Local, primarul Horia Tiseanu va veni cu un proiect de modificare a organigramei, pentru a permite angajarea de personal care să lucreze la realizarea proiectului privind transportul public. Aceștia ar fi următorii pași. Apoi, vom mai vedea. 
Oricum, noi apreciem transparenţa demersului celor două comisii ale Consiliului Local. Am participat la primele două întâlniri și o vom face în continuare cu speranța că, până la urmă, se va lua o decizie clară, se vor face pași importanți, iar Câmpina nu va rata această oportunitate de 10 milioane euro fonduri europene.

Citiți și Super oportunitate care nu trebuie ratată! Câmpina poate accesa fonduri europene pentru autobuze ecologice, piste de biciclete și reabilitarea carosabilului

Discuții la nivelul administrației câmpinene pe tema accesării de fonduri europene pentru autobuze ecologice, piste de biciclete și reabilitarea carosabilului

4554 vizualizari
2

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Apostol I.-profesor 23.10.2017 16:50 Am urmarit filmarea dvs.Ha!Ha!Ha! Ce gluma buna! E de notorietate faptul ca le-a trebuit un an de zile sa obtina toate formele pentru a putea folosi microbuzul pe care l-au primit de la minister(mai avea un pic si ruginea in curtea primariei),acum vad ca vor sa cumpere autobuze!Pun pariu ca nu vor face nimic!
  • Cristina Beja 27.10.2017 15:37 Am urmarit cu mare interes discutiile care au avut loc pe tema achizitionarii de autobuze pentru transportul local.Pot sa va spun ca am fost interesata sa licitez traseele locale in 2015.Aveam disponibile 5 autobuze marca Isuzu noi-noute,dar dupa o analiza temeinica pe care am facut-o(am mers cu masina mea pe trasee,am stat de vorba cu soferii de la firma care efectua traseul atunci despre problemele traseului,incasari si altele,am vorbit cu calatorii din statii)am realizat,ca din cauza strazilor sub orice critica o sa-mi bat joc de masinile mele si n-o sa obtin profit,din contra s-ar putea sa mai aduc si bani de acasa.Asa ca am renuntat Nu stiu cum se descurca firma care are acum traseele,dar va spun ca eu as fi dat de mult primaria in judecata ca sa-mi plateasca despagubiri pentru daunele produse la masini,mai ales ca dupa calculele mele facute atunci,am constatat ca fiecare masina parcurgea aproximativ 200 de km zilnic pe aceste "strazi"!Oare cu autobuzele noi vor circula tot pe aceste santuri,denivelari,gropi,etc??? In ceea ce priveste infiintarea unui traseu nou:Pram-Gara sansele sunt foarte mici intrucat este un traseu judetean.Deoarece exista deja un traseu care parcurge aceeasi ruta si s-ar suprapune 100%, nu se poate aproba infiintarea,fiind ilegala.Exista un precedent.Acum cativa ani s-a incercat asa ceva si a fost scandal mare.Nu cred ca si-ar asuma nimeni asa ceva. As fi si eu interesata de administrarea traseelor dupa achizitionarea autobuzelor de la UE(dar numai daca repara strazile),pentru ca am o experienta de 20 de ani in transportul de persoane,dar nu cred ca as avea sanse.Umbla vorba prin targ ca este deja data administrarea unei firme din Campina,care are multe autobuze.

Actualitate

1555 vizualizari
22 ian. 2018 11:55

Aproximativ 17 milioane lei, suma încasată la bugetul Câmpinei, în 2017, de pe populație și firme

16.917.000 lei s-au încasat anul trecut la bugetul Câmpinei din taxe și impozite locale. Asta înseamnă aproximativ 170 miliarde lei vechi, bani plătiți de populație și agenți economici. Este o sumă aproximativ egală cu cea înregistrată în 2016.

5217 vizualizari
21 ian. 2018 08:57

Punctaje între 54 și 93 puncte pentru candidații declarați admiși la Școala de Poliție din Câmpina. Departajarea celor cu punctaj minim s-a făcut pe baza mediei de la bacalaureat

Cel mai mare punctaj la proba scrisă (93 puncte) pentru admiterea la Școala de Poliție "Vasile Lascăr" din Câmpina l-a obținut un candidat din județul Argeș - Ioan Deaconu, iar între primii zece admiși se numără patru băieți și șase fete. Punctajul minim cu care s-a intrat la această sesiune de admitere este de 54 puncte și a fost obținut de 90 de candidați. Doar patru dintre ei au fost declarați admiși, în limita locurilor disponibile, departajarea făcându-se pe baza mediei de la bacalaureat.

Alte stiri recente

1708 vizualizari
22 ian. 2018 20:12

CS Câmpina a decis să acţioneze în instanţa civilă atât FRF, cât şi Clubul HM Junior

După ce în luna decembrie a anului trecut a depus la Consiliul Local un raport de activitate lipsit de substanță și incomplet, preşedintele CS Câmpina, Adrian Stoican, revine acum cu un raport ceva mai detaliat, din care aflăm lucruri interesante. Acest raport se va afla pe masa consilierilor locali la ședința de joi, 25 ianuarie 2018. În acest raport se menționează faptul că, în privinţa litigiului cu HM Junior, CS Câmpina a decis să acţioneze în instanţa civilă atât hotărârea Comisiei de Recurs a FRF, cât şi Clubul HM Junior.

7883 vizualizari
22 ian. 2018 17:48

Iulie 2018 - următoarea sesiune de admitere la Școala de Poliție din Câmpina. Este posibil să existe și o a treia sesiune, în decembrie

2018 ar putea intra în istoria Școlii de Agenți de Poliție "Vasile Lascăr" din Câmpina ca fiind anul cu trei sesiuni de admitere, asta și în funcție de decizia pe care o va lua Ministerul Afacerilor Interne. "Deocamdată, este cert că vom avea examen de admitere în luna iulie, când vor fi scoase la concurs 1.300 de locuri, ca și la admiterea din ianuarie 2018. Organizarea unei sesiuni de admitere în decembrie este la stadiul de discuții. Încă nu știm dacă această a treia sesiune va fi în decembrie 2018 sau ianuarie 2019", ne-a declarat comandantul Școlii de Poliție din Câmpina, comisar șef Vasile Tache.